Komma es

Gestart door thuur, 17-01-2013 19:08:04

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: Piere op 17-01-2013 23:49:55
Dat snappen jij, ik en de meesten op het forum wel, maar probeer dat maar es (kijk, ik schrijf es in de plaats van eens!  :evil: )

Dat valt nog mee. Mijn zoon schreef laatst "probeer dat maar is" en dan gaat 't echt fout.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Midicijnman

Hé friend, over tien jaar is deze hele dingetje normaal, man. Je weet toch?

UserID6342

Schei uit.... hoorde die gozer van mij net over 'genakt' en 'popo's ??? ???  dat bleek dus te gaan over iemand wel of niet verraden (genakt dus) en dat de politie (popo's) daar niets mee doen.....

Dacht dat ik het in Keulen hoorde donderen... En weet dat ik toch echt een behoorlijk dialect heb, maar dit ??

Gaat helemaal nergens over bij die k*tblagen.... :( :(

rovelra

Bam jonge !!!

LOL

Piere

Citaat van: FGG op 18-01-2013 12:49:24
Citaat van: Piere op 17-01-2013 23:49:55
Dat snappen jij, ik en de meesten op het forum wel, maar probeer dat maar es (kijk, ik schrijf es in de plaats van eens!  :evil: )

Dat valt nog mee. Mijn zoon schreef laatst "probeer dat maar is" en dan gaat 't echt fout.

'es' is in mijn ogen nog een logische afkorting, maar 'is' is gewoon iets compleet anders  :(
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

The Demon

Als ik nederlandse jongeren hoor zeggen:"Die is een lekker meissie", zakt echt mijn broek af.
Dat een eerste generatie allochtoon dat er van maakt is tot daar aan toe maar zelfs de autochtone kinderen (en zelfs jong volwassenen) glijden echt steeds verder af.

Was het eerst het hoofdrekenen wat ze niet meer op school leerde, nu is de taal aan de beurt.

Ik ben niet perfect, ook ik maak vauten maar wat ze er tegenwoordig van maken is echt frustrerend.

Het is soms ook zichtbaar hier op het forum maar meestal reageer ik daar niet op omdat het net zo goed een dislectisch iemand kan zijn en die kan je dus dan heel hard op zijn/haar ziel trappen en dat wil je ook niet doen.
En ik spreek uit ervaring want mijn lieve Thea is dislectisch.
ls zij iets moet schrijven moet ik het altijd nalezen en corrigeren, spellingscontrole is een hulpmiddel maar als je echt alle letters door elkaar gooit kan die er heel vreemde woorden van maken.

Groet,
The Demon.

henry classic v70

Niet iedereen kan een 10 halen op z'n examen Nederlandse taal... :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

StefanCJ

Zelfs in de BCC reclame op tv "je weet toch" over het high service en low pricing gebeuren.

Misha

Het lijkt wel een soort speciale taal "voor op Internet"
Als ik kijk wat mijn oudste twittert dan zakt je broek er van af zo slecht.

Zijn opstellen  en taaltoetsen zijn dan wel weer in orde: hij kan het dus scheiden.

Daarbij is het zo dat taal een dynamisch gebeuren is en we er dus niet aan gaan ontkomen om elke 30 jaar een andere spelling te krijgen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rovelra

Ik snap niet dat mensen zich hier zo druk om maken!
Niet iedereen is een taal wonder of spellings wonder, laat iedereen gewoon in zijn eigenwaarde.
En als het iemand dat niet bevalt of iets onduidelijk vind kan diegenige dat toch gewoon negeren of als een fatsoendelijk iemand verbeteren!!

Sorry moest dit even zeggen !
Het forum zakt steeds verder af naar het nivau van een kindercreche

rammstein01

Het introduceert mij echt helemaal niets. Net zoals een tekenfilm op mijn reet, oftewel een kontanimatie. Of was het nu toch kontaminatie?

jeroen74

k ergert me het mees aan peopltjes die helemaal geen leestekens gebruiekn en alles in een lange zin typen zoals ik nu doe en dat is echt niet dope ik geloof dat ze dat inkterpunktie noemen ja daar kan ik me egt aan ergerem #tuis

rpakuypers

Ach, geleerden zijn het er al over eens ............ zolang het over redelijk korte woorden gaat :

"Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn. Het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel."

Gaat weliswaar niet over tekens maar als dit niet uitmaakt, dan zal het ook niet uitmaken welk teken je gebruikt of waar je hem plaatst  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

henry classic v70

Citaat van: rpakuypers op 19-01-2013 13:12:39
Ach, geleerden zijn het er al over eens ............ zolang het over redelijk korte woorden gaat :

"Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn. Het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel."

Gaat weliswaar niet over tekens maar als dit niet uitmaakt, dan zal het ook niet uitmaken welk teken je gebruikt of waar je hem plaatst  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Ik ken dit onderzoek, best interessant om te lezen. Er zijn nog een aantal van dit soort onderzoeken.
Ook al zijn de woorden maar voor de helft zichtbaar (horizontaal) echter wel in de juiste volgorde dan nog is het te lezen volgens eigen interpretatie en zo zijn er nog een paar varianten... Wel leuk trouwens om die onderzoeken eens te lezen en weten welke andere vormen bestaan (vind ik dan...) ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rpakuypers

Citaat van: henry classic v70 op 19-01-2013 13:26:16
Citaat van: rpakuypers op 19-01-2013 13:12:39

Gaat weliswaar niet over tekens maar als dit niet uitmaakt, dan zal het ook niet uitmaken welk teken je gebruikt of waar je hem plaatst  :eusa_whistle:

Groet,
Roger

Ik ken dit onderzoek, best interessant om te lezen. Er zijn nog een aantal van dit soort onderzoeken.
Ook al zijn de woorden maar voor de helft zichtbaar (horizontaal) echter wel in de juiste volgorde dan nog is het te lezen volgens eigen interpretatie en zo zijn er nog een paar varianten... Wel leuk trouwens om die onderzoeken eens te lezen en weten welke andere vormen bestaan (vind ik dan...) ;)

Dat is inderdaad interessante materie ..............

Groet,
Roger