Van GSM naar GPS dakantenne

Gestart door Arnie82, 13-01-2013 14:08:27

Vorige topic - Volgende topic

Arnie82

Beste allen,

Op mijn v70 zit momenteel een originele GSM dakantenne gemonteerd. Gelukkig is deze goed gemonteerd en zit er dus geen roest oid rondom de aansluiting.

Nu heb ik recent een HU-1205 gemonteerd in wil ik eigenlijk de GSM antenne vervangen door een GPS dakantenne.
Weet iemand wat de diameter is van het gat wat in het dak zit voor de huidige GSM antenne? En kan je vanaf de achterzijde makkelijk bij de voet van de antenne zonder de hele hemelbekleding te hoeven demonteren?
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

-D©©©L-

Citaat van: Arnie82 op 13-01-2013 14:08:27
Beste allen,

Op mijn v70 zit momenteel een originele GSM dakantenne gemonteerd. Gelukkig is deze goed gemonteerd en zit er dus geen roest oid rondom de aansluiting.

Nu heb ik recent een HU-1205 gemonteerd in wil ik eigenlijk de GSM antenne vervangen door een GPS dakantenne.
Weet iemand wat de diameter is van het gat wat in het dak zit voor de huidige GSM antenne? En kan je vanaf de achterzijde makkelijk bij de voet van de antenne zonder de hele hemelbekleding te heven demonteren?

Meestal 9 mm, ja kan je zo bij. 

Arnie82

GPS antenne is wel zo'n beetje duidelijk nu. Op ebay staan we geschikte exemplaren.

Rest nu even de juiste antennekabel te pakken om de GT5-1S aansluiting op de HU te pakken.
Weet iemand de lengte van de aanwezige GSM kabel? meeste kabels zitten op 4M maar ik vind het lastig inschatten of ik hier genoeg aan ga hebben... Wil hem eigenlijk er niet uithalen om hem op te meten om dubbel werk te voorkomen.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Arnie82

Zojuist even de lengte grofweg opgemeten... (centimeter langs het dak) en ik schat dat 4M wel voldoende moet zijn om achter de radio uit te komen.

Maar even wat ebay orders plaatsen dus... ;D wordt vervolgd...

Arnie82

GPS antenne en aanverwanten zijn inmiddels besteld... Montage etc. zal ik beschrijven in mijn blog.

Arnie82

Vandaag de GPS antenne binnen gekregen maar een korte blik leert me al dat ik hem toch niet zal kunnen monteren zonder dat ik het dak zal moeten "aanpassen"... (iets grotere unit dan verwacht ook)

Oftewel het gat groter maken waar ik niet echt wat voor voel natuurlijk... Gelukkig accepteert de ebay verkoper een return dus hij gaat weer retour afzender.

De zoektocht naar een oplossing op het dak gaat verder... (wellicht toch afdoppen) Voor nu gaat de GPS antenne ergens onder het dashboard.

Arnie82

Tegen mijn verwachting in ging de antenne toch passen... Hoe en wat staat beschreven in mijn blog.