achterruitenwisser

Gestart door paul-r, 24-03-2005 12:50:55

Vorige topic - Volgende topic

paul-r

Gisterenochtend zette ik mijn achterruitenwisser aan. Die kwam eigenlijk niet eens op gang. Na 20cm stopte hij er mee en moest ik hem met de hand verder duwen en toen kwam er wel wat schot in de zaak. Maar het normale tempo heeft hij niet gehaald. Waar kan hem dat in zitten: motortje versleten, andere oorzaak? Wie heeft een tip? Ik weet dat er als eens over geschreven is, maar meer over het vervangen van het asje als ik me goed herinner. Heeft het zin om iets van olie te gebruiken om zaakje soepel te krijgen?

Paul

thuur

Je moet het buisje waar het asje in zit en het asje zelf goed schoonmaken. Gegarandeerd dat deze vol corrosie zit. Ik zou er niet te lang mee wachten, de mijne was dusdanig gecorrodeerd dat zelfs in stukken slaan van de plaat het asje niet deed loskomen. Poulietrekker aanbevolen. Met een hamer tikken kan ook, wel met beleid want je slaat het asje zo krom weet ik uit ervaring :-X

Na reiniging (staalborstel) kan er wat smeer of olie op/in.

Veel plezier ;D

Gr 8)

mehn

Citaat van: paul-r op 24-03-2005 12:50:55
Waar kan hem dat in zitten: motortje versleten, andere oorzaak? Wie heeft een tip? Ik weet dat er als eens over geschreven is, maar meer over het vervangen van het asje als ik me goed herinner. Heeft het zin om iets van olie te gebruiken om zaakje soepel te krijgen?

Vuiligheid  ;D

Zoals thuur ook al aangeeft. Binnenbekleding loshalen en de wisser'assembly' demonteren.
Dan zie je dat de pin (die door de ruit naar buiten gaat) door corrosie en andere rommel vast is komen te zitten in het frame. De enige remedie is de pin uit het frame verwijderen (dat moest bij mij met grof geweld), schoon schuren en smeren.

TIP: Voordat je het frame uit elkaar haalt markeer ff met een stift hoe de bewegende delen t.o.v. elkaar zitten, anders veegt de ruitenwisser straks de achterklep i.p.v. de achteruit  ;)

Citaat van: thuur op 24-03-2005 12:59:04
Veel plezier ;D

Veel succes  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: mehn op 24-03-2005 13:25:44
TIP: Voordat je het frame uit elkaar haalt markeer ff met een stift hoe de bewegende delen t.o.v. elkaar zitten, anders veegt de ruitenwisser straks de achterklep i.p.v. de achteruit  ;)

Nee hoor. Gewoon zonder arm monteren, stekker aansluiten, sleutel op contactje I, wachten totdat het bzzz-bzzz geluid ophoudt, sleutel eruit en dan pas de arm monteren ;)

Het is rond en het maakt dezelfde beweging. De stand maakt dus niets uit. Deze methode werkt ook voor de koplampwissers.

Gr 8)

denkweb

Daar komt de WD-40 weer om de hoek kijken....

Chris850Wagon

Ik heb hetzelfde gehad met mijn 850 van 1995
maar bij mij was de oorzaak het behuizinkje om de electromotor
ik heb de motor dmv een tighrib onder spanning gezet aan de rest van het frame...
toen deed ie het weer in 1 keer

was wel ff handig voor de apk

groetjes Chris

elmarconi

Uche, uche. <slaat de stofwolken van zich af...>  ;D
--
Autogas Inside . . .