beschaafde tuning T-5R wel of niet doen?

Gestart door spider, 22-01-2013 16:25:57

Vorige topic - Volgende topic

Matthieu123

Citaat van: NinaPaul op 25-01-2013 10:11:00
6e injector systeem is oud en nooit zo nauwkeurig als een systeem met 5.

Het ombouwen scheelt wel veel in prijs... Even bruine injectoren laten plaatsen is al snel 800 euro. Een 6e injector kan voor de helft

NinaPaul

Zomaar even wat gedachten, (ervaringen bij andere auto merken, niet specifiek volvo)
-Kans op backfire (ook al is de lpg/lucht verhouding klein)
-meer verbruik (afstelling kan niet zo nauwkeurig als met 5 injectoren.)
-Software aanpassing moeilijker.

Al heb ik maar 1 keer een backfire van een dergelijke installatie meegemaakt. De kosten waren ruim 400 euro (zelf doen is goedkoper).
Persoonlijk zou ik die kans niet willen lopen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

V70geRwin

Citaat van: Matthieu123 op 25-01-2013 10:53:01

Het ombouwen scheelt wel veel in prijs... Even bruine injectoren laten plaatsen is al snel 800 euro. Een 6e injector kan voor de helft

voor 400 euro is het wel belangrijk om te weten hoeveel beter de bruine nu zijn.
heb zelf ook jaren tevreden met 6 witte rondgereden.

dus nogmaals, behalve dat het wat exacter is af te stellen is ook de vraag, wat merk je daar nu van?

Lindert Bogers

niet doen zie ik nergens staan ?

Automaat van de 850 gaat 400NM op den duur echt niet leuk vinden.
Heb wel voor weinig een reserve bak liggen  ;D

mehn

Als je al 5 witte hebt is het toevoegen van een 6e beduidend goedkoper dan 5 nieuwe bruine injectoren.

Zo is er altijd wel een voordeel en een nadeel.
Voordeel van 5 nieuwe bruine injectoren is dat je 5 witte injectoren overhoudt  :eusa_shifty:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Vulk

Citaat van: mehn op 25-01-2013 11:36:59

Als je al 5 witte hebt is het toevoegen van een 6e beduidend goedkoper dan 5 nieuwe bruine injectoren.

Zo is er altijd wel een voordeel en een nadeel.
Voordeel van 5 nieuwe bruine injectoren is dat je 5 witte injectoren overhoudt  :eusa_shifty:

Wij moesten elkaar maar eens spreken...

Zijn er specifieke nadelen aan de 6 witte ipv de 5 bruine. Ik weet dat er bij 6 witte ijsvorming kan optreden bij lang constante snelheden rijden, met een hikje als gevolg. Zijn er verder nog nadelen?

Ik heb momenteel 5 witte injectoren, maar mijn kabel is indertijd wel voorzien voor een 6de injector. Een 6de monteren is in mijn geval dus een klein werkje. Het zou dus 5à6 keer goedkoper zijn dan 5 bruine monteren...

innocenti

Ik rij 5,5jaar met 6 witte injectoren. Ombouw van 5 naar 6 koste iets van €300 incl nieuwe software.

Het hikje welke wel ns voelbaar is durf ik niet aan de 6de injector toe te schrijven, want ik lees dat ook mensen met 5 bruine inj hier last van hebben. Verder 190000 km geen backfire gehad.

scania164

Hikjes heb ik geen last van hoor met bruine injecoren.....zelfs getuned met dit weer :evil:

Matthieu123

Citaat van: innocenti op 25-01-2013 19:28:43
Ik rij 5,5jaar met 6 witte injectoren. Ombouw van 5 naar 6 koste iets van €300 incl nieuwe software.

Het hikje welke wel ns voelbaar is durf ik niet aan de 6de injector toe te schrijven, want ik lees dat ook mensen met 5 bruine inj hier last van hebben. Verder 190000 km geen backfire gehad.

Waar heb jij dat laten doen?

NinaPaul

Goed geplaatste injectoren zullen niet hikken (ijsvorming). Wanneer ze dit wel doen is de uitloopslang of plaatsing verkeerd.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

spider

Dank voor jullie reacties. Een ding is sowieso duidelijk: met de witte injectoren kom je niet veel verder dan een standaard T-5R. Het gaat mij wat ver om ze te vervangen door de bruine variant. Om er steeds bij een beetje dortrekken aan te moeten denken om over te schakelen naar benzine, vind ik geen fijne situatie. Daarom ga ik het gele momster niet verder kietelen. Zoals hij nu is, is het tenslotte ook geen straf. Binnenkort wel een andere uitlaat. Van Simons. Wel Jammer dat het originele rechthoekige eindstuk niet meer leverbaar is.

Lindert Bogers

Helemaal orgineel is niet meer maar wel van Simons ong. dezelfde !

rovelra

Citaat van: NinaPaul op 25-01-2013 11:10:44
Zomaar even wat gedachten, (ervaringen bij andere auto merken, niet specifiek volvo)
-Kans op backfire (ook al is de lpg/lucht verhouding klein)
-meer verbruik (afstelling kan niet zo nauwkeurig als met 5 injectoren.)
-Software aanpassing moeilijker.

Al heb ik maar 1 keer een backfire van een dergelijke installatie meegemaakt. De kosten waren ruim 400 euro (zelf doen is goedkoper).
Persoonlijk zou ik die kans niet willen lopen.

Meer verbruik kan ik gelukkig niet constateren.
In mijn oude 855 met vijf bruine lpi injectors was het verbruik gelijk aan de 850 welke ik nu rijdt ,met zes witte injectors (getuned ook nog!)

rovelra

Ter aanvulling vwb de ijsvorming bij zesde lpi injektor
Omdat foto's meer zeggen dan woorden

Vandaag een paar koelvloeistof slangen vervangen.
Tijdens ontluchten was er duidelijk te zien dat er weldegelijk ijsvorming onstaat!
Vond zelf dat het veel was , dit na 15 min onluchten ( af en toe minuutje in de toeren)
Als het smelt hebben we gelijk een soort Aquamist!!!

Ludo

Tijd voor 5 bruine injectors Rogé.  ;D

Of deze bocht uit aluminium (laten) maken.