vreemd starten

Gestart door jac, 21-10-2004 22:42:00

Vorige topic - Volgende topic

jac

Ik heb sinds kort een nieuwe motor 2.5/10klepper, ik weet niet of hij op lpg heeft gelopen in het verleden, ik zelf rij wel op gas.
Als ik de motor start gaat het de ene keer zonder problemen en de volgende keer lijkt het wel of hij vast slaat!!, als ik dan door start(als dit wil want de startmotor heeft het dan erg zwaar) knalt hij en als ik dan ook nog gas geef explodeert!! het luchtfiter huis open!
Het maakt weinig uit of de motor warm of koud is.Als hij loopt loopt hij perfekt en het verbruik is 1:8,5 /9 , ook goed dus. Ik krijg geen foutcode melding.
Wie kan mij op weg helpen met dit raadsel

ed

Waar ik aan zit te denken zijn de klepstoters. Als deze niet goed werken zouden er kleppen gesloten kunnen blijven. Daardoor kan er druk opgebouwd worden in de cilinders die niet weg kan, met als gevolg dat het lijkt alsof de motor vastloopt. Tikken de klepstoters hard als de motor net is gestart?
Je kunt de motor een keer flushen. De stoters worden daardoor gereinigd, en is misschien je probleem opgelost. Kost niet veel, alleen wel even de olie vervangen daarna. Heeft de nieuwe motor lang stil gestaan?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

jac

het probleem is opgelost, de oorzaak was de nokkenas sensor, ik heb meteen de rotor,verdelerkap en de bougies vervangen. Ik heb bougies gemonteerd met 3 massapootjes die volvo origineel ook monteert van het merk EYQUEM typeRFC58LS3(alleen staat hier geen volvo logo op): 3,50 euro/stuk!!!
Hij loopt er beter op dan een NKG bougies wat op zich een zeer goede bougies zijn.