auto springt spontaan op slot

Gestart door Peter, 19-12-2004 10:48:33

Vorige topic - Volgende topic

Peter

Tijdens het rijden (over een hobbel of even remmen) gaan automatisch/spontaan alle deuren op slot. Laatst deed ik een deur dicht en de gehele auto ging weer ook uitzich zelf opslot. Gelukkig zaten mijn sleutels er niet meer in. Als hij eenmaal dicht is, dan springt deze tijdens het rijden nooit meer uitzichzelf spontaan open.

Er is verder geen logica te ontdekken. Als ik zelf de deuren bewust hard dichtdoe, dan gebeurt er niets. Maar als ik dan de volgende keer de achterklep dichtdoe, dan springt alles ineens wel weer op slot. Soms heb ik er dagen geen last van. Daarna ineens weer heel erg.

Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen beginnen met het zoeken naar de oplossing? Zou er toch ergens een draadje kunnen loszitten?

gr.Peter ???

Rad

Dat moet een los contact zijn, meest waarschijnlijke: stuurkabel bij één van de sloten.
Of er maakt één van de kabels naar de cv unit massa. Misschien isolatie er vanaf?
Dat moet trouwens een gele kabel met grijze streep zijn, deze verzorgen de sluitpuls door massa contact te maken en lopen van de sloten naar de cv-unit.

thuur

Of je hebt een microschakelaar niet helemaal lekker meer. Of een slot hangt dusdanig 'kritiek' dat je hem kunt triggeren om op slot te springen.

In mijn 855je heb ik ook zo'n schakelaar niet helemaal lekker zitten. Als ik de deuren openmaak op een ander slot dan het bestuurdersslot, en ik grijp dan naar de klink (buitenkant) dan sprint de auto geheel op slot. Ik heb al gezien dat de klink ietwat loszit en de raamgeleider van het raam verdwenen is. :o Moet ik nog herstellen.

Heeft je auto een ongeluk gehad? Heb een keer een leenbak met schade gehad die sprong open-en-dicht bij iedere rem- en gas-actie.. Errug vervelend...

Gr 8)

Peter

Bedankt voor de tips. De auto heeft in ieder geval nooit een echte aanrijding gehad. Daar heb ik deze op laten keuren 2,5 jaar geleden. Ik ga binnenkort maar eens een deurpaneel eraf halen om te kijken of er iets los zit.

gr.peter

TTT242

Ik gok op de microschakelaars in de deur.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire