Thule 755 dakdragers

Gestart door kcie, 31-12-2006 15:40:38

Vorige topic - Volgende topic

kcie

Hallo,

Gisteren even mijn oude dakdragers gepast op mijn V70 classic, maar helaas ze waren te kort.
Nu heb ik het Thule 755 rapid system, dus met een paar nieuwe stangen is dat probleem ook weer opgelost (dacht ik tenminste).
Thule schrijft de 769 (130cm) voor.De voorste drager past perfect, maar de achterste is nu eigenlijk te breed #$@!#$@$. Als ik de voeten van de dragers zo kort mogelijk naar elkaar toe schuif dan kan ik de drager net na het middelste bevestigingspunt van de dakrail plaatsen. Wil ik nog iets naar achteren dan past dat niet meer omdat de dakrailen dichter bij elkaar komen en de voeten van de dakdragers ook niet verder naar elkaar toe kunnen. Voor de achterste drager zou de 120 cm variant van Thule een oplossing zijn, maar deze worden niet los geleverd. Nu zou je ook de sleuf onder in de stang langer kunnen maken zodat de voeten van de drager korter bij elkaar kunnen komen. Verder heb je dan het optische probleem dat de stangen zover uitsteken ten opzichte van de voeten, deze zou je natuurlijk ook wel iets kunnen afzagen zodat ze niet zo ver uitsteken.

Zijn er misschien meer mensen die met het bovenstaande probleem zitten en hoe hebben jullie dat eventueel opgelost? Of is er misschien iemand die die ook nieuwe stangen wil gaan kopen, misschien is het dan een idee om de 120 cm variant te kopen en één stang met de 130 cm van mij te ruilen?

Zo ik hoop dat het bovenstaande verhaal een beetje duidelijk is.

Warning! This message contains hidden bugs!

V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100

kcie

Nog geen reactie gehad, zou ik dan de enige zijn met dat probleem  ??? .Maar ik heb het opgelost door de sleuven in de geleiders wat langer te maken.
Nu kan de drager vergenoeg naar achteren en past alles mooi op het dak. :D
Warning! This message contains hidden bugs!

V70 2.4 '99, Honda Pan European ST1100