Volvo 850 wielen vs 940 wielen

Gestart door Volvimus, 04-02-2013 13:57:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Volvimus

Hallo,

als nieuwbakken Volvo 850 rijder vroeg ik mij af of de velgen van een 940 (ET 25) ook passen op een Volvo 850 met ET 43? Andersom gaat het niet weet ik uit ervaring.....

Boeijke

Passen wel waarschijnlijk. Komen alleen wat verder naar buiten te staan door de ET waarde.

ZC3rr0r

De ervaringen die ik hier heb gelezen is dat je met 940 wielen last krijgt van aanlopen bij insturen en dergelijke.
Je kunt beterr op zoeek naar andere velgen met een ET die het dichtst mogelijk bij de originele waarde ligt (43).

Volvimus

Thanx voor het snelle antwoord. Iets verder naar buiten zou ik niet heel erg vinden ;)
Dan houdt ik mijn mooie 945 Aries velgen met goede zomerbanden toch nog maar even....

Volvimus

Citaat van: ZC3rr0r op 04-02-2013 14:31:47
De ervaringen die ik hier heb gelezen is dat je met 940 wielen last krijgt van aanlopen bij insturen en dergelijke.
Je kunt beterr op zoeek naar andere velgen met een ET die het dichtst mogelijk bij de originele waarde ligt (43).

Ohw, dan eerst maar eventjes voorzichtig proberen morgen..... ik dacht dat dat alleen andersom zo was, dus bij 850 velgen op een 940.

mehn

Past niet, komt veel te ver naar buiten.
Andersom zou wel kunnen met een flinke spacer.


http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,18894.msg347065.html#msg347065

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Volvimus

Dat is inderdaad geen porum, de discussie over andersom dus met spacers schijnt weer niet te mogen, keuringstechnisch dan :(
Ik ga het morgen wel even proberen en kijken hoe het staat.... anders kunnen de Aries velgen op MP ;)
Bedankt voor de reactie!