V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

volgens mij heeft Maruska nog wel bumper liggen

Brambo67

Citaat van: KIM op 01-12-2014 20:21:55
Oei, balen zeg!
Ik heb destijds voor een nieuwe bumper 225 Euro betaald. Dan is ie niet in de kleur.

Weet je nog wat het spuiten destijds heeft gekost? Ik overweeg om de bumper bij de spuiter te laten spuiten die destijds de hele auto heeft gedaan. Dit ook omdat alle grijze delen ook gespoten zijn.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

KIM

Ik heb m gekocht toen de gehele auto werd overgespoten, dus dat weet ik niet.

Brambo67

Heb een gebruikte bumper gekocht voor weinig. Ik laat volgende week de de bumper spuiten, eerst grijs en dan rood. De rest van de strips en de bumper voor zijn ook grijs gespoten (het grijze bovendek) het deukje in het achterscherm wordt hersteld en ook direct de diepe krassen in het scherm en in het linker achterportier worden weggewerkt. Kortom; het was een pijnlijke ervaring maar de auto komt er mooier uit dan dat ie was. Toch maar even doorpakken om de auto mooi te houden.

Nog een paar kleine klusjes; winterbanden om de huidige velgen, de niet nieuwe oliekoelerslang (goedkoop is duurkoop) nu ook vervangen en de remschijven en blokken voor. Mooi voor in de vrije dagen rond kerst.

855T5+

Volvo: Mutatis Mutandis

Brambo67

Citaat van: 855T5+ op 07-12-2014 21:03:59
Citaat van: Sbv op 01-12-2014 20:51:56
volgens mij heeft Maruska nog wel bumper liggen
Ik vermoed van niet meer...?

Weet ik niet, bumper hier in de buurt gekocht....

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Brambo67

Zoals vermeld in de topic-titel weer wat vragen over wat ik wil doen. Ik ben van plan mijn remmen vóór aan te pakken (trillen) en dan direct grotere schijven te monteren (302 mm) Dat betekent dus grotere brackets, andere schijven een ook direct maar andere blokken. De vraag nu is of ik dan ook mijn remslangen moet vervangen. Volgens de boeken is de type-aanduiding anders en zou het dus moeten. Indien ja, kan ik dan volstaan door bijvoorbeeld een koppelstuk te plaatsen? Ik heb namelijk (dure) stalen slangen en wil die eigenlijk niet vervangen. Is er nog iemand die een setje brackets heeft liggen?

Verder is er een oliekoelerslang lek. deze wil ik vervangen (de 'bovenste') is er een handige manier om dit te doen zonder heel veel olie te verspillen?

Past de bandemaat 205-50-17 goed onder een 850 en om een Volan?

leons850

Voor 302's moet je inderdaad andere remslangen.
Of je hier ook koppelstukken voor kan gebruiken weet ik niet.
Persoonlijk heb ik het liefst zo min mogelijk aansluitingen gezien die nog wel eens willen lekken.

De brackets heb ik over een week of 2 over gezien ik naar 320 ga.
De remslangen blijf ik nodig hebben voor mijn setje. ;)

Of er een handig maniertje is voor de oliekoeler slang weet ik niet, waarschijnlijk met z'n 2e doen en een vinger er voor maar het is een rot klusje dus zou dit doen wanneer er geen olie meer in zit.

Die banden maat wijkt wel erg veel af van origineel, lijkt me dat je dan een verschil gaat krijgen met je km teller.
Zelf rij ik met 215-45-17 dan klopt de teller nagenoeg precies met gps snelheid.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

maruska

brackets zijn ook nog verkrijgbaar bij volvo
remslang idd niet doorkoppelen, maar vernieuwen. oude zal te kort zijn, of je moet vooruitzienend gekocht hebben :)

banden maat past op zich wel, beter is een 205/45/17 (de originele maat)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

V70R^2

Oliekoelerslang kun je bij koude motor prima vervangen, enkel dat beetje olie (100-200ml?) wat in de radiateur en slang zit komt eruit. de rest van de olie blijft netjes in je carterpan, er zit overigens ook nog een thermostaat die de boel afsluit.

Sbv

Bandenmaat zou ik 205-45-17 nemen, hoort meer bij een 850.

Brackets 302 remmen zijn gewoon nieuw te koop voor niet al teveel(wel oude inleveren bij dealer)

Oliekoeler slang is bij koude motor wel te vervangen. Brug niet noodzakelijk. hoe is de andere slang ? Bij twijfel die ook gelijk vervangen anders.

arjen850

volgens mij zijn de remslangen bij 280 en 302 gelijk toch? heb tenminste bij mezelf de slangen niet vervangen destijds.

leons850

Citaat van: arjen850 op 10-12-2014 16:20:54
volgens mij zijn de remslangen bij 280 en 302 gelijk toch? heb tenminste bij mezelf de slangen niet vervangen destijds.

Volgens mij wel, de slangen komen dan onder "spanning" te staan bij volledige stuuruitslag.
Daarom zijn de slangen voor 302 dus langer. Hoe veel het uit maakt weet ik niet, zat er bij mij al op bij aankoop. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

UserID6342

280 remslangen zijn, uit mijn hoofd, 1.5 cm korter dan de 302 slangen.

36,5cm tegen 38 cm