V70(n) R met B5244T5, auto rijdt heerlijk, eindelijk maar toch, nu tunen

Gestart door Brambo67, 05-02-2013 12:50:59

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Zo blijf je wel aan de gang zeg...
Heb je eindelijk de R in orde en ruil je m in voor een nieuw ellende project. Zo heb je het niet willen hebben.
Succes ermee.

V70geRwin

Het "gezeur" is niet leuk maar het wordt wel erg netjes opgelost.
Nog ff doorbijten!

elianmars

Gaat het T5 blok er op kosten van ECH in, of gaat het je nu toch geld kosten?

Brambo67

Citaat van: elianmars op 10-02-2016 11:35:34
Gaat het T5 blok er op kosten van ECH in, of gaat het je nu toch geld kosten?

Gaat me geld kosten. Niet heel veel en vast bedrag dat zeer acceptabel is. Ik ga nu op verzoek van ECH eerst koelvloeistof bij vullen en nog eens gasgeven. In theorie zou het een luchtbel kunnen zijn al geloof ik daar zelf niet in. Heb immers al twee weken gereden en dat verklaart tevens de druk in het systeem niet. Wat natuurlijk nog zou kunnen is dat de kop aangehaald moet worden maar ook daarover ben ik sceptisch. Het wordt vast en zeker goed opgelost maar ben bang de auto weer voor langere tijd kwijt te zijn. Vorige periode was bijna 5 weken. Wordt vervolgd.
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

glenfiddich1983

Eerst weer een meting doen om te kijken of er nog steeds uitlaatgassen in zitten? Zo nee, dan kan het ditmaal ook iets anders zijn zoals een lek/kapotte dop/whatever?
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Brambo67

Citaat van: glenfiddich1983 op 10-02-2016 12:44:24
Eerst weer een meting doen om te kijken of er nog steeds uitlaatgassen in zitten? Zo nee, dan kan het ditmaal ook iets anders zijn zoals een lek/kapotte dop/whatever?

Metingen worden uiteraard gedaan, net als onder druk zetten van het gehele systeem. Ik kan mij niet voorstellen dat een afgeperste en goedgevonden kop, een nieuwe koppakking of een een alsnog gescheurde cilinderwand de oorzaak kunnen zijn. Het licht zeker niet aan de dop, die zorgt alleen maar dat de druk eruit kan, de druk komt van binnenuit. Eerlijk gezegd leek het op wat het was maar dan nog erger omdat ook toen ik bij de auto wegliep de boel bleef borrelen......

Hans Duiven

Wat een nachtmerrie zo langzamerhand.

Sterkte!

EDIT:

Je kan er wel een ander blok in zetten maar ik zou, als ECH, toch ook wel eens willen
weten wat er met het huidige blok nu echt aan de hand is.

Tot op dit moment zijn er wat plaatjes/shims gezet die absoluut niets te maken hebben met het probleem
en de cilinderkop zit er na afvlakken opnieuw op na inspectie.

UserID6342

Tsja, lullig is het absoluut wel maar om heel eerlijk te zijn was dit te verwachten....

RyanB

Tsja, het is natuurlijk leuk dat men nog allerlei testjes wil doen maar niet goed is niet goed.
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat een auto zichzelf repareerde, al zijn er momenten geweest in het verleden dat ik daar echt op hoopte :eusa_whistle:.
Zelf heb ik 1 jaar met een V70N R van 2004 gereden en gelukkig met die auto nooit problemen gehad, en daar reed ik hetzelfde mee als met alle R en T-5R modellen die ik gehad heb.
Bram, als je de auto weer mee krijgt met het advies om het nog even aan te kijken dan zou ik zeggen: rijdt hem een kilometer of 20 / 25 goed warm en trap hem daarna maar gewoon los.
Is hij goed blijft hij goed, is hij niet goed dan merk je het gauw genoeg.
Het klinkt lullig, maar hij kan beter nu ploffen dan buiten de garantieperiode!

henry classic v70

Citaat van: RyanB op 10-02-2016 19:16:25
Tsja, het is natuurlijk leuk dat men nog allerlei testjes wil doen maar niet goed is niet goed.
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat een auto zichzelf repareerde, al zijn er momenten geweest in het verleden dat ik daar echt op hoopte :eusa_whistle:.
Zelf heb ik 1 jaar met een V70N R van 2004 gereden en gelukkig met die auto nooit problemen gehad, en daar reed ik hetzelfde mee als met alle R en T-5R modellen die ik gehad heb.
Bram, als je de auto weer mee krijgt met het advies om het nog even aan te kijken dan zou ik zeggen: rijdt hem een kilometer of 20 / 25 goed warm en trap hem daarna maar gewoon los.
Is hij goed blijft hij goed, is hij niet goed dan merk je het gauw genoeg.
Het klinkt lullig, maar hij kan beter nu ploffen dan buiten de garantieperiode!

Is inderdaad het enige juiste advies!
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Brambo67

We gaan het zien. Ik heb er eerlijk gezegd geen stress van. Het wordt hoe dan ook opgelost en het kost me max. een paarhonderd Euro als het blok alsnog vervangen word door dat van een T5. Ik wist dat ik risico liep, de aankoopprijs was goed en de nazorg nog beter. Het is wel lastig en liever had ik het niet da's duidelijk. Het blijft een mooie auto die straks vast weer ok is.

Ben ook wel gewend wat geld stuk te slaan op die R'en.... Eerst de LBP, toen de rode 850... Kost nou eenmaal geld. Blijven mooie auto's.

Hans Duiven

Citaat van: Brambo67 op 10-02-2016 21:02:27
We gaan het zien. Ik heb er eerlijk gezegd geen stress van. Het wordt hoe dan ook opgelost en het kost me max. een paarhonderd Euro als het blok alsnog vervangen word door dat van een T5. Ik wist dat ik risico liep, de aankoopprijs was goed en de nazorg nog beter. Het is wel lastig en liever had ik het niet da's duidelijk. Het blijft een mooie auto die straks vast weer ok is.

Ben ook wel gewend wat geld stuk te slaan op die R'en.... Eerst de LBP, toen de rode 850... Kost nou eenmaal geld. Blijven mooie auto's.

Snap ik wel, maar oorzakelijk is er toch niets anders gedaan dan een kop afvlakken....  Persoonlijk vind ik dat
wat bizar voor de problemen die zijn ontstaan maar soit! Waarom zou die kop krom zijn? Dat blijft dan de vraag.

Als je dan toch gewend bent om geld stuk te slaan op je auto's, waarom dan niet gelijk de kleppen lekker schoon te maken, nieuwe klep deals plaatsen etc?
Weet je in ieder geval dat je kop er goed bijstaat.

Deze verhalen lees je ook vaak genoeg terug bij de 2.5 T brigade. Kop afvlakken en dan zit er alsnog een scheur in het onderblok.

Brambo67

Vandaag de CO-meting gedaan in de koelvloeistof omdat het lampje van de KVS steeds niet brand maar de boel wel druk opbouwt. Helaas bevestigt de meting mijn vermoeden; 79 ppm maximaal terwijl de meting voorheen 'maar' op 55 ppm kwam. Ben nu in gesprek met ECH over hoe verder. De auto gaat eerst terug naar degene die de vorige reparatie gedaan heeft. Uiteraard wordt alles nog eens gemeten maar ECH gaat al op zoek naar een B5244T5 blok. Het blok wat ik had gezien draait inmiddels in de eigenaar zijn Sonic Blue R. Het blok voor mijn auto zal wel uit Duitsland, Engeland of Zweden moeten komen. De komende weken dus weer in een S80 van ze rijden, ook leuk :eusa_snooty: Maar goed; nog steeds geen stress omdat ECH zich zeer billijk opstelt. Jullie willen niet weten hoe blij ik ben zo'n R niet particulier te hebben gekocht..... Wordt vervolgd.

TIMON

Gewoon een goeie motor er in schroeven en genieten van de auto.......dan ben je snel alles vergeten 😆
85011940

Brambo67

Vanmorgen is de R terug naar ECH gegaan. De eigenaar heeft te kennen gegeven op zoek te gaan naar een B5244T5 blok om in te bouwen. Hun nazorg blijft me verbazen, in positieve zin dan natuurlijk. Toch is het idee raar vind ik om er een ander blok in te zetten wat er eigenlijk niet in hoort. Maar goed, liever een betrouwbaar blok dan continu gezeik. Nu is natuurlijk wel de vraag wat ik 'extra' laat doen als het blok eruit gaat. Het volgende denk ik zelf aan:

- sleeve van de AWD
- hulpcilinder koppeling?
- eventueel vliegwiel indien nodig
- ???

Graag suggesties. Waarschijnlijk gaat het volgende week al gebeuren vandaar.