Kan een wiellager plotseling uit elkaar "knallen"?

Gestart door thuur, 30-01-2013 23:56:12

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: arjen850 op 31-01-2013 23:20:21
Citaat van: thuur op 31-01-2013 19:10:47
Citaat van: NinaPaul op 31-01-2013 14:11:21
Ik dacht dat je zelf een lager had vervangen en dat die daarna zo terug was gekomen.

350dkm is een mooie stand voor een lager, vervangen en gaan met die merc.

Ja sorry, dat heb ik niet duidelijk vermeld inderdaad. De tijd van controle was tijdens een klein onderhoudsbeurtje. Het stuklopen een paar honderd km later. Lager was bij mijn weten nog origineel.

Inmiddels rijdt ie weer :D

Ja hoor kan, gebeurde mij met de 340, staat ook welin mijn blog, was een nieuw lager, en goed gemonteerd.. Een doffe knal en wiel meteen bijna vast gebeurde met 90km en meteen dwars de berm in..

Maar als het direct na montage is dan is het een productiefout, onjuiste montage, verkeerd vet, etc.etc.

Gr :eusa_think:

MVeldhuis

Als je dat ding op speling hebt geinspecteerd dan had je het wiel van de grond, dan neem ik aan dat je het wiel ook een slinger hebt gegeven en op geluiden hebt gechecked.

Ik ben met je eens dat het wel maf is dat een lager die geluidsvrij en juist afgesteld is binnen korte tijd compleet stuk loopt.

thuur

Citaat van: MVeldhuis op 02-02-2013 12:34:06
Als je dat ding op speling hebt geinspecteerd dan had je het wiel van de grond, dan neem ik aan dat je het wiel ook een slinger hebt gegeven en op geluiden hebt gechecked.

Uiteraard. Niets bijzonders geconstateerd.. ??? Waarschijnlijk was er enkel een geluid te horen als het wiel belast werd.

Gr :eusa_eh: