even voorstellen Schoolbordvolvo en 850 20v 2.5 estate

Gestart door Schoolbordvolvo, 10-02-2013 21:40:48

Vorige topic - Volgende topic

Schoolbordvolvo

Beste Volvo liefhebbers,

Graag wil ik jullie voorstellen: mijn schoolbordvolvo 850 20v glt op g3 km stand 609000 and rolling...

Al jaren sleutel ik aan oude Volvo's 140/164 series en ama's en her en der een 7/940.

In een gekke bui hebben een goede kameraad en ik besloten onze auto's te lakken met schoolbordverf en daar leuke dingen mee te doen. Inmiddels zijn de volvo's veelgevraagd als vermaak voor grote en kleine kinderen die de Vlo's met veel plezier voorzien van een dikke laag krijt in diverse kleuren.

Inmiddels hebben we voor schoolbordvolvo naast een 164 en een 145 ook een 850 gekocht. En dan wel de auto die ik altijd al eens wilde hebben. een 850 estate met de bekende 20v 2.5 motor.

Bij aanschaf liep de auto matig, met name stationair, maar een grote beurt en een nieuwe verdamper laten je vergeten dat deze roffel al mee dan zes! ton heeft gelopen.

Deze rode 850 is gisteren en vandaag voorzien van schoolbordverf en is wat mij betreft nu klaar voor de zomer.

Als jullie leuke ideeën hebben voor een volvo evenement oid, dan pb mij.

Zie de foto's voor deze krijtroffel.

p.s. de achterdemper en een homokineet zijn versleten, dus ik doe gelijk graag een beroep aan diegene die ze nog heeft liggen om mij een aanbod te doen.

Groeten aan allen die rollen :-)

Het lukt me niet om de foto's up te loaden, wie helpt?

sven0503

welkom op 't forum.

Ben benieuwd hoe zo'n volvo er dan uit mag zien ;)

Hier vind je hoe je foto's kan plaatsen

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.0.html

kulk

Schoolbordvolvo

die streep rechts is geen schade, dat is een proefkrijtstreep :-)

elianmars

Cool!  8)  ;D

Misschien een keer een ander setje achterlichten er in?  :)

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Schoolbordvolvo

Vroeger wel, nu niet meer. De motorruimte blijft voor de zekerheid in de originele kleur, zodat vast te stellen is dat de auto oorspronkelijk rood is.

Schoolbordvolvo

iemand die nog v 70 achterlichten heeft kan ook wel even pb idd...

Schoolbordvolvo

Broabander

Mooie stand! Helaas moet je er nog sowieso 3 (waarvan ik weet) voor je dulden qua kilometerstanden ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Boeijke

Welkom.

Maar volgens mij moet een permanente kleur wijziging nog steeds gemeld worden en aangepast worden op kenteken. Dit kan gewoon online tegenwoordig en hoeft de auto idd niet meer bij het Rdw gezien te worden Zoals vroeger.
Ander zouden ze de kleur ook niet op het kenteken hoeven te vermelden als iedereen het zomaar aan kan passen.

Erik_M.

Citaat van: Broabander op 11-02-2013 05:13:25
Mooie stand! Helaas moet je er nog sowieso 3 (waarvan ik weet) voor je dulden qua kilometerstanden ;D

Welkom Schoolbordvolvo. Grappig idee zo matzwart ! Heb je de 164 ook nog ?

@Broabander: 'k weet iig. een T-5R die volgens mij al over de 750.000 km. moet zijn. Er wordt zeker nog jaarlijks 50.000 km. mee gereden.

Schoolbordvolvo

Jazeker, de 164 hebben we ook nog, hoewel deze nu even vanwege een probleem met de ruitenwissers niet inzetbaar is. De eigenaar had per abuis de ruitenwissers aangezet terwijl deze waren vastgevroren.  :eusa_wall:

Mag het binnenkort weer oplossen...

voor foto's van de andere auto's zou je mijn alias kunnen voorzien van de ontbrekende www en de nl. Nu ik geen reclame wil maken, lijkt het me niet gepast om de url letterlijk te noemen.