Hobbyisten verzamelt u!

Gestart door thuur, 13-10-2004 16:57:36

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Ik kan tot 50Mb hosten if needed.
Stuur maar een pb als het nodig is. :)

Zodiac

Tja, dit lijkt me idd een leuk idee. Alles ook nog eens lekker in de buurt.
Maastricht is een 1/2 uurke rijden...
Spread your love...

thuur

Citaat van: Vulk op 05-12-2004 11:01:05

Kan daar ook naar toe geschreven worden?

Ik bedoel, als we het in Excel doen dan moet ook iedereen zijn/haar kunde, omgeving en onderdelen kwijt kunnen. Ofwel een account wat we via PB verspreiden en waarmee iedereen de sheet na bewerking terug kan schrijven naar de server. Ofwel een database-achtige toepassing waar we middels een front-endje kunnen schrijven en lezen..

Gr 8)

Vulk

Citaat van: thuur op 07-12-2004 09:15:58
Citaat van: Vulk op 05-12-2004 11:01:05

Kan daar ook naar toe geschreven worden?

Ik bedoel, als we het in Excel doen dan moet ook iedereen zijn/haar kunde, omgeving en onderdelen kwijt kunnen. Ofwel een account wat we via PB verspreiden en waarmee iedereen de sheet na bewerking terug kan schrijven naar de server. Ofwel een database-achtige toepassing waar we middels een front-endje kunnen schrijven en lezen..

Gr 8)

Da zal al iets moeilijker zijn, omdat'k dan mijn login en pw van mijn internetverbinding moet vrijgeven.
Maar ik zou eventueel wel dat excell bestand kunnen onderhouden, als iedereen mij gewoon zou mailen met alle nodige info.

thuur

Ok. Je account moet je dus niet vrijgeven he ;) ?!

Je haalt je zo misschien wel een hoop werk op de hals zeg..

Een ander idee:

Ik maak een gratis e-mail account aan (1 of 2 Gb) en de logingegevens verspreiden we onder elkaar via PB. Iedereen kan hier de laatste versie van de sheet ophalen en na bewerking terug mailen.

Is dat een idee?

(Of vinden jullie dat b.v. niet veilig genoeg?)

Gr 8)

PS Ik ga vast kijken welke Excel dan wel Access files doorlaten

BartT5R

Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

Peertje

Waarom met excel of access. Is er niemand die iets leuks kan PHP-en.

Ik heb nog wel een servertje thuis staan en Suse linux enterprise server.
Ik moet alleen de 2 laatste nog even combineren zodat ik wat gigjes ter beschikking kan stellen. :D
Hé? Geen banner meer?

thuur

Zonder server heb je weinig te willen ;)

Heb nog zat hardware staan (behalve mijn HP 9000, die is helaas niet meer :'() dus roep maar als je nog wat nodig hebt. Maar ik ga niets uit mijn VADIS PC halen  ;D

Mèt server kan ik idd iets in elkaar kloppen. Wel bij voorkeur een Oracle db erachter (heb op t werk een 2 Terabyte db opgezet). Heb nog nooit in PHP geprogrammeerd, maar gezien de voorbeelden links en rechts op t web lijkt het me een eitje..  8)

Gr 8)

Vulk

Dat extra werk is niet erg.
'k Heb wel nog'n gmail account dat'k niet gebruik.

thuur

Ok. Dan lijkt het me aannemelijk dat we nu je GMAIL account gebruiken voor een tijdelijke Excel file. Mits je dat akkoord vind uiteraard. De adresgegevens kunnen dan mooi in 'Contacts'. Alleen jammer dat GMAIL (nog) geen kalendermogelijkheden heeft, maar daar komen we wel mee weg ;)

En zodra we een stabiele/permanente PHP oplossing hebben stappen we hierop over.

Gr 8)

Vulk

Citaat van: thuur op 08-12-2004 13:21:40
Ok. Dan lijkt het me aannemelijk dat we nu je GMAIL account gebruiken voor een tijdelijke Excel file. Mits je dat akkoord vind uiteraard. De adresgegevens kunnen dan mooi in 'Contacts'. Alleen jammer dat GMAIL (nog) geen kalendermogelijkheden heeft, maar daar komen we wel mee weg ;)

En zodra we een stabiele/permanente PHP oplossing hebben stappen we hierop over.

Gr 8)

Mooi. :)

thuur

Ok. De eerste opzet is gemaild. En mijn adresgegevens (plaats/tel.no.) zijn eveneens ingevuld.

Graag jullie op- en aanmerkingen (mits constructief ;))!!

Accountgegevens via PB opvraagbaar bij Vulk of mij.

(Voorlopige) regels:
  • De sheet staat in beheer van Vulk en mij.
  • De sheet is gemaakt in Excel 2002 (Excel XP), bij problemen graag een mailtje of PB, dan zetten we het formaat terug.
  • Iedereen mag wijzigingen doorvoeren aan de sheet, maar houd het wel netjes s.v.p.
  • Niemand verwijdert mails. Aangezien er altijd versieverschillen zullen optreden tussen de diverse Excel's is het handig om oudere versies te kunnen terughalen.
  • Als je je eigen gegevens invult, dan graag jezelf even als Contact toevoegen aan het GMail account.
  • Het account niet gebruiken voor een ander doeleinde dan dit!
  • Indien Vulk of ik misbruik constateren zal het wachtwoord onmiddelijk gewijzigd worden. Het nieuwe wachtwoord is wederom opvraagbaar.

Zo.. Dat was het wel voor even. :P

Ik hoop dat er veel reacties en afspraken hieruit voortkomen  :)

Gr 8)

[edit]

Oh, en nog excuses als ik iemand heb overgeslagen!! Alle gegevens komen van dit forum, dus ik heb geen research gedaan naar jullie. (Dat komt later nog wel ;D)

[/edit]

Vulk

Oele

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de huidige status...

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

thuur

Ik denk dat de feestdagen wat veel tijd hebben opgesnoept de afgelopen weken. De sheet is klaar en openbaar (via PB). Ik weet niet of er afspraken uit zijn voortgekomen.. Ik heb wel een C70 T5 op bezoek gehad, maar dat had hier niets mee te maken ;)

Gr 8)