Kachelradiateur vervangen, monteur tegen betaling gezocht ivm rotte rug.

Gestart door rammstein01, 12-02-2013 17:43:30

Vorige topic - Volgende topic

rammstein01

Na aanhoudelijk bijvullen van de koelvloeistof en het controleren van het motorcompartiment op lekkages kan het zijn dat de kachelradiateur lek is. Is dat een klus die ik als niet Volvomonteur zelf kan klaren? En heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

Is er iemand bekend met dit euvel en wat zijn eventueel de kosten van de reparatie.

Ik lees graag jullie reacties,

Rob

rico

Als je kachelradiateur lek is zou je binnen in de auto een natte vloer moeten hebben en/of een zoete geur.
Ik heb het zelf gehad en de vloer aan de bestuurderskant was aardig nat,ook zou je zeker met dit koude weer moeite moeten hebben met het op temperatuur komen binnen in de auto.

Als je handig bent kan je dit zelf maar ik heb het destijds laten doen door een handige medeforummer ;D

rammstein01

Citaat van: rico op 12-02-2013 18:57:39
Als je kachelradiateur lek is zou je binnen in de auto een natte vloer moeten hebben en/of een zoete geur.
Ik heb het zelf gehad en de vloer aan de bestuurderskant was aardig nat,ook zou je zeker met dit koude weer moeite moeten hebben met het op temperatuur komen binnen in de auto.

Als je handig bent kan je dit zelf maar ik heb het destijds laten doen door een handige medeforummer ;D

De natte vloermatten heb ik niet. Maar wel af en toe beslagen ramen. Heb ook het idee dat het om een kleine lekkage gaat. 0,3 mm is dan al genoeg om water iod door te laten..

Bedankt voor je input.

Rob

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Misha

Ja, er zit inderdaad een nieuwe in, met  nieuwe O-ringetjes ook.
Maar dat is ook wel weer even terug natuurlijk, de tijd vliegt.

Het is een redelijk eenvoudige klus waar je alleen een lenige rug voor moet hebben. Er zit een Hella-Behr in.

Kosten : euro of 80.

Eerst maar inspecteren, de natte matten had ik ook niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

rammstein01

Samen bedankt voor jullie reactie. Ik ga als de tijd het toelaat, ben namelijk net opa geworden, even kijken of er een lekkage te zien valt. Ik ruik de lekkage en zie de matig beslagen ramen in ieder geval wel.

Ook ik ben met mijn bijna 2 meter en verrotte rug niet in staat om dit eigenhandig te doen. Ik zal eens peilen wie dit tegen een redelijke vergoeding samen met mij kan en wil vervangen.

Grtzz,

Rob

jacques1967

Ik zou ook direkt die koppelset voor de doorvoer bij het schutbord  (via de dealer) van te voren mee bestellen. Scheelt weer wat Mcgyver aanpassingen. Het vervangen op zich valt reuze mee. Zorg voor juist gereedschap zoals setje lange torx set. Dan valt t allemaal reuze mee.