V70 N bi-fuel aardgas

Gestart door hendrik75, 04-02-2013 16:35:48

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: The Demon op 09-02-2013 22:42:17
Citaat van: -D©©©L- op 09-02-2013 22:30:35
Citaat van: Ludo op 09-02-2013 15:23:00
Nee de tank is zeker niet ontploft, dan was het tankstation volledig weg.
Identiek als dit gebeurt wél vaker met amateur-doe-het-zelvers.

Hoe vaak lees je alleen al op dit forum, dat men een slang of iets heeft vervangen, maar een simpele dichting of O ring 'vergeet' men te vernieuwen.
Een dichting moet telkens vervangen worden als een verbinding los is geweest.
Een dichting kost nl.... juist ja, een cijfertje ná de comma...  :eusa_doh:

Ah, mooi.

Graag 10 dichtingsringetjes voor de banjo bouten van een LPI installatie.
Adres via PB.  ;D

Doe er maar luchtig over, ik spreek je wel in het brandwondenhospitaal in Beverwijk.
Wat Ludo bedoeld is gewoon dat je niet moet klooien met een gasinstallatie en dus zeker niet besparen op koppelingen, afsluiters en andere cruciale onderdelen.
Juist door dat soort "besparingen" krijg je ongelukken.

Groet,
The Demon.

U praat poep.
Ik doe er helemaal niet luchtig over.  Baal alleen dat ik teveel voor die dichtingen betaal.

UserID6342

Ben het wel met Marco eens, om eerlijk te zijn.  Als ik een LPI installatie loshaal, waar dan ook (tank, verdeelstuk, noem maar op), gebruik ik de afdichtringen altijd opnieuw en al helemaal die om de banjobouten heen zitten.  Als die inderdaad maar een paar cent kosten doe mij er ook maar een stuk of 100, dan leg ik ze hier gewoon standaard op voorraad neer en kan ik ze altijd vernieuwen.

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn met LPG, helemaal mee eens, maar het ligt er wel en beetje aan wie of wat e.e.a. monteert en vooral hoe het gemonteerd word.  Iedereen heeft het er alleen maar over hoe gevaarlijk, etc., etc. maar onderschat benzinedampen niet.....

The Demon

Citaat van: -D©©©L- op 09-02-2013 22:44:31
Citaat van: -D©©©L- op 09-02-2013 22:30:35
Citaat van: Ludo op 09-02-2013 15:23:00
Nee de tank is zeker niet ontploft, dan was het tankstation volledig weg.
Identiek als dit gebeurt wél vaker met amateur-doe-het-zelvers.

Hoe vaak lees je alleen al op dit forum, dat men een slang of iets heeft vervangen, maar een simpele dichting of O ring 'vergeet' men te vernieuwen.
Een dichting moet telkens vervangen worden als een verbinding los is geweest.
Een dichting kost nl.... juist ja, een cijfertje ná de comma...  :eusa_doh:

Ah, mooi.

Graag 10 dichtingsringetjes voor de banjo bouten van een LPI installatie.
Adres via PB.  ;D

Doe er maar luchtig over, ik spreek je wel in het brandwondenhospitaal in Beverwijk.
Wat Ludo bedoeld is gewoon dat je niet moet klooien met een gasinstallatie en dus zeker niet besparen op koppelingen, afsluiters en andere cruciale onderdelen.
Juist door dat soort "besparingen" krijg je ongelukken.

Groet,
The Demon.

U praat poep.
Ik doe er helemaal niet luchtig over.  Baal alleen dat ik teveel voor die dichtingen betaal.
Misschien heb ik het iets verkeerd opgevat maar jouw reactie kwam wel zo op mij over.
Natuurlijk zijn de prijzen van dat soort afdichtingen wat aan de hoge kant, maar wat wil je anders?
De fabrikanten maken gebruik van de "verplichting" die je hebt om je installatie veilig te houden en dus betaal je de hoofdprijs.

@Dirk: Je zegt het zelf al, het ligt eraan hoe het gemonteerd is!
Loshalen kan je dus voor verrassingen doen staan, tenzij je het zelf gemonteerd hebt.
En zeker zijn benzinedampen net zo link, zoniet linker dan een gasinstallatie, maar dat had ik al gezegd.

Groet,
The Demon.

Ludo

Wat Ludo bedoeld is gewoon dat je niet moet klooien

Tja, ik dacht het, jij schrijft het.   :evil: