V-70R kopen

Gestart door HeZz, 13-10-2004 22:55:33

Vorige topic - Volgende topic

HeZz

Ik ga zaterdag 16-10 een proefrit maken in een V70R uit 1998.
De auto is handgeschakeld en heeft 131dkm gelopen.
Nu weet ik niet waar ik op moet letten tijdens de proefrit.
Hoe schakeld de bak? Is die stroef en hakerig van zichzelf of hoort dit juist zonder slag of stoot te gaan? en zo zijn er nog vele (kleine) dingen waar ik op moet letten.
Graag zou ik van iemand tips hebben die enige ervaring met dit model heeft. Dat zou mij erg kunnen helpen met het bepalen of het een goede auto is of dat ik hem beter kan laten staan.

B.v.d.

Danny.
Looking 4 a V70N

V70R

He Danny,

Toen ik op zoek ging naar een V70R, heb ik er in een aantal proefgereden voordat ik er eentje kocht. Maar het is moeilijk een type auto te beoordelen, waar je nog nooit eerder in hebt gereden.

Ik heb ook proefgereden in een handgeschakelde awd, maar die trilde vanaf 160 km/u. Volgens de volvodealer lag dat aan uitlijnen, maar de awd is zowieso al gevoelig in de aandrijflijn, dus die viel af.

Toen lag de keus op een fwd/mt en ik heb er in een aantal proefgereden. Er waren er waarvan de versnellingsbak stroef schakelde, de turbo laat inkwam, gechipt zouden zijn of gewoon afgetrapt voelde. Het was pas nadat ik een goed gevoel over een auto had, dat ik hem heb gekocht (bij de volvodealer met 1 jaar garantie).

Ik heb ook wat metingen uit de losse pols gedaan met een stopwatch (80-120 in III, 100-160 in III+IV) en deze vergeleken met tijden vermeld op dit forum.

Koop in ieder geval niet overhaast, maar vind een goede!

Suc6
Charles
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken

HeZz

Bij welk toerental komt de turbo trouwens in, 2500 rpm?
Het is trouwens een voorwielaangedreven auto.

Bedankt voor je reactie Charles.

Danny
Looking 4 a V70N

V70R

Handbak met fwd is naar mijn mening ook de beste keus. Wanneer de turbo bij een standaard V70R inkomt weet ik niet meer, aangezien de mijne niet helemaal standaard meer is  ;)

Veel testplezier toegewenst! Probeer het voordat je gaat proefrijden met de verkoper eens te worden over de (inruil)prijs, want als je heel erg enthousiast terugkomt, ben je een makkelijke prooi en niet zonder vooroordelen ....

Ik heb voor de koop aangegeven de auto gelijk te willen laten chippen, met behoud van de garantie, deze factuur is toen ook rechtstreeks door de dealer betaald. Een andere volvodealer, die ook een v70r had staan, wilde hiermee niet accoord gaan, en ik ben daar niet eens gaan proefrijden.

mvg,
Charles
V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken