ABS grijpt zo maar in

Gestart door Anton Meindertsma, 14-02-2013 18:54:17

Vorige topic - Volgende topic

Anton Meindertsma

Beste allemaal,
Af en toe grijpt de ABS in terwijl er kwa omstandigheden geen reden voor is. Soms gebeurt dit bij zacht remmen, soms ook gewoon tijdens het rijden, soms tijdens een bocht naar rechts. Rempedaal trilt dan en voelt aan alsof de remdruk hoger is dan normaal. Het gekke is dat dit onder diverse omstandigheden kan gebeuren. M.a.w. ik kan het niet reproduceren/oproepen. Het ABS lampje brandt niet. De ABS ringen li en re voor zijn gecontroleerd en niet stuk. Ik heb alle pagina's op het forum op dit onderwerp doorgespit maar kom er niet uit. Wie heeft een suggestie?
Het betreft een C70 T5 1999 met Tracks (180.000 km). Recent zijn achterste remschijven en remklauwen vernieuwd.
Bij voorbaat dank en groet,
Anton

thuur

Ik denk een defecte controller.

Gr :D

Jack v

Citaat van: thuur op 14-02-2013 19:37:02
Ik denk een defecte controller.

Gr :D
En bij wie moet ie dan zijn om dat te fixen?

:eusa_whistle:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Anton Meindertsma

Beste Thuur,
Bedankt voor je reactie. Afgaand op de diverse topics die over de ABS controller zijn geschreven lees ik enerzijds dat reparatie/vervanging soms wel en soms geen oplossing biedt. Ook storingscode uitlezen biedt niet altijd de juiste diagnose. Hoe zou ik het beste de juiste diagnose kunnen stellen?
Weet je, ik rijd nu ruim 10 jaar in deze oude schicht, geniet er met volle teugen van en ben er erg aangehecht. Daarom ben ik best bereid om kosten te maken, maar liefst zou ik wel de juiste reparatie uit willen voeren.
Kortom, wil je me wat meer inwijden in de geheimen van ABS/Tracs en/of controller?
Wederom bij voorbaat dank en groet,
Anton

Jack v

heb je al foutcodes uitgelezen Anton?

Anton Meindertsma

Beste Jack,
De foutcode's zijn nog niet uitgelezen. Denk je dat ik daarmee moet beginnen?
Heb je nog andere tips/suggesties?
Groet, Anton

Jack v