Autel maxiscan MS 509, werkt dat nou wel op 850?

Gestart door RJvT1961, 21-02-2013 00:05:23

Vorige topic - Volgende topic

RJvT1961

Misschien dat ik met het noemen van merk en type over de schreef ga, maar ik heb de Autel Maxiscan MS 509 gekocht. Ingeplugd op m'n obd2 contact en ja, ik heb wel verbinding maar het apparaat scant geen enkele storing. Het motormanagement lampje brandt al twee weken wegens een kapotte luchtmassameter die ik heb vervangen. Ik dacht dat ik die fout wel zou kunnen resetten, maar helaas.

Dus, heb ik de verkeerde scanner gekocht of wat???

Ron
Volvo 850 T

haasje

De meeste universele uitlezers niet lukt om volvo's van voor 99 uit te lezen. Zonder het typenummer opgezocht te hebben durf ik met redelijke zekerheid te zeggen dat het met deze dus waarschijnlijk ook niet lukt.

Midicijnman

Ik weet dat het met een MaxiDiag EU702 (EU01) wél lukt.

Edit:
Deze: http://www.vchecker.com.cn/detail.asp?id=239 werkt ook prima.

RJvT1961

Nou, dat is toch ook balen! Ik heb dus de verkeerde! Ik heb hem gekocht bij smeetssolutions.nl. Heb ze net maar een mail gestuurd met de vraag of het geruild kan worden voor de MaxiDiag Eu 702.
Hopen dat ze akkoord gaan, anders wordt het aanbieden op Marktplaats.

RJvT1961

Weet iemand of je met de maxidiag eu 702 slechts alleen het servicelampje kan uitzetten of kun je ook het andere storingen resetten?

(Na de montage luchtmassameter op m'n T5 blijft motormanagement lampje branden dus die hoop ik er mee uit te kunnen zetten. Ja, ik weet resetten bij de dealer is goedkoper dan de aanschaf van een obd scanner, maar toch...)

Midicijnman

Volgens mij is het andersom: je kunt alle storingen resetten, behalve het service-lampje.

Mister E.

Dag Ron,

Ben je er al uit? Ben me ook aan het orienteren, heb een V70 uit '97, volgens mij moet de MS509 het daarop wel doen. Vraag me alleen af of die ook de specifieke merkcodes kan wissen / resetten, dat kan de EU702 volgens mij wel als ik het zo lees (in die zin zou de MS509 het niet kunnen). Wellicht is die EU702 dan sowieso de betere keus.

Hebben jullie hier ook een overzichtje van mensen die kunnen en willen uitlezen? Bij Seat online heb ik bv Vagcom en laptop, mocht er dan iemand uit de buurt hulp nodig hebben, dan kan ik dat verzorgen. Zo hebben we een landelijk "database-je" van "mensen met". Naast de tools is ook de uitlees en diagnose ervaring wel handig, kun je ook van elkaar leren.

Aanvulling: Iemand hier die weet of je met bepaalde software de "long term fuel trim" kunt resetten naar 0?