Tankklep gaat soms niet van slot af

Gestart door Van Breugel, 22-01-2013 08:19:27

Vorige topic - Volgende topic

Van Breugel

Hoi

Zoals de titel al zegt krijg ik met deze temperaturen soms het tank klepje niet open.
Het slot gaat niet mee van slot af.
Weet iemand of er ergens een noodkabel zit?
Het gaat om een estate.

Groeten
Bart

-D©©©L-

Zie instructieboekje.  :)

Noodbediening zit aan de binnenzijde.

UserID6342

Ja, zit een noodkabel.  Tenminste bij de 855's.  Even het stoffen afdekkapje aan de rechterachterkant weghalen, hand naar binnen en voel je een metalen pen / kabel zitten waarmee je 'm los kunt maken.  Let op een V70 heeft dit niet, behalve de auto van Henry ;D ;D

Edit: Marco was me voor ;D

khana38

Van Breugel

Hoi,

Het smeren van het slot heeft een paar weken geholpen.
Alleen vandaag merkte ik dat hij weer niet open ging.
Omdat we in mei naar Frankrijk gaan met de auto vol bagage wil ik graag de motor vervangen.
Heeft iemand toevallig zo'n motor liggen of weet iemand een adresje waarbij deze kan bestellen?
Weet ook iemand of hij moeilijk te vervangen is en wat er eventueel los genomen moet worden?

Alvast bedankt
Bart

UserID6342

Motortjes liggen hier zat, rechtse binnenbekleding eraf of aan de kant duwen, stekker van motor los, 1 torxje 25 lostdraaien, tankklepje open en 2 torxjes 25 losschroeven en het metertje dondert nu naar beneden ;D

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 22-01-2013 08:23:22
Ja, zit een noodkabel.  Tenminste bij de 855's.  Even het stoffen afdekkapje aan de rechterachterkant weghalen, hand naar binnen en voel je een metalen pen / kabel zitten waarmee je 'm los kunt maken.  Let op een V70 heeft dit niet, behalve de auto van Henry ;D ;D

Edit: Marco was me voor ;D

..en die zit er nog steeds in :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4