Een groene koekdoosopwielen

Gestart door koekdoosopwielen, 01-03-2012 09:32:17

Vorige topic - Volgende topic

koekdoosopwielen

Via deze post zal ik mij eens voorstellen. Mijn naam is Dirk en ik bezoek het forum al een tijdje in verband met een V70 tdi die ik ooit heb gehad (destijds verkocht wegens te weinig km per jaar, deze heeft nu al weer 2 eigenaren gehad die momenteel ook op dit forum actief zijn).

Volvo verleden is 440, 440, S40, 460, S40, V50, V70, V40 en nu weer een v70. Daarnaast nog een Fiat Barchetta voor het mooie weer en een Toyota Previa voor het vervoer van vrouw, kinderen en veel te veel bagage (uiteraard van vrouw en kinderen).

Wegens een v40 die niet meer reed (versnellingsbak kapot) moest ik op korte termijn een andere auto en kon ik gelukkig weer op zoek naar een V70 classic. Het is een benzine geworden (bouwjaar 2000, handgeschakeld,  170 pk motor, 315000 km en volledig dealeronderhouden).

Ik moet zeggen een bijzonder fijne  en stille auto. Hij rijdt lekker, alles zit erop en precies de de juiste combi van vermogen, zuinigheid (uiteraard relatief) en de goede wegenbelastingcategorie. De airco is kapot maar die laat ik niet repareren, ik rij dagelijks 2x een stukje van 8 km woon/werk.

Ik heb bewust een V70 classic gekocht, hij past mij als een maatpak en ik vind hem mooi. Destijds eens proef gereden in een V70N, maar toen gekozen voor een V50 (lease) die aangekleed was. Ik vond de V70N wat zompig rijden en de auto had nogal wat kraakjes. Daarnaast is niet iedereen even enthousiast over de betrouwbaarheid van de V70N's.

Er moet nog wel wat aan gebeuren, maar ik heb de tijd en na de 1e reparaties moet ik zeggen dat de auto echt lekker rijdt:

Nieuw (gebruikt) stuurhuis: gerealiseerd

Draagarmrubbers rechts: gerealiseerd

Nieuwe draagarm links: gerealiseerd

Nieuwe olie in versnellingsbak: gerealiseerd

Nieuw gaskleppenhuis: gerealiseerd

Handrem reparareren: gerealiseerd

Nieuwe (2e hands) bestuurdersstoel: gerealiseerd
Ik kreeg heel veel rugpijn van het meubilair in deze auto. Omdat ik dit niet had in mijn vorige V70, heb ik in deze auto een stoel gezet van een V70 modeljaar 1997-1998. Mijn rugpijn is voorbij maar nu de rest van het meubilair nog. Daarnaast moet ik het SRSS lampje uitzetten. In de laatste bouwjaren van de classic zitten er electronische sensortjes in en deze signaleren nu een stoel zonder airbag (het oude meubilair bevatte wel een sideairbag maar nog geen sensortjes voor het electronische systeem).

Vervanging bijrijderstoel en achterbank

CV werkt niet
Alles sluit en ontsluit wel met de sleutel maar de AB werkte niet meer.  Ik heb de AB maar weggegooid. Ik moet denk ik op zoek naar een 2e hands ontvangstunit voor in de auto met 2 AB'tjes.

Koplampwissermotortjes links en rechts kapot

SRSS lampje uitschakelen

Afdekplaatje knopje waar een telefoonaansluiting zat

Stuurkolom kraakt en moet gesmeerd worden

Rolhoes bagageruimte

Bumper verven of vervangen?
Recent ben ik tegen een paaltje geschampt en zitten wat krassenop de bumper (pleken van 10 bij 20cm).  Ik ben er nog niet uit of ik een 2e hands bumper moet kopen of dat ik dit kan schuren, plamuren en spuiten.

Accu vervangen
De afgelopen winter startte hij bij -14 graden 1x wat moeilijker. De accu moet ik maar vervangen maar dit heeft geen haast.

Verstraler links voorbumper is kapot

Rechterspiegel verwarmt niet in de winter
Vermoedelijk spiegelglasverwarmingsunit kapot.

Ophanging licht aanpassen:
Qua comfort is het zo wel  goed maar de wagen mag wel wat strakker op de weg liggen. Ik ben er nog niet uit hoe dit moet. Bij mijn vorige V70 had ik rondom koni gold's, zo'n stang onder de motorkap en aangepaste stabilisatorstangen voor. Dit werd wel erg stevig. De auto wordt momenteel namelijk voor 90% voor stadverkeer gebruikt (ritjes van 5 tot 10 kilometer) en dan is een beetje comfort wel prettig maar wat minder hangen in de bochten is ook prettig. Ik weet nog niet hoe ik dit moet oplossen, wellicht hebben jullie suggesties.

Fotos plaatsen lukt mij helaas niet.

ftp://

volvotje850

Welkom en veel plezier met de volvo.Je hebt er al aardig wat gehad lees ik.
Foto's plaatsen is niet zo heel moeilijk.Een account maken op bijvoorbeeld photobucket,daar je foto's uploaden en dan via een linkje kun je ze hier (en overal) neerkwakken.

martijn1989

Welkom!

Kijk even bij algemeen - foto's
Daar lees je hoe je foto's kunt plaatsen.

Leuk verhaal en knutsel ze!

c70-mooi

Hallo,
Wellicht een wat late vraag, maar over het uitzetten van het SRS lampje omdat je een stoel hebt zonder airbag (sensor). Is je dat gelukt en hoedan. Ik heb een vergelijkbaar probleem en wil ook graag het lampje uitzetten.
Vriendelijke groeten
Jan Vreeburg

Jalle

Welkom terug :) Je bent alweer lekker bezig geweest met je koekdoos.