Landi systeem schakelmoment benzine/LPG aanpassen

Gestart door Cableguy, 10-03-2013 11:33:55

Vorige topic - Volgende topic

Cableguy

Ik weet dat de meningen over het Landi systeem verdeeld zijn  :)

Dat gezegd hebbende; het systeem schakelt pas na enkele minuten en soms vele kilometers over op LPG, wat mij betreft mag dat wel wat eerder.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Valt dit te programmeren in het LiS programma ?

Ludo

Je kan het eens voorleggen bij je gasboer, maar ik vrees ervoor.
Bij het LSi systeem word de motortemperatuur gebruikt voor overschakelen.

jgvdv

jawel is sinds kort aan te passen. ook sneuvelt er vaak een temperatuursensor waardoor je zulke problemen krijgt!

waarkom je vandaan?
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Cableguy

Ik woon onder de rook van Zwolle, doet dat er toe ? :D

Wat bedoel je precies met problemen door die sneuvelende sensor ?

Cableguy

Het ding is dat ik geen zin heb om zo lang op benzine te rijden, al m'n auto's starten direct op LPG of schakelen binnen enkele seconden over, heb dat liever hier ook bij.

rpakuypers

Jgvdv heeft bij mij de instelling ook aangepast en nu schakelt hij over bij een lagere temperatuur. Komt bij mij neer op het overschakelen aan het eind van de straat i.p.v net buiten het dorp. Ik gooi éénmaal per 9500 km de benzinetank weer vol ......

Groet,
Roger

jgvdv

temperatuursensor zit in de kvs slang zo krijgt de ecu geen signaal van watertemperatuur en zal hij later op gastemperatuur overschakelen. Andere mogelijkheid is om de temperatuur softwarematig omlaag te zetten dwz dat hij eerder overschakelt.

een en ander is wel te controleren cq af te stellen op de zaak in hveen
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Cableguy

Precies, ik heb nu in een week al 15L benzine vergooid terwijl ik daar voorheen een jaar mee deed :P

jgvdv, mogelijk kan ik de 20e bij je langs komen, dan moet ik in drachten zijn.
Het lijkt me echter ook interessant om zelf met LiS aan de slag te gaan.

tora850

Ook ik heb een landi systeem die pas na 2 a 3 km overschakelt. Woon in het zuiden des lands dus niet snel in het noorden.
Iemand die het ook kan doen in het zuiden?

Cableguy

De software kan je overal wel downloaden, en via eBay vind je de kabels.
Ik ga binnenkort zelf ff aan de slag denk ik :)