electrische spiegel verstelling defect?

Gestart door daytonawim, 20-10-2004 22:12:34

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Van mijn bestuurders spiegel gaat de spiegel allen nog maar naar buiten,
en niet terug, het lijkt of er achter de spiegel iets los zit.

Kan je daar bij zonder het glas te verwijderen = meestal stukmaken :-(

850fan

Heb je het schakelaartje gecontroleerd? Als ze electrisch verstelbaar zijn natuurlijk.....
Mijn rechter spiegel haperde ook  en heb toen een nieuw schakelaartje gekocht, (mijn knopjes van de ramen wilde ook al niet meer zo lekker) en de boel werkt weer perfect.

850fan

In het glas zit, als je het (voorzichtig) beweegt, altijd een klein beetje speling. Het glas zit aan de achterkant vastgeklemt in het motortje, dat het spiegelglas dus beweegt.  Je kunt het er wel uit halen, maar weet niet meer precies hoe dat ging.

thuur

Klinkt als mijn spiegel:

Er zit een plastieke cirkel achter het glas. Hierin 2 (lijken op) heupgewrichtjes met vertanding aan 1 zijde welke langs 2 elektromotortjes zijn geschoven. Je knop op de console bedient de motortje.

Als je de knop beweegt, hoor je dan wel het motortje?
If yes: dan is de kans groot dat dat heupgewrichtje afgebroken is (bij mij net onder de kogel en onlijmbaar). Nieuw binnenwerk halen op de sloop en anders een compleet nieuwe spiegel.

Als je het motortje niet hoort, dan zal je schakelaar wel vies zijn. Als je handig bent kun je m uitelkaar halen en schoonmaken. Anders: nieuwe halen (evt. sloop).

Gr 8)