Re: Martjes mini blog V70XC ....aandrijfas rechtsvoor....

Gestart door martje, 23-02-2013 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Ook weer klaar :D en het ding is uit de garage :eusa_clap: veel plezier ermee ;)

martje

Arjen & Dirk, grote klasse noemen we dit :eusa_clap: :eusa_clap:
Super dat jullie dit zo hebben aangedurfd en echt  kicken dat het gelukt  is 8)

Haha mede mogelijk gemaakt door die sloper uit het hoge noorden, als die niet zo'n k*t blok geleverd had waren we niet bij de 2003 T5 van Elferink gekomen  ;D ;D ;D

arjen850

Citaat van: martje op 07-05-2013 19:44:03

Arjen & Dirk, grote klasse noemen we dit :eusa_clap: :eusa_clap:
Super dat jullie dit zo hebben aangedurfd en echt  kicken dat het gelukt  is 8)

Haha mede mogelijk gemaakt door die sloper uit het hoge noorden, als die niet zo'n k*t blok geleverd had waren we niet bij de 2003 T5 van Elferink gekomen  ;D ;D ;D

Dirk drukt zich heel goed uit, want er zit nu al hele flinke vooruitgang in, en dit met een heerlijk lichte koppeling :D

martje

Nou Dirk & Arjen hebben niets teveel gezegd, zijdezacht en zelf zonder de juiste tune gaat ie er al zeer behoorlijk vandoor, doe morgen nog een AFR voor de zekerheid.

Ben benieuwd wat ie met de juiste mapping gaat doen, die zal er binnenkort ook wel komen  ;D. Wordt vervolgd.

martje

De uitlaatgasmeting:

CO: 0.02
CO2: 14.83
HC:6
O2: -0,02
NO: 0
Lambda: 0.998

Erg netjes naar ik me heb laten vertellen  ;). Happy happy joy joy  :eusa_dance:  :eusa_dance:

Blijf het grappig vinden dat ie met de oude mapping zo netjes loopt.

In de pijplijn dan nog:

- nieuwe stuggere dempers/veren voor.
- 302 mm remschijven voor.
- juiste tune voor de b5234t3

martje

Nou de punten staan op i,  een tripje naar Apeldoorn voor een kleine remmen upgrade en verse schokbrekers. 302 mm remschijven voor, remt en stuurt weer lekker strak.

Na het Apeldoornse meteen door naar fasttech in Haaksbergen, de 2.3 T5 laat nu zien wat ie echt kan  ;D  ;D  ;D.

Nou haha ja gaat er lekker vandoor, 273,5PK @5687rpm, 387,7Nm @3429rpm :eusa_whistle:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

elianmars

UserID6342

We hebben gistermiddag even met de auto gereden en is echt ongekend hoe rap dat ding is geworden en hoe supermooi de turbo inkomt.  Jongens hebben echt puik werk geleverd van Fasttech  :eusa_clap:.  Het is echt een kanon nu om mee te rijden.

Arnie82

Goed bezig mannen... Er wordt altijd vrij makkelijk over geschreven maar volgens mij is een motorwissel best een flinke pak werk. :eusa_clap:

Lees dat dit de snelste XC is... Moet ik misschien dan toch ook maar binnenkort bij FastTech langs :eusa_think: ;D
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey

Sbv

volgende stap awd fixen of doet deze het nog gewoon ?

martje

Citaat van: Sbv op 14-07-2013 11:02:32
volgende stap awd fixen of doet deze het nog gewoon ?

Voorlopig blijft het een fwd in ieder geval, genoeg geïnvesteerd en we gaan gewoon eens lekker rijden. En dat doet ie nu haha

martje

En ik maar denken dat ik aan het vermogen begon te wennen, nee hoor bougie met een vreemd probleem.
Binnenkant zit helemaal los.....waarschijnlijk steeds meer speling en een oplopend compressie verlies met uiteindelijk cylinder 3 die helemaal niet meer meedeed.

Je begint je toch zorgen te maken met een cylinder minder en een oranje lampje....been there done that..
Goh wat ben ik blij dat het alleen een bougietje is  :) , gaat echt weer als een speer.

UserID6342

Jij wou die k*tbougies er in, wij niet.  Hopelijk ben je nu verstandig geweest en heb je gewoon de originele Volvo bougies er tterug in geschroeft ;D :evil: ;D

martje

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2013 23:26:05
Jij wou die k*tbougies er in, wij niet.  Hopelijk ben je nu verstandig geweest en heb je gewoon de originele Volvo bougies er tterug in geschroeft ;D :evil: ;D

Jongens en meisjes als het om Volvo onderdelen gaat altijd naar ome Dirk luisteren hè  ;D
Net nieuwe Volvo bougietjes erin gedaan. WTF wat verschil...de andere denso's waren ook niet fris  blijkbaar....zaten er nog maar 3k in...slechte batch via EBay gedumpt oid...?

Nou morgen nog een downpipe er op schroeven en dan zijn we klaar.
Ferrita met racekat, mag dat Dirk ?  ;)

Nu me nog ff rijk rekenen. 273,5 PK met slechte bougie uhhm...... dat is dan  bijna 300PK met goede bougies en een downpipe met racekat  :eusa_whistle: