Mudfox stelt zich voor

Gestart door Mudfox, 10-07-2013 16:14:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mudfox

Hoi allen,

Ik ben nieuw hier en de gelukkige bezitter van twee volvo 850's estate. Ik had er al eentje uit 96' en recent eentje uit 93' voor een leuke prijs kunnen overnemen waarvan de distributieriem was gebroken. Heb toen een poging gedaan met een nieuwe riem, maar geen leven meer gekregen in motor. Denk dat de kleppen zijn verbogen. Was toen eerst van plan te strippen en eventueel onderdelen te verkopen, maar bij nader inzien idee opgevat een andere motor erin te zetten. Zegt dat wel zo makkelijk, maar heb in me leven nog nooit gesleuteld aan een motor! :eusa_think:
Intussen wel al voorzichtig begonnen om alle onderdelen van/uit de oude motor eruit te halen en netjes bij elkaar te leggen om dit later eventueel weer terug te kunnen plaatsen  :angel:....hoop dat dat gaat lukken.

Hoor hier graag van mensen waar ik allemaal rekening mee moet houden als ik een andere motor terug ga plaatsen. De huidige is een B5254s uit 93' en wat me al opviel is dat het spruitstuk anders is dan latere versies. Dus kan ik die dan overzetten en aansluiten op mijn huidige uitlaat, die is nl nog goed?

Ik woon in de buurt van Rdam, dus als er leden in de buurt zijn die tegen die tijd willen helpen met het vervangen van de motor.......graag!! ;D

tot horens!