Nozzles vervangen voor tuning?

Gestart door V70ELDEN, 19-11-2012 18:06:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70ELDEN

Beste forumleden,

Ik heb sinds kort een V70 Classic uit 1998 met 441.000 km op de klok. Dit is mijn eerste ervaring met Volvo, hiervoor had ik een Xantia 2.0 HDi Exclusive, na ruim 390.000 km was de fut er nog steeds niet uit.

Nu heb ik mijn laten vertellen dat deze km standen geen enkel probleem zijn.

Nu wil ik de V70 laten tunnen bij Fasttech tunning, het advies was om de Nozzles te vervangen, dit moet moet de 200.000 km volgens dit bedrijf? Dit beter voor het inspuitbeeld? Graag advies

Hiker

als Fasttech dat adviseert, zal dat wel kloppen. Zij hebben veel auto's van dit forum onderhanden gehad.

En met die KM-stand zou ik rustig stage-0 uitvoeren en hem technisch tiptop maken voordat je gaat tunen.

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

MrCain

Is wel het beste als je van volledig gebruik van je chip wil hebben : bij mn Ibiza werden de laatste pk's gelijk omgezet naar rook omdat de inspuitdruk zodanig slecht was..... Nadat de injectoren (directe diesel inspuiting  ;)) gereviseerd waren scheelde dat dus enorm met de rookontwikkeling en vooral in vermogen  ;D

Kost ff maar je hebt er echt wat aan!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jans Duiven


Jans Duiven

Ik wil min of meer deze setup gaan uitproberen op de V70 N met het oude VAG 2.5 D Blok ( Motorcode: D 5252 T )

-HE221W turbo of beter
-3" DP + "free flow" pipe
-Grotere Intercooler
-Bosio R520 II (7-gats) of beter
-Koppelingsset die de kracht kan opvangen.


Tips zijn van harte welkom!


Hans

Sbv

Hoeveel pk ga je dan ongeveer uitkomen ?

Jans Duiven

Citaat van: Sbv op 31-03-2013 21:57:15
Hoeveel pk ga je dan ongeveer uitkomen ?

Dat ligt nogal aan de software en het afstellen, maar ruwweg 250 PK en een koppel van 500 Nm  :eusa_shifty:

Sbv

Beetje zoals dit project
http://forums.t5d5.org/topic/8749-v70-25tdi-00-280hp-600nm/


wel leuk op die manier. beetje D5 power halen

Jans Duiven

Citaat van: Sbv op 31-03-2013 22:01:06
Beetje zoals dit project
http://forums.t5d5.org/topic/8749-v70-25tdi-00-280hp-600nm/


wel leuk op die manier. beetje D5 power halen

Precies, daar kwam mijn inspiratie ook vandaan  ;D

V70ELDEN

#9
Ik begreep via een Rica dealer in Elst, Gelderland. Dat gegarandeerd de dieselpomp bij deze km.stand het zal gaat begeven. Een erg kostbare reparatie.
Pomp schijnt € 2000,- nieuw te kosten ??????

arjenT5R

Laat je niet te veel onzin aanpraten aub pompen zijn redelijk onverwoestbaar,
onderblokken wellicht nog meer onverwoestbaar... Kan zo 500 pk aan.

als je toch nozzles gaat vervangen zou ik voor high perfomance nozzles gaan spul is allemaal prima te krijgen in de vw scene blokken worden wel vaker flink opgepompt!

Gewoon gaan met die banaan ik kan je maar een ding zeggen stiekem is er niets mooiers als diesel tuning!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!