niet meer starten TDI

Gestart door volvomarcel, 15-10-2004 13:17:57

Vorige topic - Volgende topic

volvomarcel

In de vakantie na een rit met volle belasting ( airco/aanhanger) en buiten ca 35graden wilde mijn V70 TDI niet meer starten. Na ca 10 minuten te hebben gewacht kwam deze weer enigzins aarzelend op gang.

Ik ben toch benieuwd wat dit geweest kan zijn. Oververhittig?

BartT5R

En bij het verderzetten van je tocht geen problemen meer gehad? Dan lijkt mij oververhitting niet echt aangewezen.
Misschien te warm onder de motorkap en de een of andere stuureenheid last van de warmte?

Is een gok hoor.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

volvomarcel

Ik heb de auto daarna niet meer afgezet en ben in een keer doorgereden naar de bestemming. Overigens startte de auto een stop voor de stop waarbij hij niet meer startte ook al moeilijk.

Wieke

Tijdens het rijden toen verder geen problemen (inhouden/stotteren?). En hoe is het nu? Zijn de problemen over?

denkweb

Contactslot. Probleem komt vaker voor en is hier al twee keer aan de orde geweest.
Wat mij bij staat:
1 x lag de oorzaak in de startonderbreker, in de andere gevallen lag het aan het contactslot, dat laatste topic kan ik even niet vinden, hier de rest in ieder geval:

link 1
link 2
link 3

thuur

Heb je een keer de tank leeggereden? Dan moet je het brandstofsysteem laten ontluchten. Ook een veelvoorkomende reden waarom een diesel slecht start.

Gr 8)

volvomarcel

Tank is niet leeggereden. Verder nooit meer problemen gehad. contactslot zou kunnen, deze gaat niet altijd even soepel. de startmotor draaide echter wel.