instrumentenpaneel met miles of kilometers

Gestart door ERWEKA, 11-03-2013 23:23:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ERWEKA

Ik heb sinds kort een uit Japan geimporteerde 855 T5 (1995) aangeschaft ter vervanging van mijn Nederlandse T5. Ik wil wat onderdelen overzetten. In de Japanner zit een instrumentenpaneel in miles, gallons en Fahrenheid. Mijn vraag is: kun je dit gewoon vervangen door een Europees instrumentenpaneel?

thuur


ERWEKA

Beste thuur, ik neem aan dat je bedoelt dat het gewoon een kwestie is van uitbouwen, stekkertjes ompluggen en inbouwen? Mvg, Ralph

ERWEKA

Beste thuur, ja ik zat te twijfelen waar dit thema onder valt, vandaar. In elk geval bedankt voor je antwoord. Ik ga het gewoon even proberen. Het viel me trouwens op dat de europese snelheidsmeter loopt tot 260 km/uur en de amerikaanse tot 220 km/uur (aangegeven naast de miles per hour). Enig idee hoe dat zit? Mvg, Ralph

thuur

Citaat van: ERWEKA op 12-03-2013 21:55:48
Het viel me trouwens op dat de europese snelheidsmeter loopt tot 260 km/uur en de amerikaanse tot 220 km/uur (aangegeven naast de miles per hour). Enig idee hoe dat zit? Mvg, Ralph

Beide klokken komen uit auto's met hetzelfde motorvermogen?


Gr :D

ERWEKA

Ja, allebei zijn T5 2.3 de nederlander uit 1994 en de japanner uit 1995, en naar ik aanneem heeft de japanner dus ook 226 PK. Er zitten geen boekjes of andere documenten bij, maar het is dUs geen Italiaanse T5 met 2.0 motor.

ERWEKA

Nu zit ik wat rond te kijken op het forum en kom op de  OBD I/ OBD II kwestie. Mijn 1994 nederlandse 850 heeft een I in de motorruimte en mijn 1995 japanse 850 een II bij de versnellingshandel. Maakt dat nog uit voor de uitwisselbaarheid van het instrumentenpaneel?

mark850r

ik heb zelf een amerikaanse 850r die ook in miles farenheid  was ,
heb deze ook omgebouwd naar europees.
je moet wel het zelfde bouwjaar aanhouden ivm obd 1 en obd 2.

waar ik problemen heb gehad is de boardcomputer, hier zijn verschillende uitvoeringen van,
maar dat is een kwestie van proberen.
denk je wel even aan het vervangen van het bekende tandwieltje(alles is dan toch los en nu makkelijk te vervangen)

sucses :)
Volvo for live

850r '96
164e '73