850 probleem met de koppeling gaffel

Gestart door steffen, 07-02-2013 01:38:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

steffen

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn roffel.
De stift van de koppeling cilinder stond helemaal scheef in de gaffel waardoor de koppeling cilinder uit elkaar geplopt is.
Nu had ik n andere cilinder gehaald en erop gezet alleen het gebeurde weer,
Ik ben eens naar die gaffel gaan kijken en die staat te ver naar rechts  :-[
Ook heb ik het rubber van de gaffel afgehaald en met een spiegel erin gekeken dan zie ik in het koppelingshuis een bolletje (kogeltje) waar de gaffel invalt, Weet iemand of er nog iets op dat kogeltje hoort te zitten ipv dat de gaffel daar direct op ligt.

Ik kom er namelijk nu even niet verder mee, en gezien dat er nog wel wat meer werk aan zit heb ik de roffel tijdelijk geschorst zodat ik dit rustig kan doen want ik wil m toch heel graag op de weg houden.  ;D
Nou ja nu dus helaas even niet roffelen, Verplaats me nu als tussen oplossing in een Saab 9000.

Bedankt alvast voor het meedenken!


dennis850estate

Het enige dat je kunt doen is de bak verwijderen en kijken waar het aan ligt.

Piere

Citaat van: dennis850estate op 08-02-2013 18:35:04
Het enige dat je kunt doen is de bak verwijderen en kijken waar het aan ligt.

Ow ow ow, er zijn wel meer dingen die je eerst kunt proberen hoor.

De koppelingsgaffel moet inderdaad direct op dat kogeltje liggen. Er zit dan ook een mooi bolvormig uitsparinkje waar dat kogeltje moet komen.
Ben je zeker dat je koppelingscilinder echt helemaal perfect op zijn plaats zit? En wat bedoel je met de gaffel zit teveel naar rechts?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

grijzev70tdi

Hoe kan ik het snelste de koppelingscilinder eraf halen? Kan er namelijk in het donker niks van zien.  Sta vast in Tilburg namelijk. Zonder koppeling is evt wel te rijde
Grolsch, het klinkt al lekkerder