Warme spiegels

Gestart door mauricenl, 19-10-2004 17:32:34

Vorige topic - Volgende topic

mauricenl

Vanmorgen waren de ramen van mijn zwarte Estate helemaal beslagen een mooi gezicht. Het zijn mijn eerste koude dagen samen met mijn Zweed.  :-*

Dus ik netjes de ramen afwissen en stond op het punt ook de spiegels ff-ies mee te nemen,...... toen ik me bedacht NIET DOEN,... want ik heb spiegelverwarming!! Dus hoppekee die achterruit / spiegelverwarming aan doen en karren maar.

Op mijn werk aangekomen (10 min. later) is de achterruit helemaal schoon, maar zijn die flaporen nog steeds beslagen! ???  Ik ben dus bang dat die niet meer werken.

Om een lang verhaal kort te maken, weet iemand of die warmte elementjes in de spiegels los en goedkoop te krijgen zijn? En hoe ik het glas (zonder het te breken) uit de houder krijg.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat:
- omdat ik electrisch verstelbare spiegels heb
- en de achterruitverwarmingsknop ook het spiegel-icoontje vertoond
dat de verwarmingselementjes het probleem is.

Reitse

Mijn redenatie: ik sta toch al de raampjes schoon te vegen, spiegels kosten me paar seconden extra => de moeite van veel knoeien met risico van geknapte spiegelhuisklemmetjes niet waard.
Spiegeldemontage valt met de zoekfunctie wel boven water te trekken, nieuwe elementjes moet je even bij je dealer navragen.

Adri

Als je handig bent en veel uit elkaar durft te halen kun je elementje (stickers) bestellen bij conrad electronic. Met spiegellijm de boel weer in elkaar en je bent voor 25 euro klaar.
Nieuwe spiegels zijn 65 euro ex btw per stuk.

BartT5R

Eerst toch maar ff kijken of er geen zekeringetje stuk is?
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mehn

Citaat van: BartT5R op 19-10-2004 21:48:40
Eerst toch maar ff kijken of er geen zekeringetje stuk is?

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar ik heb het ff opgezocht; 1 zekering voor achterruit- en spiegelverwarming. Aangezien de eerste het wel doet...  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bartp

Stekker bij de deur losmaken en multimeter erop zetten! Zo kun je snel uitsluiten of het de spiegels zijn!

Bartp

855-Champagne

Zag bij conrad dat ze maar 6,62€ waren per stuk, zoek naar vlakverwarming.

Zippo

Spiegelglas (hittedraad kapot)! ;)

mauricenl

Bedankt voor de tips, ik ga dit weekend even knutselen.

Groetjes

Derks

Citaat van: Reitse op 19-10-2004 18:43:44
Mijn redenatie: ik sta toch al de raampjes schoon te vegen, spiegels kosten me paar seconden extra => de moeite van veel knoeien met risico van geknapte spiegelhuisklemmetjes niet waard.
Spiegeldemontage valt met de zoekfunctie wel boven water te trekken, nieuwe elementjes moet je even bij je dealer navragen.

Kom op, wat kapot is moet gemaakt worden! Ik krijg er iniedergeval de kriebels van als iets het niet doet.
Buiten dat, houdt de verwarming ook tijdens de rit je spiegels droog ( bij een regenbui  :P) , das een stuk prettiger dan met 120km/h even de raampjes lappen.
Ik zou eerst inderdaad maar even met de multimeter aan de slag gaan, voordat je nieuwe bestelt.
Met zogenaamd opplak verwarmspul ben ik erg benieuwd naar het resultaat?????? :-\.

gr derks

Adri

Ik heb dus zo'n setje toegepast en het is prima gelukt. Wel even opletten want er zijn 2 maten verkrijgbaar bij Conrad en je moet de grootste hebben geloof ik. Om een of andere reden stonden de 2 verschillende maten toen niet bij elkaar op de site, maar op heel verschillende plaatsen. Is even zoeken.