Slang sproeier achterruit - hoe loopt 'ie?

Gestart door HeinV70, 10-02-2013 13:30:21

Vorige topic - Volgende topic

HeinV70

Een issue waar ik zelf niet uit kom bij mijn 1998 V70 classic:

Onlangs is de achterruitsproeier gestopt met z'n werk doen. De pomp hoor je nog wel (heb ik in het verleden vervangen en werkt) maar er komt geen vloeistof bij de sproeier vd achterruit. Ik verwacht dat de slang ergens halverwege van een connectorje is afgesprongen en de vloeistof dan ergens wegloopt. Onder de speakergrill bij de achterklep zie ik de slang lopen, maar daar komt al geen vloeistof langs, moet dus ergens eerder onderweg zijn verbroken.

Maar hoe en waar langs loopt die slang? Ik vermoed dat het probleem ergens ter hoogte van mijn rechter achterportier zit, na tijdje spuiten ruik je daar de lucht vd vloeistof, maar ik kom er niet uit...

Edit: Ik las hier wel dat er een filter zit onder rechter vloerdeel, ik ga NU kijken hoe en of ik daar bij kom

volvobug

Idd, rechterdeel laadvloerklep even verwijderen, daar zie slang lopen. Meen dat daar ook een verbindingstukje zit dat losgeschoten kan zijn. Anders even verder volgen de d-stijl in, daar zit ook nog een terugslagklepje dat verstopt kan zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

KIM

Er zit volgens mij ook nog een filtertje aldaar (onder de rechtse vloerplaat). Vanaf daar loopt de slang omhoog en in die leiding zit ook een klein terugslagklepje; die willen nog wel eens problemen geven.

Het kan geen kwaad deze er tussenuit te halen, het sproeien duurt alleen fractioneel langer.

HeinV70

net vloerdeel eruit gehaald en ja, slang losgeschoten onder de vloer. Tevens even de bak vh reservewiel leeg gehoosd :o Ik zag er trouwens geen filter zitten, alleen dunne aanvoerslang die je in de dikkere slang kan duwen (die dus was los geschoten).

Boel maar even laten drogen, gaat lekker nu met deze temperaturen...

Bedankt voor de snelle meedenkers, volgende keer zal ik eerst lezen en dan pas roepen op het forum  :eusa_doh:

meyerink

bij mij zit dat filter er wel, en lijkt schoon. Toch bij pompen duurt het een eeuwigheid voordat er water over de achterruit sijpelt ipv sproeit. Kan het probleem liggen in de spuitnippels (oxidatie of zoiets) of zit er vanaf het filter naar de sproeier nog iets wat ik nu over het hoofd zie wat verstopt kan zijn?
Jules

KIM

Waarschijnlijk is je terugslagklepje weggehaald of leeg gehaald; die zit er in om te vermijden wat jij schrijft.

meyerink

fpede

Normaal gezien zit de terugslagklep achter het paneeltje van de speakers in de d-stijl!
;)

veerijder

KIM

meyerink