automaatje??

Gestart door chris850turbo, 18-10-2004 20:57:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudi

#15
Ja MY,00 is een 5 bak.Hoe die bakken er uit zien en of dat verschil maakt weet ik niet...

Had een tijd terug de krukaskeerring lek daarom moest er andere olie in,heb 'm verder niet geflushed,dus dat filter zal er ook nog wel inzitten.Zolang hij goed schakeld laat ik het mooi zitten.
Dr.Go-Fast...

wkolff

Citaat van: ed op 19-10-2004 21:25:36
Jack,

bedoel je dat de schokjes minder zijn, of is de bak ook gretiger geworden (minder verlies zeg maar).



ik heb, zoals wellicht bekend, sinds een paar weken een gereviseerde ruilbak in mijn t5 automaat en ik vind dat de schokjes duidelijk iets zijn verminderd, maar dat ie iets minder gretig is geworden (zie kopje "luie automaat"). Kan echter ook door de comfortverhoging komen en slechts een gevoel zijn...

bover

#17
Citaat van: Entuscan op 19-10-2004 22:14:08
Waarom denk je dat ze in de us of a (toch het AT land) allemaal rond de 30.000Km de olie vervangen?
omdat die dan gewoon zijn beste tijd gehad heeft.

Zelfs at bedrijven hier zeggen MAX 50K met dezelfde olie te doen, best 30k

Kweet nog dat ik dit hier vorig jaar verkondigde en ze me bijna allemaal voor zot verklaarde ... ;)

Nog even een verlate reactie op dit topic:

Ik heb gewoon het afgelopen jaar ddrie keer de bak van onder opngedraaid en de olie er uit laten lopen.
Vervolgens er weer drie en halve liter olie in via trechter aan de bovenkant waar gele peilstok zit.
Nu blijft de olie rood en schakelt mijn V70 TDI automaat als een zonnetje. Voel hem nu maar heel iets schakelen, beslist niet meer met een schok. Het is misschien niet de juiste methode volgens het boekje, maar het werkt wel. Ben tevreden en iedereen kan het doen. Als je gewoon de olie eraf laat lopen komt er ongeveer drie of drie en halve liter uit.
Na een paar keer is alles schoon.
groetjes
bobv

ed

Maar waarom dan niet meteen flushen. Er zit ruim 8 liter olie in de bak, dus je haalt er echt maar een beetje uit. Is ongeveer hetzelfde als olie verversen en het filter laten zitten. Beetje zinloos in mijn ogen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

bover

Het filter eruit halen is te ingewikkeld voor mij en hety laten doen kost 250 euries. Op deze manier flush je ook een beetje bij beetje en nu is de olie rood en blijft rood.
Gewoon praktijkervaring meer weet ik er ook niet van. Merk het goed aan het schakelen, veel soepeler, geen schokken meer.
Maar ik benm met je eens: flushen is meteen goed en mogelijk beter.
groet bobv

ed

HEt filter hoeft er niet uit hoor als je gaat flushen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

#21
Zaterdag geflushed (16 liter) op de VADIS-manier, vandaag al niet meer helemaal rood  :-\
Maarja iig niet meer zo pikzwart als voor de flush  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

#22
Citaat van: Ludo op 02-11-2004 16:12:06
je hebt de bak dan ook niet geflushd maar enkel de olie gewisseld. !
;)

Hoe weet jij wat ik gedaan heb... ;) ;D

PS Wat eruit kwam was pikzwart en zo dun als water  :-[

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Ludo op 02-11-2004 20:10:03
Citaat van: mehn op 02-11-2004 17:41:14
Hoe weet jij wat ik gedaan heb... ;) ;D
omdat je dat zelf schrijft : VADIS-manier.  ;)  

Dus: olie aflaten, evenveel olie bijvullen, accu uitbouwen, de slang van de koeler naar de bak loskoppelen en verlengen met doorzichtige slang, accu inbouwen, motor starten + olie bijvullen (5x in totaal 16 liter), accu uitbouwen slang weer terug op zijn plaats, accu inbouwen en tenslotte olie pijlen en twee keer een beetje bijgevuld.

En dan ook nog een beetje stoeien met het luchtfilter en alle onderdelen sie daaraan horen te zitten  ;D

Eigenlijk alles behalve nieuw filter  :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Ludo op 02-11-2004 20:35:55
je had ook eerst dit goedje kunnen gebruiken.

Dat lijkt me toch alleen voor de koeler, of niet?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Hebben ze dat bij jou gebruikt?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Nou, dat is dan iets voor de volgende keer  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Entuscan

Citaat van: mehn op 02-11-2004 20:28:23
Dus: olie aflaten, evenveel olie bijvullen, accu uitbouwen, de slang van de koeler naar de bak loskoppelen en verlengen met doorzichtige slang, accu inbouwen, motor starten + olie bijvullen (5x in totaal 16 liter), accu uitbouwen slang weer terug op zijn plaats, accu inbouwen en tenslotte olie pijlen en twee keer een beetje bijgevuld.

En dan ook nog een beetje stoeien met het luchtfilter en alle onderdelen sie daaraan horen te zitten  ;D

So da's wel de heeeel ingewikkelde methode met alles uitbouwen etc.
Ik heb hier de volledige flush gedaan door NIKS los te maken (behalve de slang aan de rad offcourse).  Heb daar wel een heeeeeel leuk trechtertje voor wat heel flexibele slang heeft die lang is en in de vulopening past. Mooi langs alle luchtstlangen etc door.
Heeft al bij al toch helemaal 15minuten geduurt om heel de bak te flushen ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

mehn

Citaat van: Entuscan op 02-11-2004 22:49:07
(behalve de slang aan de rad offcours)

Welke, de bovenste of onderste?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Hoogstwaarschijnlijk de bovenste, en dan is de koeler niet meegenomen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!