Even (opnieuw) voorstellen: een R en een C

Gestart door josvandevelde, 21-04-2010 21:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

verburgh

Mooie wielen jos  ;) ik rij vande week even bij je langs  :eusa_shhh:

josvandevelde

Update: er is toch een verbetering van de draaicirkel merkbaar. Ik heb wat bekende bochten geprobeerd en die draaien nu korter. 't lijkt wel of het na een paar dagen rijden verbeterd is.   

josvandevelde

Tja, het moest er een keer van komen. Ik heb de R verkocht, aan iemand in Zuid-Limburg. Hij meldde dat hij er veel plezier in heeft, en dat heb ik ook bijna zes jaar gehad. Wat een gave auto was dat.
Maar nu toch overgestapt naar een modernere generatie: een V70 uit 2001. Ook een heerlijke auto, met wat mij betreft, een van de mooiste cockpits. Een 2.4T met 200 pk. Mooie motor. Vanaf nu dus ook op een ander Volvo forum aangemeld.

De C blijft nog in het wagenpark, dat blijft ook een geweldige auto. En probleemloos!


FGG

Citaat van: josvandevelde op 18-06-2010 13:59:46
http://i48.tinypic.com/17679c.jpg
Dit is 'm dan, met de Canisto's. Een stuk mooier al zeg ik het zelf. Het heeft geen effect gehad op de draaicikrel. De originele uitslagbegrenzers zaten er onder en die zijn ook bij deze wielen nodig. Bij maximale uitslag is er nog maar één centimeter tussen band en wielkast. Jammer, maar toch zeer tevreden met het optisch resultaat.

De mooiste wielen voor een C70 imo. :eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jean 850R

Hoi Jos,

Leuk om mijn huidige 850R hier tegen te komen. Ik ben inmiddels al weer bijna een jaar onderweg met de R, en ben blij dat ik de keuze voor deze echte rijdersauto heb gemaakt. Alhoewel de garage de auto wel vaak ziet, maar dat weet je als je een auto van meer dan 16 jaar oud koopt. Ondertussen heb ik het volgende laten vervangen:

- kachel (de vorige is bij de eerste rit gebarsten)
- motorsteunen
- stabilisatorstang voor gemonteerd tussen veerpoten, scheelt een hoop!
- bougiekabels, bougies (2x) (dit was ook de oorzaak van het inhouden en stotteren, loopt nu prima!)
- de dubbele koplampen heb ik weer vervangen door de originele
- nieuwe turbo
- op zoek naar een olielekkage; nieuwe oliepeilstok, carterontluchting (was gatenkaas, Volvo gebruikt geen oliebestendig rubber, olievuldop
- stoelverwarming + stoelverw. bijrijder
- nieuw uitlaatsierstuk rond 90 mm
- grill matzwart gespoten (steenslag verpest het op den duur, dus ga ik voor een strakkere aftermarket grill)

To do:
- stuurbekrachtiging moet worden nagekeken (ik vermoed dat hier ergens een klein lek zit wat de stank in het interieur veroorzaakt)
- bij hoge snelheid remmen veroorzaakt dit een bromgeluid linksvoor en licht trillen, ik vermoed dat een remschijf krom is > ben aan het zoeken naar een setje van een V70 302 mm
- rammeltjes opsporen en verhelpen, met name achterin een hoop gebrom en gedreun bij slecht wegdek
- misschien 18 inch LM velgen voor de zomer Titan look (de Pegasus / Titan vind ik eigenlijk mooier dan de Volcans)

Het is een hele lijst maar blijft ook een beetje hobby. Het enige wat echt duur was, was de turbo maar voor € 700,- mag ik niet klagen. Met de auto naar Frankrijk gezoefd en wat heeft dat ding een laadruimte! Wat dat betreft een ultiem compromis: de ideale gezinsauto en voor paps een echte wolf in schaapskleren. Wel is het echt een toerenmotor die tot 3.000 tpm maar weinig doet, echt een 'Old School' turbo. Maar daarboven gaat het ding helemaal los. Aan het vermogen wen je wel snel, de enige referentie zijn de achterblijvers die steeds kleiner worden. Wel twijfel ik of mijn garage de tuning software per abuis heeft verwijderd toen men originele Volvo software heeft geïnstalleerd om de auto in het begin stottervrij te krijgen. Of het lijkt allemaal minder snel te gaan dan in het begin, of er zijn een paardje of 50 verdwenen. Dus dat wil ik wel laten checken binnenkort.

Kort samengevat ben ik nog heel erg in mijn nopjes met deze R en vind ik het nog steeds een stoere 'turbo brick'!

Groet vanuit het mooie Z-Limburg

V70R AWD

Ik heb er ooit voor gestaan deze te kopen bij PG.....
Maar koos toen voor een BS T-5R.....

Welkom hier en veel plezier met je mooie R

)()()sT

Zuid Limburg?

Waarom heb jou nog nooit gespot? ;D

Jean 850R

Thanx voor je bericht. Ik zal als ik de tijd heb om te poetsen, een paar foto's posten. T blijft een mooie auto!

)()()sT


dielie850

Ik denk bij ons in de buurt Joost.
Ik heb de R al een paar keer zien rijden op de weg tussen Ubachsberg en Wijlre :D

Jean 850R

Dag mannen,

Inderdaad! Ben ik gespot tussen Valkenburg en Kerkrade? Ik werk in Valkenburg en neem vaker de Vijfbunderweg ter variatie. Mooie weg, af en toe een beetje link.

Zoals beloofd, zal ik spoedig een aantal foto's onder het topic 'even voorstellen' posten.
Gisteren is een slang van de koeling gesprongen, dus de 'brick' staat even in de garage.

Tot snel ziens! en wie weet moeten we gewoon eens afspreken.

)()()sT

Citaat van: dielie850 op 23-11-2012 10:55:28
Ik denk bij ons in de buurt Joost.
Ik heb de R al een paar keer zien rijden op de weg tussen Ubachsberg en Wijlre :D

Das idd. heel in de buurt :)
Succes met de reparatie.

josvandevelde

Hallo Jean,

leuk om wat van je te lezen via het forum. Super dat je geniet van de 850. Nog steeds een gave auto, ik mis 'm wel eens. De C70 heb ik ook niet meer, ik rij nu een Renault Laguna Coupé (sorry Volvo-forummers). Met 200 pk en vierwielbesturing ook een echte rijdersauto. En ook leuk om te zien. Maar het gevoel dat ik met de R en de C had (de roffel), dat heb ik met de Renault niet.
Veel rijplezier!
Jos