Lichte voet, zware koppeling

Gestart door Mick, 25-10-2004 10:18:34

Vorige topic - Volgende topic

Mick

Ik zelf heb last van een zogenaamde "zware" voet, echter dit betreft mijn Rechter voet en niet mijn linker... Het probleem is dan ook, ik heb een behoorlijk zware koppeling.

Nu las ik hier al het een en ander over het feit dat dit aan de "Drukgroep" aan z'n eindje is.

Even voor de duidelijkheid:

De koppeling:

grijpt goed aan
slipt NIET
maakt geen geluid
Schakelen gaat soepel
Hij pakt erg laag (d.w.z. moet de koppeling erg ver indrukken wil de
auto ontkoppelen)

Echter het pedaal is erg zwaar.

Is dit met een aanzekerheid grenzende waarschijnlijkheid de drukgroep, en zo ja, is dit te vervangen zonder dat ik de complete koppeling vervangen moet, bij een van mijn eerste 440's heb ik een koppeling versleten gehad, en dat was heel anders dan wat deze doet. Naar mijn mening zijn de platen goed.

Is het de drukgroep, iets anders?, of allebeide?

Als de drukgoep vervangen moet worden, in welke prijsrichting (zou ik het zelf doen) moet ik dan denken?

bij voorbaat mijn dank voor elke reactie.
Eventuele spellings- en grammatikafouten zijn opgelopen tijdens het verzenden van dit bericht.

2.0keijzer

Hoeveel heeft je auto gereden? Vanaf 200.000 km, afhankelijk van het gebruik, moet je denken aan een versleten koppeling.
De mijne slipte niet, maar ging ook zwaar, en ontkoppelde niet geheel.
Voor 400.- all-in heb ik hem laten vervangen. Resultaat: als je er naar kijkt koppelt 'ie al!
Als je wilt weten wie hem heeft vervangen stuur je me maar een persoonlijk bericht.

thuur

En je remvloeistofpeil is in orde en het remsysteem ontlucht?

De koppeling werkt nl. samen met dit systeem. Als er lucht in zit zul je als eerste met de meeste waarschijnlijkheid merken dat de 1 en de achteruit niet gemakkelijk in te leggen zijn als de motor en bak goed warm zijn.

Mocht het ontluchten niet gaan, dan heb je waarchijnlijk een (koppelings?)cilinder kapot. Even zoeken op het forum, weet de naam niet precies meer.

Gr 8)