CasB's T5. Ik ben niet bang voor een vacuumslang...of toch?

Gestart door CasB, 05-04-2012 15:34:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CasB

Misschien binnenkort. Ik wacht eerst tot mijn vacuumslangen binnen zijn, is iets verkeerd gegaan met de levering. :( Dus als die binnen zijn ga ik die eerst vervangen, ik denk dat ik daar wel een eind mee kom.

Als ik je nodig heb dan hoor je het vanzelf. :D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

CasB

Zo, laten we weer eens posten. :P

Heb afgelopen jaar flink wat geld in mijn T-5 gestoken. Nieuwe distributie, en andere dingen die moesten gebeuren.

Nu mijn persoonlijke situatie wat stabieler is wil ik mijn Volvo technisch weer helemaal in orde krijgen.

Momenteel stottert en schokt de auto enorm als de motor warm is. Heb ondertussen al de LMM vervangen, nieuwe bobine erin gedaan. Geen verschil. Het lijkt alsof er een deel van de brandstof niet wordt ontbrandt, aangezien ik bij het terugschakelen backfires/plofjes hoor wat klinkt als benzine dat alsnog ontbrandt. Klinkt wel leuk, maar ik heb liever dat het op het juiste moment ontbrandt.

Daarnaast ben ik begonnen met de vacuumslangen. Heb er nu 2 gehad waar ik makkelijk bij kon. De rest wil ik eigenlijk doen als ik de auto een tijdje niet nodig heb, maar dat is lastig met werk en dergelijke.

Maar na het vervangen van die 2 slangen heb ik amper meer druk op mijn turbo. Ik gok dat 1 van de oude slangen nu helemaal vergaan is en ik de rest eigenlijk zo snel mogelijk moet vervangen.

Wat ik nog wil proberen om hem weer lekker te laten lopen:
- Nieuwe bougies (ook al zitten deze er niet eens een jaar in, en heb niet meer dan 10.000km gereden)
- Nieuwe bougiekabels
- Nieuwe lambdasondes???

Wat ik voor de rest nog aan de auto wil veranderen:
- Het hele inlaatsysteem aanpakken. Ik heb/had een olielek (of meerdere), en wil dat eigenlijk nu ook wel eens verhelpen.
- Motorruimte schoonmaken, vanwege het olielek.
- Nieuwe koplampen; ik vind de lichtopbrengst voldoende, maar kan beter, dus nieuwe units(+ misschien xenon).
- Nieuwe achterlichten; rechterkant is dof.
- Misschien als hij technisch in orde is een compleet nieuwe uitlaat.
- Tellerwieltje van km-teller vervangen, en daarnaast gelijk maar zo veel mogelijk upgraden naar led: dashboard, stadslicht, knipperlichten, interieurverlichting, instapverlichting.

francois

Heb je geen fout code s    kijk hier eens na


grfr

V70geRwin

Probeer eens 1 of 2 flesjes injector reiniger.
Als je nog een liter of 20 in de tank hebt erin en dan ook een goede rit maken.

Maar vacuunslangen kunnen grote effecten hebben dus pak snel de laatste aan.

Sbv

na 2 jaar nog niet de vacuumslangen aangepakt ?

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

CasB

Ach, hij reed nog prima. Maar goed, auto is bij de garage geweest, alle vacuumslangen zijn nu gedaan, euvels zijn ook opgelost, iets met valse lucht en een andere slang die niet goed meer was. Tevens had de garagist nog een gechipte ECU liggen, die zit er nu ook in. Wat een vermogen! :D

Omdat de kosten van de reparatie meevielen heb ik gelijk maar veerpootbruggen voor en achter, een nieuw tellerwieltje en nieuwe lampjes voor in m'n dashboard. Binnenkort dus weer lekker aan de knutsel. :P

Daarnaast denk ik dat ik toch mijn voor- en achterlichten laat zoals ze nu zijn, anders wordt het gelijk weer een sjonniebak, en ik wil hem juist als een sleeper houden.

The Demon

Blind een gechipte ECU van een andere auto erin?
Ik zou toch even de AFR en dergelijke (laten) controleren.

Groet,
The Demon.

CasB

Niet blind er in gedaan. Hij is nog wel aangepast voor mijn auto.

CasB

Wat ik nog vergeten was te melden: het lambda-lampje is nu eindelijk ook uit! :D En het is weer een genot om in mijn auto te rijden.