StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

T5-4life

470 dkm gereden en pas 2 gloeistiften vervangen....
C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm

ZC3rr0r

Citaat van: StefanCJ op 29-12-2013 18:15:37
Bij sturen naar links blijft geluid, bij sturen rechts geluid minder of weg.

Lager, vrijwel zeker.
Heb ik bij mijn S60 ook gehad :)

Heb de mijne toen besteld bij Mister auto: http://www.mister-auto.nl/fl/wiellager/skf-vkba-3523_g654_a050VKBA!3523.html

Vervangen is, zeker met het juiste gereedschap, een fluitje van een cent.
In elk geval stukken eenvoudiger dan dat gepers en gedoe bij de V40 ;)

[edit] Spuit 11 :(

Citaat van: StefanCJ op 02-01-2014 21:48:53
Nee, volgens de dealer werden ze standaard elke 60dkm vervangen, leek me erg snel. Maar ze zitten er nu dus 60dkm in en starten doet 'ie altijd goed en zonder problemen.

Grappig, de Amerikaanse onderhoudshandleiding vervangt ze om de 50.000 mijl uit m'n hoofd.
Das een goede 20.000 km later :o

Ewout Schalkwijk

Citaat van: StefanCJ op 02-01-2014 21:48:53
Nee, volgens de dealer werden ze standaard elke 60dkm vervangen, leek me erg snel. Maar ze zitten er nu dus 60dkm in en starten doet 'ie altijd goed en zonder problemen.

Da's wel heeeeel erg preventief vervangen zeg. Zo kan iedere dealer er wel extra inkomsten bij sprokkelen. Vida geeft prima aan als er iets mis is. Daarbij, zolang jij vindt dat die D5 prima start, dan is er toch niks aan de hand? Kosten krijg je nog genoeg, het is tenslotte geen nieuwe auto.

Bij OF heb ik ze na 125K en 4,5 jaar vervangen, maar dat was omdat ik echt redenen had om aan te nemen dat ze gaar waren.

Ewøut

edit: typo's
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

StefanCJ

Aha, dan laat ik ze lekker zitten. Vandaag was het geeneens voorgloeiweer, 12 graden! Ik heb mooi de hele dag in zomertenue gelopen.

Net richting Amstelveen gereden en deze bestuurdersstoel opgehaald:

Er zit een stiknaad in de zitting los dus de prijs was peanuts. Mijn eigen stoel heeft behoorlijke instapschade dus binnenkort maar proberen om van twee stoelen één goede te maken. Lukt het niet, dan kan deze stoel in de auto en de andere stoel naar de bekleder.

StefanCJ

Bovenkant en onderkant al gescheiden van elkaar. Het meeste werk was die kapjes van de stoelverstelling loshalen.

Hopen dat het binnenkort even droog weer is dan kan de huidige stoel even uit de auto (erin wisselen lukt niet qua ruimte denk ik) en dan kunnen de rugleuningen gewisseld worden.

:)

Sbv

Leuk bezig, eventueel kan je ook de hoes wisselen. Kijk even welke het lekkerste zit(stevigste kussen) heeft

StefanCJ

Nieuw vs. oud:

Ziet er weer netjes uit  :eusa_dance:

StefanCJ

Ach, 330dkm oud, dan mag het ook wel. Ik bewaar de oude rugleuning nog wel, als de huidige versleten is laat ik het oude ding opnieuw bekleden.

Sbv

ziet er ook nog erg goed uit hoor.
@koen de auto stond inderdaad bij mij

Bouke

Netjes weer Stefan :eusa_clap: zo word ie steeds strakker :)

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elianmars

Mooi opgelost op deze manier, Steef!  :eusa_clap:

StefanCJ

Inderdaad Marcel. Ik had een bedrijf in Dordrecht gevonden die een stukje leer wilden vervangen voor ongeveer €150,-. Auto moest daar dan in de ochtend gebracht worden en eind van de middag weer klaar. Kost me dus een vrije- of papadag en dan moet ik een hele dag in Dordrecht doorbrengen. Dit kostte me €50,- en gisteren een uurtje en vandaag anderhalf uur sleutelen.

Taranis

Is de zitting ook nog een beetje fris? In mijn ervaring gaat de zitting in een N niet veel langer dan 150.000-170.000 kilometer mee ondanks mijn toch niet zo forse postuur.

Aangaande het preventief vervangen van gloeibougies: dat is echt onzin. In de XC deden ze het na meer dan 4 ton allemaal nog en heb er dus ook nooit 1 vervangen. Bij de oude VAG motoren in de classics is dat een heel ander verhaal.

StefanCJ

De zitting zit nog prima. Stoelen zitten veel lekkerder en comfortabeler dan het S70/850 interieur, daar kreeg ik bij lange afstanden (800+ km op één dag pijn in mijn kont). Het lijkt of de N-stoelen wat meer gebouwd zijn voor personen rond de 100kg zoals ik.

Gloeibougies laat ik dus maar lekker zitten, als er iets mis mee is vertelt Vida het me wel.

Morgenochtend Volvo wintercheck, puur voor de nieuwsgierigheid. Ik ben eigenlijk wel benieuwd, hopelijk is er niet teveel mis  :eusa_shhh: Daarna mag de V70 zich eens bewijzen als pakezel. Ik heb nieuwe banden onder de Pegasus velgen laten leggen en ik verwacht ze morgenochtend op te kunnen halen. Casper in de kinderstoel, vier 18 inch Pegasus velgen met banden en vier 'oude' losse banden in de V70, benieuwd of het past, anders moet ik twee keer rijden.