StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

Citeer
@ knoopie, tune up kit is niets anders dan een doos met spullen voor een onderhoudsbeurt.

Ach zo leer je weer iedere dag  ;D

;)

StefanCJ

Bijna op vakantie. Ik had mezelf een beetje verrekend wanneer ik weer olie moest verversen. Ik dacht dat ik de 15dkm nét na de vakantie zou gaan halen maar het bleek dan ongeveer 18dkm te worden. Ik ververs de olie eigenlijk nog voor de 15dkm en vond 18dkm weer zo veel klinken. Klussen doe ik hier gewoon op straat en om daar nou olie te gaan verversen is ook weer zowat. Gelukkig had Dirk vanmorgen nog een uurtje over dus we zijn vanmorgen even naar Nijmegen op en naar gereden en ik heb daar de olie ververst. Ik gebruik nog steeds Shell Helix Ultra 5w40 en dat zit er nu ook weer in.

Klaar voor de vakantie dus. Dirk, bedankt voor de koffie/thee en gebruik van de ruimte/krik etc.

8)

UserID6342

Fijne vakantie jongens en geniet er van !

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

knoopie

Heb het goed, goeie reis en geniet er van....

;)

Bouke

Fijne vakantie Stefan , Marit en die kleine lachebek Casper ;)

Sbv

Stefan, Marit en Casper, geniet van jullie vakantie en niet teveel Goulash eten ;D

MarcoV

Drive safe en geniet er van!

MarcoV

StefanCJ

Gisteren de auto nog ff gewassen en in de glaze/sealant/wax gezet, vloeistoffen gecontroleerd en banden opgepompt Hij staat er weer goed bij. Vandaag de spullen ingepakt en morgenvroeg rond 0400 gaan we rijden. Ik vind altijd lekker om lekker vroeg te vertrekken, lekker rustig op de weg en rond 0800 zit je al lang en breed in het buitenland te genieten van een ontbijtje en koffie.

:)

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

The Demon

Fijne vakantie Stefan.

Groet,
The Demon.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

StefanCJ

Terug van vakantie!

Dagje Balatonmeer:

Kan niet wachten om te gaan zwemmen:

Gebouw in het donker:

Inmiddels weer een aantal dagen terug uit Budapest, Hongarije. Het is een ontzettend mooie stad, vriendelijke mensen, veel te zien, lekker eten en drinken, mooi hotel, lekker zwembad, fitnesscentrum, kortom alles wat nodig is voor een lekkere vakantie.
De S70 heeft deze vakantie niet met glans doorstaan, dat was wel jammer maar heeft de vakantiepret niet bedorven  :police:.

- Gas ellende. Zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,65784.0.html. In het kort: sluiting in een kabel van een benzineinjector, in Hongarije gerepareerd zodat rijden op benzine weer goed ging. Thuis in NL met Dirk de sluiting in de gaskabels verholpen door de boel goed te solderen.
- Draagarmen. Kak, ja hoor. Op de snelweg bij snelheden vanaf circa 120km naar rechts trekken bij het remmen en bij volgas iets naar links. Nu zit er Meyle HD onder en ééntje van het huismerk Brezan. Beiden hebben het -zeker gezien de prijs- gewoon netjes gedaan. Gezien de kilometers die ik rij komt er nu gewoon origineel onder. Morgenavond samen met Sander monteren.
- Xenon lamp doet het wel/niet/wel/niet/wel/niet/wel/niet. Op de terugweg werd het een knipperlichtje dus langs de kant van de weg maar even Hallo, geen licht erin gezet. Thuis mijn reservesetje Xenon gemonteerd en ja hoor, het ene lampje is wit en de ander lichtblauw en bovendien is het nog steeds een knipperlicht. Nieuw setjes besteld bij Autowolf.nl. Deze keer 4300k besteld, vind ik net iets mooier dan 6000k.
- Ik had al een tijdje last van minimale kvs lekkage. Vandaag heeft Dirk het systeem onder druk gezet en ja hoor, kvs lekte aan de onderkant van het kvs reservoir. Slang en pijpje nog goed, slangklem sloot niet goed meer af, dus nieuwe erop. Opnieuw onder druk en nu bleef 'ie wel op druk. Easy fix dus.

Overigens niets dan lof voor de ANWB. Gelukkig begon de auto pas serieus beroerd te lopen toen we nog 500mtr moesten rijden naar het hotel. De lokale pechhulpdienst was vriendelijk en kwam snel. De mannen bij de garage waren vriendelijk en daar kon je goede afspraken mee maken. Het vervangend vervoer werd na één dag netjes afgeleverd in het hotel en naderhand ook keurig weer opgehaald. De ANWB belde regelmatig hoe het ging, of het vervangend-vervoer-bedrijf de auto al geleverd had en hoe het bij de garage ging etc.

Vervangend vervoer:

:)

elianmars

Die foto van Casper. Schitterend!  ;D  :eusa_clap: