StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Balen Stefan, maar als het niet opgelost is, idd zekering eruit en mooi op benzine rijden op vakantie met z'n drieën.

StefanCJ

Als 'ie het niet op gas doet ga ik toch weer lopen ijsberen en van alles proberen als ik de auto bij me heb. Dan mag 'ie lekker thuis blijven, heb ik tenminste ook rust. Bovendien gaan we naar Eindhoven, dat is maar een klein stukje.

elianmars

Citaat van: StefanCJ op 23-10-2013 21:51:56
Als 'ie het niet op gas doet ga ik toch weer lopen ijsberen en van alles proberen als ik de auto bij me heb. Dan mag 'ie lekker thuis blijven, heb ik tenminste ook rust. Bovendien gaan we naar Eindhoven, dat is maar een klein stukje.

Oh, dan kun je ook op de fiets gaan  ;D

MarcoV

Hopelijk kom je er snel achter wat het is, balen man!

MarcoV

arjen850

Ach Stefan, we reserveren wel een paar dagen, poten we der zo een nieuwe in :D

StefanCJ

Bedankt voor het aanbod Arjen, ik hoop alleen dat het niet nodig is.

Ik ben net terug van de lpipompenreviseermeneer. Lpi installatie aan de computer gehangen (ik wil ook wel zo'n uitleesinterface voor lpi eigenlijk  :eusa_whistle:). Pompdruk is ok, ook bij hoge toeren. Pomp maakte volgens de man niet bijzonder veel geluid, hij vond hem eigenlijk heel erg mooi klinken. Geen nieuwe pomp nodig dus (voorlopig dan ;D).

Beetje lopen frotten aan de kabelboom onder de kap en poef, zekering eruit. Nieuwe erin, weer frotten en poef, weer zekering eruit. Luchtfilterbak aan de kant gehaald en de vertakking naar de lambda lag bloot, twee kabels. Deze zitten nu even provisorisch ingetapet. Volgende week eens even kijken of ik dat fatsoenlijk kan krijgen. De man adviseerde om de hele kabelboom even los te halen in na te lopen op slijtage en overnieuw in te tapen.

Ik kan er wel slecht tegen dat die Mesman knoeiers ook deze kabels zo slecht hebben verbonden. Anderzijds ben ik ook wel weer blij dat het de pomp niet is. Nu kan ik me weer zorgen maken over het volgende probleem, het kvs verbruik. Dinsdag naar Dirk om e.e.a. na te kijken. Ben benieuwd  ::).

arjen850

Citaat van: StefanCJ op 24-10-2013 21:13:29

Ik ben net terug van de lpipompenreviseermeneer. Lpi installatie aan de computer gehangen (ik wil ook wel zo'n uitleesinterface voor lpi eigenlijk  :eusa_whistle:). Pompdruk is ok, ook bij hoge toeren. Pomp maakte volgens de man niet bijzonder veel geluid, hij vond hem eigenlijk heel erg mooi klinken. Geen nieuwe pomp nodig dus (voorlopig dan ;D).

Beetje lopen frotten aan de kabelboom onder de kap en poef, zekering eruit. Nieuwe erin, weer frotten en poef, weer zekering eruit. Luchtfilterbak aan de kant gehaald en de vertakking naar de lambda lag bloot, twee kabels. Deze zitten nu even provisorisch ingetapet. Volgende week eens even kijken of ik dat fatsoenlijk kan krijgen. De man adviseerde om de hele kabelboom even los te halen in na te lopen op slijtage en overnieuw in te tapen.

Ik kan er wel slecht tegen dat die Mesman knoeiers ook deze kabels zo slecht hebben verbonden. Anderzijds ben ik ook wel weer blij dat het de pomp niet is. Nu kan ik me weer zorgen maken over het volgende probleem, het kvs verbruik. Dinsdag naar Dirk om e.e.a. na te kijken. Ben benieuwd  ::).

Dat hoop ik ook met je mee hoor Stefan;) dus weer een sluiting in de kabels :( mooi dat het gevonden is, dat dan weer wel ;D

Bouke

Mooi dat je daar vast achter bent en nou het lekkage ge oha nog :-\

StefanCJ

En de kvs gaat al flink erdoorheen. Deze week al iets meer dan een liter. Heb 300km gereden deze week.

Sbv

dat is best wel serieus..lekkage zou je dan wel moeten zien ergens.

Bouke

Gaat het niet ergens via het kachel circuit erg er uit :eusa_think:

Sbv

Citaat van: Bouke op 25-10-2013 09:45:18
kachelradiator ?
scheur in gewone radiator ?

Ludo

Citaat van: StefanCJ op 24-10-2013 21:13:29

Dus toch de kabels.  :D

Vraag me dan wel af wat dat geluid op het filmpje is.
Of had je een slechte telefoon?.  ;D

M a r c

Citaat van: Sbv op 25-10-2013 09:52:04
Citaat van: Bouke op 25-10-2013 09:45:18
kachelradiator ?
scheur in gewone radiator ?

De lange slang die over de versnellingsbak loopt wil ook wel eens lekken bij de aansluiting aan de motor.  Dan druppelt het op de versnellingsbak en is verdampt voor het op de grond druppelt.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

StefanCJ

Vanmorgen vroeg thuis gekomen van een weekendje Eindhoven. Wat zaten in het v/d Valk hotel. Prima hotel, lekker ontbijt, lekker eten en Eindhoven is ook leuk om eens wat in rond te lopen. Enige jammere was dat Casper strontverkouden was en tandjespijn heeft. Hij kon 's avonds niet in slaap komen en overdag was 'ie dus te moe om lekker te kunnen slapen. Gevolg was dus een jengelend kind, en das niet zo heel plezierig, vandaar dat het wel mooi geweest is en we lekker vroeg naar huis zijn gegaan. Kan hij mooi in zijn eigen kamer blijven jengelen zonder dat wij er last van hebben.

Ik had dus even tijd om onder de kap te kijken. Tijdens het weekend één liter kvs bijgevuld maar nog steeds nergens iets van lekkage kunnen zien. Gelukkig geen gedoe meer gehad met het lpg gebeuren. Donderdagavond is het spul even ingetapet maar vanmorgen wilde ik kijken of dat iets beter kon.

Het stukje rode tape is nog van donderdag en ik heb van het blootliggende stukje de tape al verwijderd. Voor losmaken,   solderen en krimpkous eromheen heb je te weinig ruimte, de originele kabel ligt gewoon te strak. Tenminste, voor mijn kunsten ligt de kabel te strak. Donderdag trof ik beide kabels met een minuscuul stukje tape eromheen aan. Voor nu dus maar overnieuw ingetapet en de kabelboom nagelopen op andere lulligheden.

Dat was het voor nu. Dinsdag naar Dirk voor de kvs lekkage.

@ Bouke, kachelradiatorkap is droog. Matten droog, geen (witte) sporen van lekkage.
@ Sander, gewone radiator ziet er nog goed uit.
@ Marc, die lange slang is een Samco slang, is droog (onder en bovenkant).