StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Citaat van: Marc O. op 16-11-2013 19:34:59
Ah, dus toch gechipt! ;D

Inderdaad. Ik dacht er al over om het te laten doen. Tja, als het dan zo mooi te combineren is met de EGR dan is het zonde om het niet te doen. (zo praat ik altijd alles maar een beetje recht  ;D 8)).

StefanCJ

Citaat van: grijzev70tdi op 16-11-2013 19:40:59
Hmm toch met pa maar eens overleggen over dat chippen... Hij vind hem nu al rap  ::)

Kom eens langs als je in Utrecht bent, dan kun je het verschil ervaren.

rifwachter

is het verschil tussen de D5 blokken 163pk en 185pk orgineel alleen de software?   Of heeft volvo nog iets anders aangepst?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

grijzev70tdi

Citaat van: StefanCJ op 16-11-2013 19:44:59
Citaat van: grijzev70tdi op 16-11-2013 19:40:59
Hmm toch met pa maar eens overleggen over dat chippen... Hij vind hem nu al rap  ::)

Kom eens langs als je in Utrecht bent, dan kun je het verschil ervaren.

Heb wel met een 190 pk handbak gereden, trok wel erg lekker ;D Ik kom zeker een keer langs :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder

StefanCJ

Citaat van: rifwachter op 16-11-2013 19:47:30
is het verschil tussen de D5 blokken 163pk en 185pk orgineel alleen de software?   Of heeft volvo nog iets anders aangepst?

Enkel software aldus de Volvotunemeneer.

grijzev70tdi

Van de niuwe genratie D5 blokken wel, dus met grijze afdekkap. Met zwarte kap zijn anders (geen wervelklep enzo)

rifwachter

Citaat van: grijzev70tdi op 16-11-2013 19:55:45
Van de niuwe genratie D5 blokken wel, dus met grijze afdekkap. Met zwarte kap zijn anders (geen wervelklep enzo)

Is bouwjaar 2005/2006 en jonger toch ?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

grijzev70tdi

rifwachter

Deze bedoel ik, D5 2004

hendrik32

Welk type nokian band heb je er onder?? Zelf heb ik net de nokian wr A3 gemonteerd

Racingbrick

De Euro3 modellen van de D5 moet je hebben, daar zit de ECU links en er zit dan een NIET electronische EGR klep op.
Die EGR klep moet er even af worden gehaald, en even goed schoongemaakt worden , WTF die van jou zat echt dicht.
Wat is dan de produre? EGR kleo er af halen, ( 3 boutjes bij de E3 versie, bij E4 is heel moeilijk te demonteren ) en een plaatje als pakking er achter zetten, afdoppen dus.
Dit geeft meteen een foutcode, dus Obbe zal dan de EGR klep uit de software moeten halen en je wagen is genezen van de astma..

De Euro 4 modellen hebben een electronische EGR klep, en zijn eigenlijk meteen te herkennen aan het lege gat aan de linkerkant van de motorruimte, de ECU zit bij die modellen rechts op het luchtfilter.

Ik zou persoonlijk nooit een E4 D5 nemen, wervelkleppen, electronsche EGR klep, vele sensoren, en dat kan ( en gaat ) allemaal ) kapot, met een diarree aan foutcodes als gevolg daarvan.
Zie die maar eens weg te krijgen.... ik zie dat helaas te vaak

De procedure voor het afdoppen voor de EGR bij de E4 modellen vervalt, die zijn softwarematig weg te schrijven en hoeven en kunnen derhalve niet afgedopt te worden, dat is dan weer een klein voordeel, maar de nadelen zijn veel groter, zoals een 20% hoger verbruik.
daarom rijden zowel Obbe als Dennis850estate beiden een D4 van voor 2006.
En dat is niet zonder reden....

StefanCJ

Dat fysiek afdoppen stelt overigens geen fluit voor. Plaatje kostte met een tientje en de boel moet toch los omdat het vol met troep zit. Mijn handen zijn nog steeds een beetje zwart  ;D

Bouke

Dat word dus echt volop genieten met die chips ;D

Racingbrick

Tenslotte, Obbe is een meester in het tunen van diesels en turbo benzine motoren.
Hij heeft er 2 van mij gedaan en komt met regelmaat naar Ter Aar..

Sbv

Citaat van: Racingbrick op 16-11-2013 20:35:57
De Euro3 modellen van de D5 moet je hebben, daar zit de ECU links en er zit dan een NIET electronische EGR klep op.
Die EGR klep moet er even af worden gehaald, en even goed schoongemaakt worden , WTF die van jou zat echt dicht.
Wat is dan de produre? EGR kleo er af halen, ( 3 boutjes bij de E3 versie, bij E4 is heel moeilijk te demonteren ) en een plaatje als pakking er achter zetten, afdoppen dus.
Dit geeft meteen een foutcode, dus Obbe zal dan de EGR klep uit de software moeten halen en je wagen is genezen van de astma..

De Euro 4 modellen hebben een electronische EGR klep, en zijn eigenlijk meteen te herkennen aan het lege gat aan de linkerkant van de motorruimte, de ECU zit bij die modellen rechts op het luchtfilter.

Ik zou persoonlijk nooit een E4 D5 nemen, wervelkleppen, electronsche EGR klep, vele sensoren, en dat kan ( en gaat ) allemaal ) kapot, met een diarree aan foutcodes als gevolg daarvan.
Zie die maar eens weg te krijgen.... ik zie dat helaas te vaak

De procedure voor het afdoppen voor de EGR bij de E4 modellen vervalt, die zijn softwarematig weg te schrijven en hoeven en kunnen derhalve niet afgedopt te worden, dat is dan weer een klein voordeel, maar de nadelen zijn veel groter, zoals een 20% hoger verbruik.
daarom rijden zowel Obbe als Dennis850estate beiden een D4 van voor 2006.
En dat is niet zonder reden....

Ben het er niet helemaal mee eens. Ik heb denk ik >280000 km in diverse euro4 D5jes gereden waarvan 2 gechipped naar 240 pk en rijden meer dan prima. Juist door de 6-bak(automaat) is het een stuk aangenamer toeren.
Bij Ewout hebben we de wervelklep vervangen en het viel ons heel erg mee. Enige nadeel van de euro 4 dingen is dat ze meer zuipen, maar als voordeel ze roken echt niet(die van mij dan niet). Ik kan niet zeggen dat ik er veel storingen aan gehad heb