StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Dank voor de hulp Stefan, was weer even gezellig ;D !

Sbv

Heel mooi dat het enkel de dop was.
Op naar de deur switches

StefanCJ

De nieuwe eigenaar heeft vanmiddag de C70 uitgeprobeerd. Er zitten wat lichte gebruikssporen op maar hij zal er zelf ook nog wel een deukje her en der inrijden  ;D.

Hij heeft het in ieder geval naar zijn zin. Het duurt alleen nog wel anderhalf jaar voor 'ie er echt wat aan heeft maar hij staat mij niet in de weg in de huiskamer  ;D.

Marc O.

Haha, geweldig dat koppie ;D Ga je hier en daar op strategische plekken nog wat beschermstripjes plaatsen op je kozijnen enzo? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Gaaf! ;D :eusa_clap:
Succes met schilderen inderdaad :eusa_whistle:

Aangaande S70: weet je zeker dat je niet gewoon preventief het blok gaat wisselen? :evil:

StefanCJ

Preventief blok wisselen? Ach ... Als ik geld en kennis genoeg in huis had, had ik het kunnen overwegen.  ;D
Ik ben blij dat het gewoon een kleinigheidje was, voorlopig moet 'ie het maar gewoon blijven doen vind ik.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 18-09-2013 14:13:25
De nieuwe eigenaar heeft vanmiddag de C70 uitgeprobeerd. Er zitten wat lichte gebruikssporen op maar hij zal er zelf ook nog wel een deukje her en der inrijden  ;D.

http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/IMG_20130918_140641_zpsbfa2d765.jpg

Hij heeft het in ieder geval naar zijn zin. Het duurt alleen nog wel anderhalf jaar voor 'ie er echt wat aan heeft maar hij staat mij niet in de weg in de huiskamer  ;D.
erg leuk. zo jong en nu al 2 auto's  ;D

UserID6342

Citaat van: StefanCJ op 18-09-2013 14:13:25

http://i143.photobucket.com/albums/r134/stefancj/IMG_20130918_140641_zpsbfa2d765.jpg

Geweldig leuke foto :eusa_clap: :eusa_clap:

fbm

Nee ik lijk niet op papa, echt niet!  :eusa_whistle: En pap mijn C is mooier en sneller dan jouw S  :P

Gave foto!  :eusa_clap:

peteRRR

Prachtige foto Stefan.

Ik zou toch denk ik " de nieuwe " vroeg of laat een keer in de 845 zetten,...... :eusa_shifty:

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

MarcoV

Echt gaaf die trapauto!

MarcoV

LouisXIV

Citaat van: StefanCJ op 18-09-2013 13:20:56
Vanmorgen naar Dirk geweest om het koelsysteem onder druk te zetten. Sinds de nieuwe dop erop zat bleef 'ie wel op druk. Kvs verlies heb ik niet goed kunnen meten omdat ik sinds de nieuwe dop nog geen 200km gereden heb.
De boel is op druk gezet en hield deze mooi vast. Gelukkig dus een klein euvel en geen grote ellende.  :eusa_dance:
Zo zie je maar; ook de groene doppen zijn niet heilig en kunnen kapoet.

Gelukkig weinig werk aan de S70, nog even koffie gedronken en Dirk een handje geholpen ("geef even de lamp aan", ligt er nog een sleutel 10", dat soort werk  ;D) en weer richting Utrecht gegaan.

Morgenavond naar Bouke voor de microswitches van het portier. Ik heb één kapotte en Bouke twee dus kunnen we weer wat frobelen.

:)
Die van mij is volgens mij ook lek incl het tankje. Maar de laatste weken druk geweest en ook het nodige uitgegeven aan de import Ford Focus. Dus niet veel gereden en dus ook weinig last.

StefanCJ

Ik blijf ook komende winter rijden op Trexen. Ik wilde eigenlijk wat anders maar weet niet goed wat. Ik ben ook geen leuke set tegen het lijf gelopen. De voorbanden zijn aan vervanging toe, ze zitten nu nét tegen de winterprofielslijtageindicator aan, 4mm dus. De keuze is weer gevallen op Nokians, bevallen gewoon goed. Morgen worden ze om de velgen gelegd.

Vandaag is de Twingo voor haar eerste APK geweest. Met de Volvo zit je elke keer weer met geknepen billen de uitslag af te wachten maar dat was hier niet nodig. Een maagdelijke auto, pas 34dkm gereden (het laatste jaar 4dkm volgens mij  ;D) en dus zonder enig probleem door de keuring gekomen. De Twingo stond toch op de brug dus gelijk maar even de olie ververst. De remblokken voor hebben nog maar 3mm voering dus deze binnenkort even vervangen.

Wat ik me afvraag, de Twingo is tot vorig jaar altijd bij de Renault dealer in onderhoud geweest. Het enige wat ze daar doen is olie verversen en ruitenwissers  ???. Is het verstandig om de kvs en remolie te vervangen?

:)

UserID6342

Zowiezo is het met de huidige KVS en remolie soorten niet verkeerd om eens te vervangen Stefan.  Vroegah werd het praktisch niet gedaan, alleen in uitzonderlijke situaties en tegenwoordig zou je het gewoon om de 2 jaar zo'n beetje moeten doen.  Dit ook natuurlijk omdat remolie vocht opneemt en het kookpunt dus beduidend lager komt te liggen en slecht voor je remsysteem is (vastzitende meuk etc.)

Sbv

Als je onderdelen nodig hebt, laat maar weten voor de Renooit.