StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 29-10-2013 19:39:24
Als ik het goed begrepen heb van Dirk kan ik gewoon een 2.3 blok inbouwen (laten doen dan  ;D), een 16T en witte injectoren en kan ik met de huidige ecu en zonder lpi software aan te laten passen probleemloos rijden. Vermogen is dan niet maximaal maar wel zo rond de 220-230 pk.

Dan zou ik uiteindelijk gewoon T5 software laten "monteren" ;)
Wat voor flens heb je nu eigenlijk op je turbo? Ik heb nog wel een 16T met Ferrita dp  :eusa_whistle: ;D

StefanCJ

Sbv

Citaat van: scania164 op 29-10-2013 20:21:22
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67035.0.html

Of bijvoorbeeld deze een mooie optie en de s70 in onderdelen. .
Mits financieel haalbaar

Beetje aan de prijs naar mijn idee

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: StefanCJ op 29-10-2013 18:29:54
Zucht ... Absoluut waar. Niets pas vol vermogen bij 4000 toeren maar net over de 2100 al het vermogen tot je beschikking. De 2.5T is gewoon een heerlijke motor, zeker in combinatie met een automaat.

:)
Citaat van: StefanCJ op 29-10-2013 19:39:24
Als ik het goed begrepen heb van Dirk kan ik gewoon een 2.3 blok inbouwen (laten doen dan  ;D), een 16T en witte injectoren en kan ik met de huidige ecu en zonder lpi software aan te laten passen probleemloos rijden. Vermogen is dan niet maximaal maar wel zo rond de 220-230 pk.

Waarom dan witte injectoren en een 16T? Gewoon de bestaande injectoren en 13G-turbo overbouwen en zult ongeveer dezelfde eigenschappen houden, vermoed ik. Misschien lever je wat in op vermogen, de cilinderinhoud is immer wat minder. Ook de andere compressieverhoudig doet misschien nog wat.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

StefanCJ

Inmiddels is het nieuws aardig 'geland'. Vanmiddag was ik er nog wel nuchter over, nu heb ik er wel flink de pest over in. Ik wil het risico niet nemen om de koppakking te laten vervangen en vervolgens erachter komen dat er wél iets mis is met het onderblok. Het blijft immers een 2.5T. Los van de hele discussie over dit blok blijft het feit dat er relatief meer problemen mee zijn dan de 2.3 blokken.

Wat nu dan wel? Ik weet het niet. Enerzijds ben ik het sleutelen soms wel beu. Met een 850/*70 ben je nooit klaar, er gaat altijd wel weer iets stuk. Wil je lekker een weekendje weg, moet je de avond ervoor nog naar Brabant omdat het lpi systeem sluiting maakt. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het vertrouwen in de auto neemt wel stukje bij beetje af. Mijn ouders hebben altijd Nissan gereden, mooi is het niet, de uitstraling is a-sexy maar ze hebben nooit problemen gehad in al die jaren. Moet er dan iets anders komen? Iets Koreaans, lekker betrouwbaar?

Anderzijds heb ik mijn 850/S70 tijd als erg plezierig ervaren. Ik heb erg veel leuke mensen leren kennen, veel tijd doorgebracht op het forum, meetings bijgewoond, geleerd op technisch gebied. Ik kan me moeilijk voorstellen om dat aan de kant te moeten schuiven omdat ik kies voor een ander merk auto. Misschien is dat wel een noodzakelijk kwaad. Een 850/*70 is gewoon geen goedkope auto om te rijden. De S70 is geen prioriteit nummer één in mijn leven (gelukkig maar). Marit moet ook af en toe mee uit eten genomen worden en wil ook leuke dingetjes doen met mij en Casper. Marit en ik vinden het ook leuk als Casper later een broertje/zusje mag krijgen en we willen ook een grotemensenhuis als dit appartement verkocht is. Allemaal zaken die wél geld kosten. Het liefst blijf ik Volvo rijden maar het moet wel enigszins ( ;)) financieel verantwoord zijn.

Dat is dus een beetje het dilemma. Overigens vind ik het geweldig hoe iedereen hier reageert. Steun-in-de-rug-berichtjes op het forum, app of telefoontjes, supertof! Bedankt  ;).

big ben

Ja Stefan wat is wijsheid  ;), het is al vaker gezegd nu weet je wat je hebt maar het zijn jullie centen! .

Als ik uit eigen ervaring praat dan kan rijden in een NA Volvo enig verschil maken.
In ieder geval `geluk` gewenst met de te nemen keuze´s  :)

volvobug

Balen van het blok zeg. Maar als je bij Volvo wil blijven, het is misschien niet de meest spectaculaire van alle uitvoeringen maar ik kan je de V70 2.5 10V (op LPi) van harte aanraden als betrouwbare praktische gezinsauto met relatief weinig gesleutel tegen meer dan acceptabele kosten.
Zelf rij ik hem nu ruim 11 jaar, heb er zelf bijna 4 ton bijgezet op de teller en gaat wat mij betreft de komende jaren nog niet weg. En gelukkig overwint de ratio het met die ervaring telkens weer als ik van tijd tot tijd eens verlekkerd naar een mooie T(-)5(R) te koop zit te kijken  :eusa_shifty:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

scania164

Moet eerlijk zeggen buiten optimaliseren heb ik nog weinig kapot gehad in 15 jaar volvo rijden buiten normaal  normaal onderhoud. .
Andere autos hebben ook vanalles.......merk ik op mijn werk als monteur.
Denk dat volvo het erg goed doet ....

Jack v

Jammer Stefan is een mooie auto maar ik denk dat volvobug wel een puntje heeft als je volvo wilt blijven rijden. Die 10v's doen het gewoon goed op lpg.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Dat is gewoon waar !  Overigens is de door Broabander (Camiel) genoemde prijs van 7 a 8 duizend geen prijs van mij/ons, voordat dit weer een eigen leven gaat krijgen.  Dit is de uiteindelijke prijs die Maarten kwijt was met alle aanpassingen, LPi gebeuren, tunen, etc. zoals hij dat wou.  De door mij/ons genoemde prijs voor Stefan is een fractie van dit , maar nog steeds heel veel geld, laten we daar over duidelijk zijn.

Wat Stefan moet doen, weet ik niet en ik wou dat ik 'm daarmee kon helpen maar ik kan en hoef niet in zijn portomonnee te kijken.  De dingen die hij opnoemt zijn m.i. vele malen belangrijker als de S70 vind ik persoonlijk.  Hoe mooi de auto ook is.  Dat de auto, mocht hij het gaan doen (blokwissel) dadelijk weer echt perfect loopt en dat dat domme gezeik met die LPi kabelbende van Mesman ook meteen over is kan ik wel garanderen.

Broabander

Oh daar heb je helemaal gelijk in Dirk, excuses als dat niet helemaal duidelijk was overgekomen, dat was inderdaad een ruw en verder totaal niet op ervaring gestoeld kostenplaatje van mij persoonlijk ;) Meer een deducerend optelsommetje van schattingen. Waarbij ik denk dat de afschrijving echt nog de grootste kostenpost gaat zijn; het kost je nu een hele klap geld en als je plant om er dan nog 10 jaar van te genieten meer dan waard, maar als je op korte termijn van de auto af wilt dan zie je de investering bij lange na niet terug in je verkoopprijs.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

UserID6342

Dat ben ik helemaal met je eens Camiel, ook niet als Stefan en/of Marit zitten te twijfelen over een estate.  Dan is het deze investering nu gewoon niet waard, heel simpel.  De auto zelf, en zeker als Stefan er wat langer mee wilt rijden, absoluut wel.

The Volvoboy

Ik sluit me aan bij volvobug, mocht je de S70 weg willen doen maar toch Volvo blijven rijden is een 10V op LPi een prima keuze. Tikje saai misschien, maar over het algemeen wel erg betrouwbaar. Wij hebben hier 2 10V's (op benzine weliswaar), maar zal de mijne even buiten beschouwing laten aangezien daar het afgelopen jaar pas 3000km mee gereden is (overigens nog niks geks mee gehad). De blauwe hebben we nu bijna 6,5 jaar en bijna 80.000km en ook daar hebben we vrij weinig tot niets mee gehad (buiten regulier onderhoud uiteraard). Had het er laatst toevallig met m'n vader over, dat "je bent nooit klaar want er gaat altijd wel weer iets stuk" herkennen wij totaal niet. Hij doet het altijd en doet wat ie moet doen, zonder problemen.

Ik wens je veel succes met je keuze!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Jullie rijden ook niet zoveel als Stefan, dus kun je lastig vergelijken...

Mooi klote Stefan, een 20V is misschien ook nog een optie (wel iets minder te vinden), vond ik persoonlijk in de 850 een hele fijne motor
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Citaat van: StefanCJ op 29-10-2013 21:50:25
Inmiddels is het nieuws aardig 'geland'. Vanmiddag was ik er nog wel nuchter over, nu heb ik er wel flink de pest over in. Ik wil het risico niet nemen om de koppakking te laten vervangen en vervolgens erachter komen dat er wél iets mis is met het onderblok. Het blijft immers een 2.5T. Los van de hele discussie over dit blok blijft het feit dat er relatief meer problemen mee zijn dan de 2.3 blokken.

Wat nu dan wel? Ik weet het niet. Enerzijds ben ik het sleutelen soms wel beu. Met een 850/*70 ben je nooit klaar, er gaat altijd wel weer iets stuk. Wil je lekker een weekendje weg, moet je de avond ervoor nog naar Brabant omdat het lpi systeem sluiting maakt. Uiteindelijk komt het wel goed, maar het vertrouwen in de auto neemt wel stukje bij beetje af. Mijn ouders hebben altijd Nissan gereden, mooi is het niet, de uitstraling is a-sexy maar ze hebben nooit problemen gehad in al die jaren. Moet er dan iets anders komen? Iets Koreaans, lekker betrouwbaar?

Anderzijds heb ik mijn 850/S70 tijd als erg plezierig ervaren. Ik heb erg veel leuke mensen leren kennen, veel tijd doorgebracht op het forum, meetings bijgewoond, geleerd op technisch gebied. Ik kan me moeilijk voorstellen om dat aan de kant te moeten schuiven omdat ik kies voor een ander merk auto. Misschien is dat wel een noodzakelijk kwaad. Een 850/*70 is gewoon geen goedkope auto om te rijden. De S70 is geen prioriteit nummer één in mijn leven (gelukkig maar). Marit moet ook af en toe mee uit eten genomen worden en wil ook leuke dingetjes doen met mij en Casper. Marit en ik vinden het ook leuk als Casper later een broertje/zusje mag krijgen en we willen ook een grotemensenhuis als dit appartement verkocht is. Allemaal zaken die wél geld kosten. Het liefst blijf ik Volvo rijden maar het moet wel enigszins ( ;)) financieel verantwoord zijn.

Dat is dus een beetje het dilemma. Overigens vind ik het geweldig hoe iedereen hier reageert. Steun-in-de-rug-berichtjes op het forum, app of telefoontjes, supertof! Bedankt  ;).

En tóch vind IK het allemaal wel meevallen ???
Je rijdt een snelle, ruime en (voor ons) karakterbak op lpg  en vind het met het onderhoud wel meevallen. Natuurlijk gaat er wat stuk, maar mag het met een koets van 15 jaar oud en veelal al een bult km's achter zich?
Als je nu een andere/jongere auto koopt moet je ook diep in de buidel tasten en op een gegeven moment komen daar ook periodieke onderhoudskosten aan.

Los van dat alles zit jij nu met een auto die geen klap waard is, en dat maakt overstappen naar wat anders extra moeilijk.