StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Vanavond familiedag gehad. Met zijn allen bij elkaar en iedereen nam iets te eten mee. Ik zit vol en het was erg gezellig. Bij thuiskomst maar even alle pbtjes beantwoord. Qua onderdelen reserveren gaat het de goede kant op. De meeste grote dingen staan ondertussen wel gereserveerd.

Nu nog even een banden- en velgendilemma.

Ik heb 18 inch originele Pegs met goede zomerbanden in de maat 225/35/18. Past niet onder de V70, de banden zijn 3,12% te kort.
Ik heb 17 inch Trexen met goede winterbanden in de maat 215/45/17. Past onder de V70, banden zijn 1,45% te kort. Als ondergrens wordt 2% gerekend.

Ik heb Mima velgen met redelijke winterbanden, is 15 inch volgens mij en een set Thor velgen met kale zomerbanden.

Ik pas misschien de Trexen even onder de V, kijk hoe het staat en of het lekker rijdt. Als het niets is, dan laat ik de winterbanden op de Thor's leggen en verkoop ik de Trexen zonder velgen.

Ik baal wel van de Pegs, ga ze niet weg doen, daarvoor zijn ze me te mooi. Misschien verkoop ik de banden los en koop banden terug in 225/40/18, dat is wel de goede maat.

Er zitten nu 286 remmen op de V, ik wil straks in ieder geval naar 305 maar liever nog naar 320 (of 316). Alleen weet ik niet of dat achter de Thor velgen past  ??? ::).

Marty__Mouse

Ha! Ik heb juist 225/40-18 op mijn zomerbanden liggen..!!
Ik wil weer terug naar 225/35-18 want dit loopt momenteel aan bij vol insturen..

Ik ben dus nu de zomerbanden aan het oprijden en wanneer ze versleten zijn ga ik voor een maatje kleiner..

Ik zou ze bijna te ruilen aan je willen aanbieden, maar mijn achterbanden zijn iets scheef afgesleten dus dat doe ik je niet aan... ;D

Maar ik zou fijn met de huidige 17" winterbanden doorrijden, die 1,75% is zo weinig, daar merk je niets van.

Overigens zou je met die 3% verschil in je zomerbanden ook nog wel wegkomen, maar een maatje groter vult de wielkasten wel mooier natuurlijk.. Sowieso zou ik persoonlijk de Pegs absoluut houden, staat ook onder de n fantastisch!

Die 15" lijkt me dan weer minder mooi staan onder een V70n, dat lijkt me net weer een maatje te klein..
Maar die raak je hier via het forum of marktplaats zo wel kwijt denk je niet?

When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

The Volvoboy

Citaat van: StefanCJ op 09-11-2013 23:23:20
Ik heb Mima velgen met redelijke winterbanden, is 15 inch volgens mij en een set Thor velgen met kale zomerbanden.

Velgen heten Mimas en zijn 16'' ;)

Wat betreft de wielen. Ik zou de Trexen even (tijdelijk) onder de V zetten, De Mimas velgen met winterbanden, de Trexen (met of zonder winterbanden) en de zomerbanden 18'' met de verkeerde maat te koop aanbieden en met de opbrengst daarvan (en misschien nog wat bijleggen) een set 235/40/18 (of 225/40/18) zomerbanden en een set 225/45/17 winterbanden kopen. Ben je van de oude velgen en banden af, en heb je alles nieuw in de goeie maat.

't is een prijzig geintje, maar met de verkoop van alles moet je toch wel een set 225/45/17 winterbanden kunnen kopen lijkt mij, kun je nog even sparen voor de zomerbanden ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Sbv

Mimas zijn 16 inch. Ik heb vorig jaar op mijn v70 'n even voor de gein een paar dagen met ursa velgen gereden. Paste net achter mijn 316 remmen. Deze velgen waren ook 16"

Je kan de 17 inch winterbanden verkopen. Ik weet nog wel 2 liefhebbers en dan een set 225-45-17op de Thor laten leggen. Kwa zomerbanden tja. Zet ze er eens op of mogelijk dat iemand nog goede banden zoekt

The Volvoboy

Ursa is ook 16" hoor Sander ;D
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

StefanCJ

Trexen staan inmiddels in het te koop topic.

StefanCJ

Jippie. Eindelijk heb ik een garage  :eusa_dance:. Dichtbij huis en met electra. Iets wat ik al jaren wilde. De enige nadelen zijn dat het maar tijdelijk is en omdat het nodig is om de S70 de demonteren.

Vanmorgen de sleutel opgehaald. De eigenaar van de garage is ook Volvo liefhebber en heeft met een Katterug de Panamerican gereden. De garage is niet mega groot  dus het vereist wel wat organisatie.

Marc O.

Ach jee....zijn dat de laatste foto's van een nog complete S70...? :-\
...The Nile isn't just a river in Africa...

maruska

wanneer beginnen we ?? ??
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

The Volvoboy

StefanCJ

Nee, hij is al uit de garage ondertussen. Ik moet er maan- en dinsdag nog mee naar mijn werk. De V70 krijgt dan een verse distributie. Tenzij er vandaag nog een koper komt gaat 'ie dus uit elkaar. Ik verwacht overigens niet dat er nog iemand komt maar het staat wel in de advertentie dus moet ik nog even wachten.

Zoals in het advertentieboard te zien is gaan de onderdelen best hard. De enige dingen waar ik nog niemand voor heb en die ik niet te lang kan bewaren in verband met de ruimte zijn de portieren aan de passagierszijde (zonder deurpanelen) en het voorscherm rechts. Deze mogen dus voor een extra zacht prijsje weg, mits ze snel opgehaald worden. Marc O., ik begreep dat er nog wat ruimte in de woonkamer was?  ;D ;)

Marc O.

Citaat van: StefanCJ op 10-11-2013 11:19:11
Marc O., ik begreep dat er nog wat ruimte in de woonkamer was?  ;D ;)

Ik begrijp dat jouw bronnen ruzie zoeken met mevr. O.? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Vulk

Hmz, misschien best eerst de deuren er af nemen en dan pas binnen rijden?
Lijkt me gemakkelijker werken.

Blijft jammer.

The Demon

Is toch lekker zo'n garage zie je geen mogelijkheid om hem te kopen? Kan je straks de V70 veilig stallen en lekker droog sleutelen.

Groet,
The Demon.

P.S. Heel jammer dat deze mooie auto van 'sheren wegen verdwijnt  :'(

StefanCJ

Citaat van: Vulk op 10-11-2013 11:22:57
Hmz, misschien best eerst de deuren er af nemen en dan pas binnen rijden?
Lijkt me gemakkelijker werken.

Blijft jammer.

Gaan we ook doen. Linkerdeuren zijn al verkocht. Als iemand de rechter wil hebben scheelt dat weer wat ruimte.