StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

StefanCJ

Vanmorgen bij Bouke de uitleeslaptop opgehaald (waarvoor dank) en bij thuiskomst de auto uitgelezen en foutcodes gereset. Net even een uurtje gereden (laadspanning 13.8-13.9v) en foutcodes uitgelezen. De enige codes die erin staan zijn momenteel deze:

De eerste CEM melding komt blijkbaar omdat er een HU radio in zit die er af fabriek niet in zat. De ABS foutmelding komt mogelijk van een defecte ABS computer, ik zal hier Thuur even voor contacten.

Verder rijdt de V70 prima, klein beetje onbalans bij 80 kmh, maar als de auto naar mijn vader gaat komen daar Columba's onder met zgan Michelin banden.

:)

Sbv

wil het RA portier wel op slot ? Mogelijk slot defect, komt wel vaker voor

ABS zal waarschijnlijk doorsolderen zijn

StefanCJ

Portier gaat op slot. Kan er niks vreemds aan ontdekken eigenlijk.

Bouke

Mooi Steef , zal Dirk (vorige eigenaar) wel zuur van zijn ;D

StefanCJ

Nieuwe accu besteld bij de dealer. Goede accu's en ook gewoon een hele nette prijs. Morgen haalt mijn pa hem even op, zelf werken want december is altijd een drukke maand gelukkig. Vanmiddag met de V70 naar mijn werk in de hoop dat ik niet ergens halverwege strand  :evil:.

maruska

halverwege zit geen strand, dan moet je iets verder de a28 af ;D

ben benieuwd of deze updates helpen.. zou mooi zijn
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

LouisXIV

Citaat van: maruska op 19-12-2014 12:23:24
halverwege zit geen strand, dan moet je iets verder de a28 af ;D

ben benieuwd of deze updates helpen.. zou mooi zijn
halverwege op de terugweg kom ik je wel slepen dat is namelijk bij Soest.

StefanCJ

Dat is aardig van je Louis  ;D. De heenweg ging prima, al duurt de reis langer dan met de D5. Even snel inhalen is er niet bij met 140pk met automaat dus het gaat allemaal meer ontspannen en relaxed. Als dit mijn daily zou zijn zou ik 60dkm met mijn voorbanden doen denk ik.

Sbv

Citaat van: StefanCJ op 19-12-2014 18:49:59
Dat is aardig van je Louis  ;D. De heenweg ging prima, al duurt de reis langer dan met de D5. Even snel inhalen is er niet bij met 140pk met automaat dus het gaat allemaal meer ontspannen en relaxed. Als dit mijn daily zou zijn zou ik 60dkm met mijn voorbanden doen denk ik.
en de terugreis ?

StefanCJ

StefanCJ

Gisteren heeft mijn vader de TDI (van Boemeltje) omgewisseld voor de blauwe N. De N staat inmiddels op Columba's met zo goed als nieuwe Michelin banden. Binnenkort even het gasfilter vervangen (met dank aan Lunadust), olie verversen, een nieuwe oliepeilstok monteren en de ABS controller laten repareren.

De TDI is vandaag verkocht en direct meegenomen. De R-bumper en wielen worden in de loop van deze week weer terug gebracht. Ik ben blij dat de auto niet gesloopt is, daarvoor is 'ie eigenlijk veel te goed en dat is toch wel zonde.

Nu is dan eindelijk de garage leeg en kan ik binnenkort de schijven, blokken en handremvoeringen van de N vervangen. Spullen liggen al een tijdje klaar namelijk.

:)

Bouke

Dat zijn goede berichten Stefan, boemeltje weg en de blauwe N weer in orde :eusa_clap:

StefanCJ

Inderdaad. Het is ook wel leuk om dingen rijdend te houden in plaats van demonteren. Jammer genoeg staat er nu niet veel sloopwaardigs op Marktplaats  :evil:.

Sbv

Mooi dat de diesel verkocht is, scheelt sloop werk wat toch wel wat zonde was daar de auto gewoon nog erg goed liep. Met de V70n gaat het wel goedkomen vermoed ik zo

grijzev70tdi

V70N op lpg loopt prima. Mag er met plezier in rijden :)
Grolsch, het klinkt al lekkerder