StefanCJ's nieuwe blog :) -> Freude am fahren

Gestart door StefanCJ, 29-03-2013 22:57:32

Vorige topic - Volgende topic

Bouke

Netjes gedaan Stefan, NBP had ook nog gekunt ;D. Maar hout vond ik ook niet verkeerd in deze ultieme timmermans auto, weet je wel hoe een lange planken er in passen ;D

StefanCJ

De Twingo heeft vandaag ook een kleine beurt gehad. Gelukkig gaat er niets kapot aan dat ding en hoeft er weinig gesleuteld te worden.

Het is een leuke auto, maar sleutelen is een crime aan dat ding.
- Carterplug onder op het blok zodat je gegarandeerd smerige handen krijgt bij het losdraaien.
- Oliefilter hangt recht boven het subframe zodat je subframe onder de olie komt te zitten.
Mogelijk is dit onderdeel van het Renault-anti-roest-programma. Tevens ook handig als klanten na een beurt terugkomen "meneer, de auto lekt olie sinds de beurt" -> "wees gerust mevrouwtje, dat is een producteigenschap en volkomen normaal"  :angel:.
- Het luchtfilter heeft een kokervorm. Wordt in ronde vorm geleverd maar het filterhuis is ovaal. Je moet het dus zelf vormen anders past het niet. Bovendien is het filter nét te groot waardoor het niet past zonder belachelijk veel kracht te zetten. Het materiaal van de filter is harder (metalen omhulsel) dan de filterbox dus drie keer raden wat het eerste kapot gaat. Filter 2mm korter maken en dan het past goed.

Gelukkig is de onderhoudsinterval 30dkm of twee jaar dus ik kan weer even bijkomen  8).

StefanCJ

Ook nog een leuke upgrade aan de Twingo gedaan, de logo's voor en achter gedipt.

8)

elianmars

Ik zou de koplampen ook nog even dippen  ;D

Hans Duiven

Sbv

Geen commentaar op Renault. Heb je originele delen gebruikt of imitatie ?

classicT5

Tja, kleine autos hebben ze weinig plek om alles sleutel vriendelijk te engineeren.

StefanCJ

Vandaag weer even met de C70 bezig geweest. De voorbumper ligt los, die breng ik morgen naar de spuiter. Op de bumperhoek is de lak gebarsten en komen er stukjes lak los. Wel jammer, auto is een maand geleden bij de spuiter geweest en toen was de bumper nog gaaf  ???.

Aan de passagierskant werkte de rugleuning ontgrendeling niet meer. Casper moest sinds twee weken via de bestuurderskant naar zijn stoeltje op de achterbank aan de passagierskant. Vervolgens Marit of ik erachteraan om zijn gordel vast te maken. Eigenlijk is dat geen doen. Dak open, stoel los, stoel eruit (handig veel ruimte!), rugleuning los, krammetjes los knippen en tot de conslusie komen dat een staalkabeltje van de ontgrendeling afgebroken is. Provisorisch gefixt door de buitenkabel (flink) in te korten zodat ik met een boutje/moertje/ringetjes de kabel weer vast kon maken aan het hendeltje. Gelijk ook aan de linkerkant de buitenkabel ietsje ingekort want er zat al aardig wat rek in.

Achter het veertje de gebroken kabel bevestigd.

Rugleuning weer vast gemaakt met tiewraps bij gebrek aan krammetjes en krammentang.

Het werkt weer  :eusa_dance:

elianmars

Mooi dat het weer werkt. Tot hoe ver kun je die kabel eigenlijk inkorten? Lijkt me dat het een keer ophoudt  :eusa_think:

StefanCJ

De kabel was flink gerafeld dus heb er 10cm af moeten halen. Volgende keer red ik dat niet meer denk ik en zal ik een nieuwe kabel moeten bestellen.

MarcoV

StefanCJ

De afgelopen week weer een paar kleine dingetjes aan de C70 gedaan. Allereerst is de linkerzijde van de bumper netjes gemaakt, de lak bladderde er af. De bumper was bij een vorig bezoek aan de spuiter nog netjes, anders had ik hem toen wel mee laten nemen. Ik heb voor het gemak de bumper los aangeleverd, monteren en demonteren is zo gepiept.

Ondertussen had ik tijd om de motorsteun distributiezijde te vervangen, de oude was wel op.

Ik kon nergens een imitatie steun vinden (ik vind €120,- voor een nieuwe originele overkill gezien de jaarlijke kms in de C70) maar volgens Meyle pastte hun steun op de C70. Deze steun zou op alle 850's en *70 classics passen, iets was me ergens al bevreemde. Enfin, gok genomen en helaas ...

Het verschil is klein, maar hij past gewoon niet. Toen toch maar een originele besteld en gemonteerd. Verder nog niet met de C70 gereden om het verschil tussen de oude en de nieuwe te voelen omdat ik druk was met werk.

Onze winkel is afgelopen week verhuisd. De oude was 15jr oud, pand onlogisch en zat in een dood stuk van het centrum. Nu zitten we hemelsbreed 500 meter verder in een woonwijk. Erg leuk, wijkwinkels hebben doorgaans meer sfeer en zijn minder anoniem dan een centrumwinkel. We zijn al ruime tijd met de voorbereiding bezig. Winkelindeling maken, omzetverwachting inschatten, klantenprofiel bekijken, verhuisplanning maken, personeelsplanning (laten) maken etc ... Supergaaf om te doen allemaal.

Oude winkel bijna leeg:

Sfeerimpressie van het vullen van de nieuwe winkel. Erg tof dat er ruim 150! man tegelijk aan het werk is om de oude winkel leeg te halen én tegelijk de nieuwe te vullen. De vulmomenten verliepen ongelofelijk soepel en waren goed georganiseerd zodat ik lekker mijn favo hobby kon beoefenen (het helpen van de vrachtwagenchauffeur met spullen op de klep zetten).

Na eerste vulavond lijkt het al ergens op:

Straks een beroemdheid in Ede  8)

Nu de verhuizing achter de rug is heb ik weer wat meer vrije tijd, nu hopen op mooi weer zodat ik wat vaker de C70 kan pakken.

Woger

Ben benieuwd naar het verschil van de nieuwe steun. Bij het wisselen van de distributie, was al opgevallen dat de steun van mijn motor ook los zat.

The Demon

Aah joh, die steun had nog zeker 50.000 km mee gekund.  ;D  :eusa_think:

Ik kom binnenkort op een maandag die nieuwe winkel wel eens even inspecteren, zorg jij dan voor de koffie?

elianmars

Ik merk weinig verschil met de nieuwe steun, al zat de oude nog wel aan een kant vast.