Spuiten onderbumper, motorkap en achterklep

Gestart door meyerink, 10-03-2013 09:21:45

Vorige topic - Volgende topic

meyerink

Ik wil de voorbumper, motorkap (steenslag) en achterklep (roestvorming onder achterraam) laten spuiten. Ik zoek nog een adres waar ik dat goed en redelijk geprijst kan laten doen (regio nijmegen, maar maakt me eigenlijk ook niet heel veel uit). Het wel een moeilijke kleur blauw, dus moet ik me zorgen maken over kleurverschillen?

het gaat om deze 850, geen R weliswaar maar het is wel een hele betrouwbare kar gebleken, ook al het nodige aan gedaan, dus we willen hem nog niet kwijt.

http://i961.photobucket.com/albums/ae98/jdotmeyerinkatplanetdotnl/IMG_0048.jpg

groet,
Jules

Piet

Het is misschien niet helemaal in de buurt voor je, maar ook weer niet al te ver weg.
In Spang Capelle zit autospuiterij Verhagen, die man is beyond gedreven, bijna maniakaal precies in zijn werk en zijn prijzen zijn echt zeer billijk. Een S90 bumper kost me daar 160 euro, terwijl alle overige door mij geconsulteerde spuiterijen er allemaal tegen de 300 soms zels meer dan 300 er voor wilden hebben.
http://www.autospuiterij.eu/

hathü

Bij een gekwalificeerd bedrijf ben je verzekerd van vakwerk en mocht er iets mis gaan, achteraf niet goed zijn, garantie. Kleurverschil hoef je je bij een vakbekwame spuiter geen zorgen om te maken. Wel zullen de gespoten delen harder glimmen.

http://www.arnoschadeherstel.nl/ heb enkel van horen zeggen dat ze prima werk afleveren.

thuur

Ik zou wel eerst de achterklep goed laten beoordelen. Ik heb er al zat gezien met de gaten erin, dan kun je beter een gave klep ergens uithalen en die laten spuiten.

Gr ;)

Broabander

Citaat van: Piet op 10-03-2013 09:41:32
Het is misschien niet helemaal in de buurt voor je, maar ook weer niet al te ver weg.
In Spang Capelle zit autospuiterij Verhagen, die man is beyond gedreven, bijna maniakaal precies in zijn werk en zijn prijzen zijn echt zeer billijk. Een S90 bumper kost me daar 160 euro, terwijl alle overige door mij geconsulteerde spuiterijen er allemaal tegen de 300 soms zels meer dan 300 er voor wilden hebben.
http://www.autospuiterij.eu/

Die sla ik effe op! Ibi moet ook nog een nieuw laagje op de voorbumper, en €160 is echt een schijntje! Daar kan je zowat met knikkerbusjes nog niet tegenop.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

henry classic v70

Regio Nijmegen staat er in je post, misschien dan iets te ver maar Steneker in Vaassen hanteert schappelijke prijzen..
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

meyerink

Bedankt voor de reacties. Ik weet het niet bij de achterklep. ER zitten wat blaasjes onder de lijst onderaan het achterraam. Ik neem aan dat dat dan ook gemakkelijk te herstellen is? Verder is de klep achter kaal daar waar hij continue in de rubbers slaat. De voorspoiler is denk ik heel vroeger al eens gespoten omdat door de steenslag witte punten onderuit komen. dat heb je niet bij de oorspronkelijke lak op de motorkap, dus ik vermoed dat de vorige auto de onderbumper al eens heeft laten spuiten. De motorkap is prima, alleen wat kleine steenslag puntjes. Misschien is deze locaal bij te werken. Dat harder blinken is geen probleem, heb sinds kort een DAB900 aangeschaft, en ga daarmee de auto polijsten en waxen, dus dan gaat hij gelijk wat harder blinken :-)

groet,
Jules

Sbv

Citaat van: henry classic v70 op 10-03-2013 14:10:16
Regio Nijmegen staat er in je post, misschien dan iets te ver maar Steneker in Vaassen hanteert schappelijke prijzen..
wat is schappelijk, ik heb nog een achterklep en bumper te gaan in cream yellow en misschien nog een klein stukje bij achterscherm

henry classic v70

Citaat van: Sbv op 10-03-2013 17:35:16
Citaat van: henry classic v70 op 10-03-2013 14:10:16
wat is schappelijk, ik heb nog een achterklep en bumper te gaan in cream yellow en misschien nog een klein stukje bij achterscherm

Neem contact met hem op en je weet 't..
Ik heb destijds m'n R-bumper bij hem laten spuiten, moest hier en daar nog wat strak worden gemaakt etc.
Incl. het wisselen van de bumpers (en alles wat daar inzit) kostte dit €200,=
Bij de meeste schadebedrijven was alleen het spuiten al €250,=
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

In Nijmegen zit Autocare op de Hogelandseweg, en er zit een spuiter op de Dr. Blecourstraat (weet zo zijn naam even niet), de eerste heeft delen van de 760 gespoten (supernetjes en tegen een zeer scherpe prijs) en de 2e heeft delen van de vorige 850 gespoten.  Idem ervaring.

meyerink

Geluk gehad. Strip onder het achterraam weggehaald (hoor nu ook bij de club!), en de roestplekjes lopen gelukkig niet door in die gleuf onder het achterraam. Was dus nog op tijd. Kwam inderdaad een boel puin onder tevoorschijn (17 jaar vuil!). Nu wil ik die roestplekjes zelf voorbehandelen voordat ik de klep laat spuiten.

Graag even jullie advies: ik snap natuurlijk dat het roest goed weggeschuurd moet worden tot blank staal, maar alvorens ik deze met 2K plamuur weer strak zal maken, moet daar dan eerst een primer onder?

gr,
J

Vulk

Ik zou die beoordeling aan de spuiter over laten.

Dit zijn overigens prijzen die ik hier in de buurt heb kunnen krijgen bij een officieel schadeherstelbedrijf, misschien is het handig om te gebruiken als richtprijs:
Motorkap + uitwaaieren spatschermen: 150 euro
Bumper: 120 euro
Roest onder zijramen verwijderen: 300 euro.