v70 automaat 1999

Gestart door lotte, 13-02-2013 22:47:05

Vorige topic - Volgende topic

lotte

sinds kort trotse eigenaar van v70 automaat lpi(helaas geen vialle!) 390 dkm met 2.5 10klepper,op zich prima auto met beknopte historie,ik wil de auto weer updaten door hem een beurt te geven hierbij wil ik ook graag de automaatbakolie verversen of liever nog flushen,olie ziet er niet fris meer uit en bak schakeld niet zoals ik gewend ben, schokt lichtjes, is er wellicht iemand bekend met deze klus en bestaat de mogelijkheid dit samen uit te voeren,zelf woon ik in zeeland en wil uiteraard best stukkie roffelen om deze klus te klaren

Marc O.

Je zou eens contact kunnen opnemen met 'Racingbrick', die heeft een bedrijfje in het powerflushen van automaten. Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat er ook mensen zijn die een flush afraden bij dergelijke hogere km-standen, maar ik weet niet in hoeverre dat op feiten is gebaseerd. Feit is in ieder geval wel dat ik mijn automaat bij hem heb laten flushen, waarna deze beduidend fijner schakelt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

lotte

ah das een mooi bericht,inderdaad weet ik ook niet of flushen wel de beste oplossing is misschien is een keer of wat aftappen en vullen ook afdoende ik zal in elk geval even kontakt opnemen met rb

rludeke

Ik heb de mijne laten flushen in Alphen a/d rijn, schakelt weer als nieuw. Daarvoor ging het schakelen nog al is met schokken en stoten. Was bij 240000km.

lotte

heb inmiddels mail kontakt gehad met alphen en ga zeker de boel laten flushen , verder van de week effe thermostaat wisselen en beurtje geven en dan binnenkort effe naar alphen superbedankt voor de bruikbare reacties allemaal!!!

KXS70

Heb 3 maanden terug de automaat (5 versnellingen) van onze V70 2.4 uit '99 laten flushen en voorzien van nieuwe olie door Volvo Broekhuis in Harderwijk. Auto had toen zo'n 74.000 km. gereden en dit om preventieve (uit voorzorg) redenen gedaan.

Misschien dat het aan het type bak ligt, maar ik vind z'n gedrag nog steeds 'traag en lomp'. Dit type, die met 5 versnellingen, staat niet al te best bekend. Had gehoopt wat meer resultaat te ervaren.

Groet, KXS70

lotte

74000 is niet erg veel voor zulke problemen wellicht een ander probleem de oorzaak?

NinaPaul

Citaat van: KXS70 op 14-02-2013 18:41:27
Heb 3 maanden terug de automaat (5 versnellingen) van onze V70 2.4 uit '99 laten flushen en voorzien van nieuwe olie door Volvo Broekhuis in Harderwijk. Auto had toen zo'n 74.000 km. gereden en dit om preventieve (uit voorzorg) redenen gedaan.

Misschien dat het aan het type bak ligt, maar ik vind z'n gedrag nog steeds 'traag en lomp'. Dit type, die met 5 versnellingen, staat niet al te best bekend. Had gehoopt wat meer resultaat te ervaren.
Groet, KXS70

Met wat vergelijk je dit? Toch niet met een 10 jaar jongere dsg bak?

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

KXS70

Zoals eerder gezegd, kan het aan dit type bak liggen. Volgens mij rij ik in één van de 1e die met dit type, 5 versnellingen automaat, geleverd is.

De bak reageert vrij traag, twijfelt wel eens, en komt soms abrupt, met een flinke schok, in.

Ik vergelijk de mijne met de 960 en de S80 die ook, allen voorzien van automaat, in ons bezit zijn. Daarvoor heb ik jaren 850 gereden. En Mercedes S. Dus ::).

Goed vergelijkingsmateriaal en ruime ervaring met automaten, zo lijkt me.

Groet, KXS

thuur

Citaat van: KXS70 op 16-02-2013 08:26:25
Zoals eerder gezegd, kan het aan dit type bak liggen. Volgens mij rij ik in één van de 1e die met dit type, 5 versnellingen automaat, geleverd is.

De bak reageert vrij traag, twijfelt wel eens, en komt soms abrupt, met een flinke schok, in.

Ik vergelijk de mijne met de 960 en de S80 die ook, allen voorzien van automaat, in ons bezit zijn. Daarvoor heb ik jaren 850 gereden. En Mercedes S. Dus ::).

Groet, KXS

Hoe is het met je ETM gesteld?

Gr :eusa_think:

KXS70

Misschien dat dit ook verband houdt Thuur.

De V70 bezit inderdaad nog de beruchte glasklep van M.M. Witte sticker is nog zichtbaar. Heb al bij de dealer geïnformeerd naar de vervangingskosten.

Zo af en toe vind ik ''m krap aan' starten, misschien dat ik te snel wil starten?, en het toerental erg laag, een kort moment, dalen (ongeveer 800 toeren per minuut?).

Groet, KXS70

thuur

Citaat van: KXS70 op 16-02-2013 19:13:29
Misschien dat dit ook verband houdt Thuur.

De V70 bezit inderdaad nog de beruchte glasklep van M.M. Witte sticker is nog zichtbaar. Heb al bij de dealer geïnformeerd naar de vervangingskosten.

Zo af en toe vind ik ''m krap aan' starten, misschien dat ik te snel wil starten?, en het toerental erg laag, een kort moment, dalen (ongeveer 800 toeren per minuut?).

Groet, KXS70

Starten: beste is om de sleutel in stand II te zetten voor ca. 2 seconden (benzinedruk opbouwen) en dan naar III te draaien. Blijft de toerenteller 'springen' en de motor navenant reageren dan mag je de ETM als verdachte aanmerken. Als je 150dkm met zo'n klep redt mag je al blij zijn. Bij 250dkm zonder problemen ga je echt naar de uitzonderingen. Probleem is dat de TPS verslijt (of eigenlijk beide) en die informatie heeft je AT ook nodig om goed te kunnen schakelen. Immers, als hij niet weet wat een goed schakelmoment is kan het hakerig/bonkerig/lomp/traag overkomen.

Altijd met foutcodes beginnen. Bij foutcodes op de ETM (meestal hoeksensor onaannemelijk) weet je wat er te doen staat.

Gr ;)

KXS70

Bedankt weer Thuur voor je uitgebreide reactie.

Toen ik de auto net had gekocht besefte ik al snel dat 'ie tot de beruchte serie behoort. Heb mezelf uitgebreid ingelezen op dit forum. Ben er inmiddels wel redelijk mee bekend. Heb onlangs nog navraag bij de dealer gedaan naar de kosten van een nieuwe.

Dealer en kennissen van de 700vereniging zijn van mening dat het voorlopig nog wel zal meevallen; hij kan er oud mee worden en de motor loopt verder mooi rond. En intussen, na alle aandacht en verbeteringen in de laatste maanden, rijdt het ding ook ontzettend plezierig, stil en comfortabel.

Groet, KXS70

KXS70

Citaat van: thuur op 16-02-2013 16:22:26
Citaat van: KXS70 op 16-02-2013 08:26:25

Groet, KXS

Hoe is het met je ETM gesteld?

Gr :eusa_think:

Problemen bij ons lijken nu geheel voorbij. Afgelopen vrijdag de ETM door een nieuwe vervangen bij de dealer.

Wat een verschil maakt dit. Auto voelt als 'herboren' en rijdt echt super.