help! olielekkage!!!

Gestart door Sjaak90, 09-04-2013 15:19:57

Vorige topic - Volgende topic

Sjaak90

Beste/lieve medeforumgebruikers,

ik heb zojuist de olie laten vervangen bij Profile tyre centre. Ik rijdt een V70 classic '99 2.5D  met 447.000 op de klok. Ik rijdt em nu bijna drie jaar zonder centje pijn. Distributie is in februari gedaan. Ik kwam er echter achter een paar weken terug dat het oliepeil nogal hoog stond. Ik dacht, laat de olie toch vervangen en zo gebeurde dat dus vandaag. Ze gaven aan dat het 'vrij ernstig' was, raar :( Ik heb nog nooit in al die tijd ook maar 1 druppel olie onder men wagen gevonden, rijdt en schakelt nog steeds lekker voor zen Km-stand. Ik wordt toch bang dat de garage dit zegt, ze helpen altijd keurig en rekenen geen absurde prijzen. Vermoeden: carterpan/krukas.......

Het laatste wat ik wil horen is dat dit richting einde V70 gaat.......niks wijst erop en ik rijdt er 5 dagen per week mee. Graag tips, want dit zijn zaken die ikzelf niet goed kan constateren :( en alles doet het nog zo goed aan de wagen.....dat wordt anders krom liggen voor de volgende tweedehands.....en laten we wezen, 447.000Km is stevig maar voor een Volvo diesel nog zeker niet het einde, zon strakke  harde auto is het nog. help!

Alvast dank voor de tips en reacties

-D©©©L-

Citaat van: Sjaak90 op 09-04-2013 15:19:57
Beste/lieve medeforumgebruikers,

ik heb zojuist de olie laten vervangen bij Profile tyre centre. Ik rijdt een V70 classic '99 2.5D  met 447.000 op de klok. Ik rijdt em nu bijna drie jaar zonder centje pijn. Distributie is in februari gedaan. Ik kwam er echter achter een paar weken terug dat het oliepeil nogal hoog stond. Ik dacht, laat de olie toch vervangen en zo gebeurde dat dus vandaag. Ze gaven aan dat het 'vrij ernstig' was, raar :( Ik heb nog nooit in al die tijd ook maar 1 druppel olie onder men wagen gevonden, rijdt en schakelt nog steeds lekker voor zen Km-stand. Ik wordt toch bang dat de garage dit zegt, ze helpen altijd keurig en rekenen geen absurde prijzen. Vermoeden: carterpan/krukas.......

Het laatste wat ik wil horen is dat dit richting einde V70 gaat.......niks wijst erop en ik rijdt er 5 dagen per week mee. Graag tips, want dit zijn zaken die ikzelf niet goed kan constateren :( en alles doet het nog zo goed aan de wagen.....dat wordt anders krom liggen voor de volgende tweedehands.....en laten we wezen, 447.000Km is stevig maar voor een Volvo diesel nog zeker niet het einde, zon strakke  harde auto is het nog. help!

Alvast dank voor de tips en reacties

Wat is de vraag ? Waar wil je reactie op en welke tips zoek je ?

Sjaak90

hoi,

ok, ineens wordt er olielekkage geconstateerd met het vermoeden krukaskeering of cartpanpakking....maar niets is zeker en heel vreemd dat dat nu ineens geconstateerd wordt zonder dat er ook maar 1 druppel olie op de straat is beland. Vraag: heeft iemand hier een idee welke oorzaken voor de hand liggen?

carterpanpakking lijkt me meevallen maar krukas-gezeur duidt meestal op harttransplantatie of sla ik nu door ? :)

Groet,

-D©©©L-

Ik denk dat het verstandig is om eerst eens duidelijk diagnose te stellen, alvorens tot allerlei wilde conclusies over te gaan. 
Beide genoemde problemen zijn goed op te lossen, een krukasoliekeerring is wel "iets..." meer werk.

Sjaak90

helder, kies ik er toch voor om Volvo in te schakelen, diagnose stellen is nog betaalbaar.....wat daarna komt is meestal tranen! goed post gesloten nu.

NinaPaul

Hangt ook nog van de keerring af, is het de voorste (distributieriem kant) of de achterste (versnellingsbak kant). De laatste is het meeste werk, bak moet eraf gehaald worden. Heb je een carter beschermplaat? Deze kan "vol" staan met olie zonder dat je echt lekkage merkt onder de auto.

Eerst een juiste diagnose, zoals anderen ook al aangeven, dan verder kijken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sjaak90

ah dank voor de tip , ik zal het bij de garage aangeven. Diagnose komende week......hopelijk mag de classic het wegenbeeld in NL nog lang blijven sieren! :)

Bas850

Je woont in Den Bosch toch? Zou Dennis850estate eens contacten die zit in Uden
"to finish first, you first have to finish"

Sjaak90

@Bas850 , dank voor de tip.

Ik ben alleen nog niet zo handig op het forum, krijg dennis850estate niet gevonden :) , zie wel een aantal andere 'dennis850' staan maar niet met 'estate' erachter.

misschien denk ik weer te moeilijk.

Groet,

dennis850estate

Citaat van: Sjaak90 op 09-04-2013 21:14:08

Ik ben alleen nog niet zo handig op het forum, krijg dennis850estate niet gevonden :) , zie wel een aantal andere 'dennis850' staan maar niet met 'estate' erachter.

Groet,

ik zal je even helpen met zoeken... ;D

henry classic v70

Citaat van: Sjaak90 op 09-04-2013 21:14:08

Groet,

De ledenlijst staat in het "beginscherm"...
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4