De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Gestart door LouisXIV, 07-04-2013 19:36:21

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Citaat van: LouisXIV op 07-04-2013 21:59:55
Citaat van: rifwachter op 07-04-2013 21:56:30

een hardtop vind ik stiekum toch wel prettig (minder diefstal gevoelig) ik moet er niet aan denken dat iemand er even een mes inzet.

Gewoon de auto volledig casco verzekeren.
[/quote]ja dat sowieso en niet in de wasstraat? Bah ik heb echt een hekel aan wassen  :eusa_doh: Daar had ik nog niet aan gedacht. Dus dat wordt een hard top  :)
[/quote]

Ik heb al meerdere cabrio's gehad en die kunnen bijna zonder uitzondering goed door de wasstraat.
Uitzonderingen daargelaten (oude Alfa Spiders lekken altijd, zelfde geld voor alles waar MG op staat) natuurlijk.

Enige reden om het niet te doen (anders dan de beroemde wasstraatkrassen) is dat een plastic achterruit snel lelijk word van een paar bezoekjes aan de wasstraat. Aangezien de C70 classic een glazen achterruit heeft is dat dus een non-issue.

rifwachter

Dus kies je voor het eerste type. :)

Heb je al gereden met beide?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

LouisXIV

Citaat van: Hans Duiven op 07-04-2013 22:40:24
Ze torderen wel een stuk minder dan de classic C70's  ;D
wat mij opvalt is dat de C70 zoveel zwaarder is dan de S en V70 waarom is dat?

LouisXIV

Citaat van: rifwachter op 08-04-2013 06:22:31
Dus kies je voor het eerste type. :)

Heb je al gereden met beide?
Nee nog nooit. Binnenkort maar eens ergens proefrijden.

Marc O.

Iedere cabrio is zwaarder dan zijn 'dichte' broertje. Dat komt doordat de stijfheid die verloren gaat omdat er geen vast dak op zit (vergelijk maar met een schoenendoos met deksel versus een schoenendoos zonder deksel), moet worden gecompenseerd door extra verstevigingen in de carrosserie.
...The Nile isn't just a river in Africa...

ZC3rr0r

Citaat van: Marc O. op 08-04-2013 07:36:08
Iedere cabrio is zwaarder dan zijn 'dichte' broertje. Dat komt doordat de stijfheid die verloren gaat omdat er geen vast dak op zit (vergelijk maar met een schoenendoos met deksel versus een schoenendoos zonder deksel), moet worden gecompenseerd door extra verstevigingen in de carrosserie.

Wat dat betreft ben ik ergens wel benieuwd in hoeverre een C70 cabrio nog echt lekker stuurt, die verstevigingen aanbrengen op de juiste manier is een kunst op zicht.

elianmars

Citaat van: rifwachter op 07-04-2013 22:19:59
LouisXIV,

Als je dit ziet, wil je toch niet een V50/S40/C30 cabrio die dan C70 genoemd wordt?   ;D

http://i48.tinypic.com/11aefm9.jpg

Natuurlijk is de C70 classic een schitterende wagen. Open. Dicht is het model iets minder geslaagd.

Toch vind ik de opvolger ook een zeer mooie wagen. Ik zou er geen nee tegen zeggen  :eusa_shifty:

Ik vind dit één van de dikste auto-konten die er zijn  :eusa_drool:

En ook in dichte toestand een mooie wagen. Alleen wie ooit die antenne verzonnen heeft......  :eusa_snooty:

NinaPaul

Stoplicht sprintjes en automaat is niet de beste combinatie.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 08-04-2013 09:00:07
Natuurlijk is de C70 classic een schitterende wagen. Open. Dicht is het model iets minder geslaagd.
Toch vind ik de opvolger ook een zeer mooie wagen. Ik zou er geen nee tegen zeggen  :eusa_shifty:
En ook in dichte toestand een mooie wagen. Alleen wie ooit die antenne verzonnen heeft......  :eusa_snooty:
Die antenne is echt erg jammer. Kan die radio niet zonder die lelijke spriet?
Er staat een hele mooie C70 bij Volvo Verkerk alleen de prijs  :o
http://www.autotrader.nl/auto/3UFVB/detail/

Sbv

Prijs lijkt me redelijk, jammer dat het een Momentum is zou ik dan zelf weer zeggen. Een D5 rijdt wel heel erg lekker

Marc O.

Citaat van: LouisXIV op 08-04-2013 10:45:29
Citaat van: elianmars op 08-04-2013 09:00:07
Toch vind ik de opvolger ook een zeer mooie wagen. Ik zou er geen nee tegen zeggen  :eusa_shifty:
En ook in dichte toestand een mooie wagen. Alleen wie ooit die antenne verzonnen heeft......  :eusa_snooty:
Die antenne is echt erg jammer. Kan die radio niet zonder die lelijke spriet?
Er staat een hele mooie C70 bij Volvo Verkerk alleen de prijs  :o
http://www.autotrader.nl/auto/3UFVB/detail/

Ik verwacht niet dat die C70N op korte termijn heel veel goedkoper gaat worden....
...The Nile isn't just a river in Africa...

LouisXIV

Citaat van: NinaPaul op 08-04-2013 10:42:43
Daar moet een auto als hij warm is toch best tegen kunnen?

Sbv

Citaat van: LouisXIV op 08-04-2013 12:45:49
Citaat van: NinaPaul op 08-04-2013 10:42:43
Daar moet een auto als hij warm is toch best tegen kunnen?

wat noem jij stoplicht sprint. Licht op groen voet volledig naar beneden tot de begrenzer doortrekken etc ? Mocht dat het geval zijn en dat doe je vaak, dan zou ik een reserve bak op voorraad nemen of sparen voor revisie. Zelf wacht ik altijd tot de auto lekker rolt en in de lage versnellingen wat kalmer aan.

rifwachter

Een cabrio koop je toch niet voor sprintjes?
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

elianmars

Citaat van: Sbv op 08-04-2013 10:51:35
Prijs lijkt me redelijk, jammer dat het een Momentum is zou ik dan zelf weer zeggen. Een D5 rijdt wel heel erg lekker

Begin je weer? Wat is er mis met een Momentum?  :eusa_snooty:

;D  :-*