Zimmermann sportschijven: wat is links en rechts?

Gestart door Midicijnman, 12-04-2013 02:58:47

Vorige topic - Volgende topic

twotone

Een sponzig gevoel met remmen betekent vaak dat er of lucht of vocht in het remsysteem zit. Als het plots is komen opzetten dan zou ik zeggen dat lucht de oorzaak is. Mogelijk per ongeluk een ontluchtingnippel open gedraaid? Overigens is het aan te raden jaarlijks, of in ieder geval 2 jaarlijks, je remvloeistof te verversen. Remvloeistof is namelijk hygroscopisch, wat inhoudt dat het water opneemt.

Ps, Kaneelschep; het remsysteem ontluchten is geen oplossing voor vocht in de vloeistof, enkelt verversen helpt hiertegen :P

Jari
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Midicijnman

Bedankt voor de info! Ik heb inmiddels de hele handel goed ingereden en het remt allemaal prima. Toch wil ik binnenkort de vloeistof gaan vervangen. Een echte HOW TO heb ik nog niet echt kunnen vinden op het forum, dus ik ga maar eens met de camera aan de slag om het een en ander vast te leggen voor het nageslacht.

Ik ben nu een PET-fles aan het verbouwen om mijn remvloeistof op te kunnen vangen. Bij winkels tot nu toe hadden ze alleen maar gekleurde soorten en dan zie je geen luchtbellen voorbij komen...

Weet iemand trouwens waar ik een metertje doorzichtige slang vandaan kan halen?

UserID6342

Conrad, siliconen slangenboer, etc.  Mooiste om de vloeistof te vervangen is met een bleeder of remontluchter, nippeltje los en als er verse vloeistof voorbij komt nippel weer dicht en klaar is die kant.  RA, LA, RV en LV is de werkwijze om te doen.

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Midicijnman op 19-06-2013 17:07:08
Weet iemand trouwens waar ik een metertje doorzichtige slang vandaan kan halen?

Dierenwinkel met een aquariumafdeling.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

twotone

Citaat van: Dirk342 op 19-06-2013 17:09:54
Conrad, siliconen slangenboer, etc.  Mooiste om de vloeistof te vervangen is met een bleeder of remontluchter, nippeltje los en als er verse vloeistof voorbij komt nippel weer dicht en klaar is die kant.  RA, LA, RV en LV is de werkwijze om te doen.

Dirk, de volgorde is toch altijd van de langste naar de kortste leiding? (Waarbij jouw volgorde voor 90% van de auto's wel klopt :P )

Zo iets staat mij bij in ieder geval, ben benieuwd :P .

Jari.
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

UserID6342

Klopt idd Jari, daarom zei ik het ook en bij onze auto's (en eigenlijk bij de meeste) is het dus de volgorde zoals ik noem.  Leuke uitzondering hierop waren bijvoorbeeld de oude Citroëns ;D ;D met de hydraulische vering / remsysteem.

Midicijnman

Even een opgravinkje/update:
Inmiddels heb ik een kleine 8000 km met de schijven gereden en ze zijn zo krom als een hoepel. Al snel voelde je een beetje trillen tijdens het (zachtjes) remmen, maar nu klapper je alle kanten op. Ik heb de leverancier een mailtje gestuurd. Maar eens even afwachten hoe ze dit gaan oplossen, ik heb tenslotte twee jaar garantie!

elianmars

Zimmermann is mij altijd ten stelligste afgeraden, omdat ze snel krom zouden trekken.

Ik heb met de 850 goede ervaring gehad met de Brakemax schijven.

elianmars

Citaat van: elianmars op 12-04-2013 13:16:53
Ik hoop voor je dat ze lang goed blijven. Zimmermann heeft nogal de naam snel krom te trekken  :-\

Ik had het al eerder vermeld, zie ik nu  ;D

snix

Blijft bijzonder. Ik moet al bijna weer remblokken vervangen en er is niets aan de hand. Tussendoor ook nog hangende remklauwen gehad. Dan wordt het zo heet dat het een beetje gaat dreunen. Dat is bij het afkoelen weer goedgekomen.

Ik snap die afraders echt niet. BMW monteerde ze standaard. ...

axelvr

toch grappig dat er mensen zijn die schijven kopen met minder remoppervlak die als kaasschaaf langs je remblokken glijdt

t5karel

Citaat van: snix op 05-09-2013 00:00:39

Bij BMW trekken ze ook krom ;D  ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

elianmars

Citaat van: t5karel op 05-09-2013 07:03:05
Citaat van: snix op 05-09-2013 00:00:39

Bij BMW trekken ze ook krom ;D  ;D

Van een willekeurig BMW forum af geplukt:

CiteerIk zit ondertussen al aan mijn derde zimmermann remschijvenset vooraan. Het eerste setje stond erop toen ik mijn M kocht. Dat waren geboorde schijven, maar dat mag niet van de Belgische autokeuring, dus een setje volle schijven van zimmermann gekocht. Krom na een zware noodstop op de Duitse autobahn (240 > 100 kmu vol in de remmen). Tweede setje, vervangen in garantie, maar nu dus ook krom (iets minder dan een half jaar erop zonder intensief gebruik, niet op de rem blijven staan voor het rode licht, nix dat schijven zou kunnen beschadigen behalve normaal gebruik).

Ik krijg daar een beetje het schijt van, dus nu ben ik op zoek naar schijven die niet direct krom staan  ::) De remblokken die ik gebruik en wens te behouden zijn de EBC red stuff blokken. Over de remcapaciteit ben ik zeker tevreden, dus die moeten niet weg (tenzij die aantoonbaar kromme schijven kunnen veroorzaken natuurlijk  ;D ).

Midicijnman

Tja, ik had heten kunnen weten... Laten we het positief zien: het forum had wéér gelijk!
Ik ben even aan het sparren geweest met de leverancier, maar die heeft een heel ander idee over garantie dan ik. Ze zitten er al te lang onder (sinds april/8000km) en ik heb ze zelf gemonteerd, dus dan schijnt dat allemaal niet meer onder de garantie te vallen  ???  Eigenlijk ben ik er klaar mee. Nooit meer Zimmermann!
Maar dan nu de vervanging:
Het budget is erg beperkt dus Brakemaxx zit er even niet in. Wat zijn dan de beste opties? Ik kom bij MisterAuto Bosch-schijven tegen voor niet al te veel, €80 voor een setje. Of brembo's voor €75. Verder zie ik nog wat langskomen zoals Scantech, Girling, Quinton-Hazell en dergellijke. Wat is wijsheid?

Hans Duiven

Citaat van: Midicijnman op 06-09-2013 00:04:40
Tja, ik had heten kunnen weten... Laten we het positief zien: het forum had wéér gelijk!
Ik ben even aan het sparren geweest met de leverancier, maar die heeft een heel ander idee over garantie dan ik. Ze zitten er al te lang onder (sinds april/8000km) en ik heb ze zelf gemonteerd, dus dan schijnt dat allemaal niet meer onder de garantie te vallen  ???  Eigenlijk ben ik er klaar mee. Nooit meer Zimmermann!
Maar dan nu de vervanging:
Het budget is erg beperkt dus Brakemaxx zit er even niet in. Wat zijn dan de beste opties? Ik kom bij MisterAuto Bosch-schijven tegen voor niet al te veel, €80 voor een setje. Of brembo's voor €75. Verder zie ik nog wat langskomen zoals Scantech, Girling, Quinton-Hazell en dergellijke. Wat is wijsheid?

Uit jouw rijtje zou ik de Brembo's kiezen. Remblokken waag ik mij niet eens aan  ;D