achterveren 850 sedan tips gevraagd

Gestart door classiconero, 07-04-2013 20:00:31

Vorige topic - Volgende topic

classiconero

hoi, mijn 850 2.5/20V met 122 K op de teller, is uitgerust met een trekhaak en heeft een gastank op de plaats reservewiel/(dus zat extra gewicht achter de achter-as)

De auto helt een beetje naar achter en vandaag kwam ik er ook achter dat de linkerkant 2 cm lager is dan de rechterkant. (gemeten bij achterwiel en rekening gehouden met verschil bandenspanning)

wie heeft dezelfde ervaring en wellicht een oplossing?

Piere

Grote kans dat er een schokdemper lek is. Heb je Nivomats?
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

classiconero

Citaat van: Piere op 07-04-2013 20:04:53
Grote kans dat er een schokdemper lek is. Heb je Nivomats?
nee, volgens mij de standaard dempers,

mastertje

Gemeten na een stuk rijden of na een paar uur stilstand?

Heeft mijne namelijk ook, alleen heb nivomats die zichzelf dus oppompen en na 10min rijden staat de auto weer netjes recht.
Volg ons op www.project850.nl. Carbagerun 2013 --- Team 255 BLOG

grijzev70tdi

Zorg dat de auto perfect recht staat, dus bijvoorbeeld op een 4 kolomsbrug. Bandenspanning ook gelijk. En meet dan nog eens opnieuw.

Heb het hier ook gedaan bij een V70N (2003) waarvan ik dacht dat hij ook scheef stond, maar blijkbaar is onze oprit scheef/niet vlak want op de vierkolomsbrug staat hij gewoon recht.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

classiconero

Citaat van: mastertje op 07-04-2013 20:27:54
Gemeten na een stuk rijden of na een paar uur stilstand?

Heeft mijne namelijk ook, alleen heb nivomats die zichzelf dus oppompen en na 10min rijden staat de auto weer netjes recht.
dat ga ik eens uitproberen, blijft wel dat ik vind dat de auto achter iets hoger op z'n poten kan staan, iemand daar een tip over?

jacques1967

Ik heb ook een sedan, en vond de achterkant ook te laag zodra de gastank en kofferbak gevuld waren. Ik heb speciale rubber blokken gekocht die tussen de veren geplaatst worden , daar voorkom je dan mee dat de veer te ver in zakt. Persoonlijk merk ik niets van de aanpassing in rijgedrag oid maar zie dat de kont minder hangt. Scheelt bij mij 2 cm . Bij de betere autospeciaalzaak kun je deze spullen wel kopen. Kost iets van 40 euro voor de achterkant.

Ludo

Citaat van: classiconero op 07-04-2013 20:00:31

Velen hebben dezelfde ervaring.
Maar ook voor bijna net zovelen is het blijkbaar onaanvaardbaar, dat schokdempers geen eeuwig leven hebben.  :eusa_doh:

Schokdempers die geen lpg installatie (meer) kunnen dragen (volgetankt spreken we dan over ±80kg) , zijn gewoon versleten.
Dat kan je draaien en keren zo vaak je wil...

rpakuypers

Een paar nieuwe Sachs dempers en een paar verzwaarde estateveren en hij staat zeker weer een hele lange tijd recht .............. en hoog aan de achterkant. Heb ik onder mijn sedan ook gezet na de komst van de lpg-ringtank op de plek van het reservewiel. 

Groet,
Roger

classiconero

Citaat van: Ludo op 08-04-2013 21:33:25

je quote is duidelijk. Of dit voor mijn auto ook geldt is voor mij onduidelijk. Ik kocht mijn 850 vorig jaar met 80.000 originele km's. En na montage van de lpg installatie constateerde ik het euvel. Dus of dit nu slijtage is, betwijfel ik.

:eusa_doh:

Schokdempers die geen lpg installatie (meer) kunnen dragen (volgetankt spreken we dan over ±80kg) , zijn gewoon versleten.
Citaat van: Ludo op 08-04-2013 21:33:25

Velen hebben dezelfde ervaring.
Maar ook voor bijna net zovelen is het blijkbaar onaanvaardbaar, dat schokdempers geen eeuwig leven hebben.  :eusa_doh:

classiconero

Citaat van: rpakuypers op 08-04-2013 21:43:53
Een paar nieuwe Sachs dempers en een paar verzwaarde estateveren en hij staat zeker weer een hele lange tijd recht .............. en hoog aan de achterkant. Heb ik onder mijn sedan ook gezet na de komst van de lpg-ringtank op de plek van het reservewiel. 

Groet,
Roger
bedankt voor de tip.

classiconero

Citaat van: jacques1967 op 08-04-2013 19:52:22
Ik heb ook een sedan, en vond de achterkant ook te laag zodra de gastank en kofferbak gevuld waren. Ik heb speciale rubber blokken gekocht die tussen de veren geplaatst worden , daar voorkom je dan mee dat de veer te ver in zakt. Persoonlijk merk ik niets van de aanpassing in rijgedrag oid maar zie dat de kont minder hangt. Scheelt bij mij 2 cm . Bij de betere autospeciaalzaak kun je deze spullen wel kopen. Kost iets van 40 euro voor de achterkant.
bedankt voor de tip,