Wie heeft een idee wat mijn probleem kan zijn?

Gestart door JeroenT, 14-04-2013 16:32:46

Vorige topic - Volgende topic

JeroenT

Dat was ook mijn eerste gedachte want het voelde ook alsof er een cylinder niet meedeed. Maar als ik overschakel op benzine dan verandert er niets. En ga ik op gas of benzine stil staan dan draait het motortje zonder enige happering. Dus heb ik de brandstof eigenlijk uitgesloten. Tenzij..... dit alleen gebeurd boven bepaalde toerentallen en dan zou het aan de processor moeten liggen die de brandstof hoeveelheid regelt.
Is dat uit te lezen of te testen?

henry classic v70

Voor het lpg gedeelte zou je naar een goeie gasboer moeten gaan, die kan de waardes uitlezen.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70geRwin

Citaat van: JeroenT op 15-04-2013 13:02:47
Als het de handremvoering zou zijn dan voelt dat toch niet alsof de hele motor begint te schudden of wel?

Is het schudden de oorzaak of een gevolg?
Het voelen waar trillingen zitten is erg lastig.

Als het inderdaad je brandstof voorziening is en je hebt het op zowel benzine als LPG zou ik met het benzine systeem beginnen te zoeken in de bedrading.

Hoe is het trouwens met je bobine?

JeroenT

Het schudden is naar mijn mening het gevolg en verdwijnt ook weer als ik even ben gaan stilstaan. Met de bobine heb ik niets gedaan ervan uitgaande dat de ontsteking verder normaal loopt.

volvobug

Citaat van: JeroenT op 15-04-2013 11:42:04
Ik was er even uit. Remmen heb ik al uitgesloten.
Of het de ABS is weet ik niet. Hoe kan ik dat testen ?
Het verhaal van BBS/Bert-Jan lijkt nog het meest op mijn probleem. Ik heb inmiddels dus ook al 6 vd 7 slagen in het rond gezocht maar aan schokbrekers had nog niet gedacht. Dat ga ik vandaag even laten testen. 
En? Schokkers in orde?

Zit je rotor nog vast?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

snix

Zo ben ik ook ooit eens aan het zoeken geweest. Bij een warme motor (wat er later eigenlijk niet toe deed) en flink accelereren ging de boel bokken.

Na goede visuele controle bleek dat een steenmatter aan de onderkant de bougie kabel had door geknaagd en de kernen los tegen elkaar lagen. Bij hard accelereren kantelde de motor een beetje zodat de kernen loskwamen. Natuurlijk deed ik de visuele controle met een draaiende motor. Dus drie maal raden wie kort daarna als een sprinkhaan door de straat stuiterde :P

Conclusie van het verhaal. Doe een goede visuele controle en probeer het geluid beter te omschrijven. Wasbord geluid wat lijkt alsof je over de witte streep aan de vluchtstrook kan van de snelweg rijdt. Noem ik "ratelen". Hangende remmen gaan meer "dreunen".

JeroenT

Gelukkig of misschien helaas gebeurd dit zo nu en dan op onverwachte momenten. Maar ik zal morgen eens alle aangdragen opties opnieuw gaan nalopen. Ik zal de resultaten weer melden.
Overigens gisteren nog een schokdemper test gedaan en daar ligt het zeker niet aan.